auto tuning VW Polo 1.4 TDI 75 PK

Hallo,

Ik heb een Volkswagen polo 1.4 TDI 75 PK Bluemotion uit 2015. De auto wil ik graag laten tunen alleen hoor ik verschillende signalen.
1. De auto kan max 30% worden verhoogd gezien de fabrieksinstellingen.
2. Tune niet te hoog i.v.m. de koppelingsplaten.
3. Er moet iets aangepast worden i.v.m. blue motion uitvoering.

Ik wil de auto laten Tunen bij JR Performance in Geldermalsen.
De auto is nog gewoon van uit de fabriek. Volgens de tuners kan de auto naar 75PK ----> 115 PK 210nm ----> 280 nm.
Zoals je kan zien heb ik er geen verstand van, ik gebruik de auto gewoon voor woon-werk verkeer en wil enkel wat meer vermogen op de snelweg en bij het stoplicht.

Hebben jullie meer info en tips voor mij?
 
Volkswagen  Polo 6R  1,4 TDI 
Dezelfde motor in mijn polo, maar de mijneheeft 90pk. Ik vind dit echt meer dan ruim voldoende en heb nog geen enkele keer het gevoel gehad dat ik vermogen mistte. Kan me voorstellen dat 75pk net te weinig is.
 
Polo  6c  Verkocht 
  • Leuk
Waarderingen: SEW
Hallo,

Ik heb een Volkswagen polo 1.4 TDI 75 PK Bluemotion uit 2015. De auto wil ik graag laten tunen alleen hoor ik verschillende signalen.
1. De auto kan max 30% worden verhoogd gezien de fabrieksinstellingen.
2. Tune niet te hoog i.v.m. de koppelingsplaten.
3. Er moet iets aangepast worden i.v.m. blue motion uitvoering.

Ik wil de auto laten Tunen bij JR Performance in Geldermalsen.
De auto is nog gewoon van uit de fabriek. Volgens de tuners kan de auto naar 75PK ----> 115 PK 210nm ----> 280 nm.
Zoals je kan zien heb ik er geen verstand van, ik gebruik de auto gewoon voor woon-werk verkeer en wil enkel wat meer vermogen op de snelweg en bij het stoplicht.

Hebben jullie meer info en tips voor mij?
Leuk iemand uit de buurt!! Woon zelf in Tuil :)
 
Snap wel dat je het zou willen, altijd leuker om boven de 100 uit te komen. Ik heb zelf ook bij JR Performance gekeken (mijn vriendin laat haar nagels bij zijn vriendin doen en die vertelde dat haar vriend auto's tunede)

Heb verder niet echt onderzoek gedaan omdat ik mijn 90pk voor nu ruim voldoende vind (mag misschien wel wat sneller wegtrekken vanaf de 100).

Ik heb voorheen de 1.2tdi bm gehad met 75pk en het was een wereld van verschil na de tune (+/- 110pk). Auto werd een stuk pittiger en trok heerlijk door op de snelweg! Merkte ook dat die nog iets zuiniger werd. Geen idee of de 1.4tdi 75pk ook zo lui was dan de 1.2, maar je merkt het vermogen zeer zeker.
 
  • Leuk
Waarderingen: SEW
Heb je ook ervaring met chippen? Kan ik er 40 pk bij opgooien zonder problemen te krijgen met mijn koppelingsplaten etc? Ik begreep dat de auto an fabriek wordt geleverd met 70% van het vermogen, daarna kan je er nog 30% bij op gooien. Thanks alvast voor je berichtje

1.4tdi gang!!!! VERZAMELEN!!!
Haha

Leuk iemand uit de buurt!! Woon zelf in Tuil :)
Heb je ook ervaring met chippen? Kan ik er 40 pk bij opgooien zonder problemen te krijgen met mijn koppelingsplaten etc? Ik begreep dat de auto an fabriek wordt geleverd met 70% van het vermogen, daarna kan je er nog 30% bij op gooien. Zelf kom ik uit Friesland. Thanks alvast voor je berichtje

Dezelfde motor in mijn polo, maar de mijneheeft 90pk. Ik vind dit echt meer dan ruim voldoende en heb nog geen enkele keer het gevoel gehad dat ik vermogen mistte. Kan me voorstellen dat 75pk net te weinig is.
Met name op de snelweg is het vervelend. Als je 110 km rijd in de 5de versnelling en je wilt inhalen dan kan je eerst wat drinken alvorens je er voor bij bent. Dit duurt erg lang...

Ik heb dezelfde motor en ik laat hem binnenkort ook chippe naar 115pk met 280 koppel ;) Afspraak is al gemaakt, bij een chipper bij mij in de buurt.
Aah super gaaf! Heb je ook wat onderzoek gedaan. Ik begreep dat je max 30% van je huidige vermogen kan toevoegen. (meer is natuurlijk mogelijk maar dan is het schadelijk) Succes alvast met het chippen en thanks voor je reactie!
 
Volkswagen  Polo 6R  1,4 TDI 
Aah super gaaf! Heb je ook wat onderzoek gedaan. Ik begreep dat je max 30% van je huidige vermogen kan toevoegen. (meer is natuurlijk mogelijk maar dan is het schadelijk) Succes alvast met het chippen en thanks voor je reactie!
Natuurlijk! Dit is wat ik te weten gekomen ben:
- EGR lekker laten zitten bij dit type motor. De meest voorkomen problemen zijn al verholpen bij onze motor, EGR uitschakelen/afdoppen kan juist roetfilter problemen veroorzaken heb ik gelezen;
- Slijtage is niet meer bij normaal gebruik. Natuurlijk is het zo dat de motor sneller slijt of kapot kan gaan als je er voortdurend mee loopt te trappen. Zorg er altijd voor dat je olie op temperatuur is (~90 graden).
- De 75 pk versie is gelijk aan de 90 pk versie, de 105pk versie is wel een ander blok.

Correct me if I am wrong....

EDIT 105pk is wel hetzelfde blok maar een andere turbo blijkt uit de reacties, thnx!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: SEW
Natuurlijk! Dit is wat ik te weten gekomen ben:
- EGR lekker laten zitten bij dit type motor. De meest voorkomen problemen zijn al verholpen bij onze motor, EGR uitschakelen/afdoppen kan juist roetfilter problemen veroorzaken heb ik gelezen;
- Slijtage is niet meer bij normaal gebruik. Natuurlijk is het zo dat de motor sneller slijt of kapot kan gaan als je er voortdurend mee loopt te trappen. Zorg er altijd voor dat je olie op temperatuur is (~90 graden).
- De 75 pk versie is gelijk aan de 90 pk versie, de 105pk versie is wel een ander blok.

Correct me if I am wrong....
105pk versie is gewoon zelfde blokkie toch? Iig wel een 1.4tdi haha
 
Polo  6c  Verkocht 
  • Leuk
Waarderingen: SEW
Heb je ook ervaring met chippen? Kan ik er 40 pk bij opgooien zonder problemen te krijgen met mijn koppelingsplaten etc? Ik begreep dat de auto an fabriek wordt geleverd met 70% van het vermogen, daarna kan je er nog 30% bij op gooien. Thanks alvast voor je berichtje
Ga gewoon eens bellen met bijvoorbeeld van vught tuning in Marum. 75 en 90 PK zijn dezelfde motor met andere software (CUSA/CUSB). de 105pk heeft een andere turbo.
 
  • Leuk
Waarderingen: SEW en M4YN3
Heb mijne net 1 week geleden bij VAGtechniek laten doen. Ik ga er vanuit dat zij weten waar ze mee bezig zijn, laat je dan adviseren door hun! Tot nu toe geen spijt gehad en kan het alleen maar aanraden.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI > 115PK powered by Vagtechniek 
Dat heb je zelf in de hand ja. Ik zie het echter meer als optimalisatie ipv chippen, zo heb je er dus ook voordeel van bij het "normale" rijden.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI > 115PK powered by Vagtechniek 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!