Auto loopt niet stationair

mijn polo gti van 2012 loopt niet stationair. Als ik start maakt de auto 2000 toeren en vervolgens zakt die af, pingelt die een aantal keer en valt uit. Dit gebeurt allemaal in parkeerstand. Iemand die ooit een zelfde probleem heeft gehad of een idee wat dit zou kunnen zijn?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 GTI 180 PK 
Koppel je MAF sensor eens af en start hem opnieuw.
 
VCDS en OBDEleven next gen dokter van Zwolle. Voor info en aanpassingen Dannozzv@gmail.com - Seat  Ibiza 6J8  1.2 TDI 103,4PK, 260NM, EGR OFF. 
Komt het belastingssignaal bij een twincharge 1.4 niet van een MAP-Sensor. Tenminste in zelfstudie 359. word niet over een MAF gesproken of ik kijk er overheen.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI DSG Highline R-line (110)pk 
Rijdt die wel? Of start die en slaat die uit?.

Als die niet rijd en gelijk uitgaat zou ik je rezerve sleutel is proberen.
Misschien is je start onderbreker kapot.
Dan zou de clusterinstrument gaan piepen en knipperen dat de sleutel niet herkent is.
 
VCDS en OBDEleven next gen dokter van Zwolle. Voor info en aanpassingen Dannozzv@gmail.com - Seat  Ibiza 6J8  1.2 TDI 103,4PK, 260NM, EGR OFF. 
Komt het belastingssignaal bij een twincharge 1.4 niet van een MAP-Sensor. Tenminste in zelfstudie 359. word niet over een MAF gesproken of ik kijk er overheen.
MAP is een andere woord voor luchtdruk sensor(wordt gebruikt onder andere voor een Boost gauge). Als het probleem tijdens het rijden was kon het die sensor zijn echter is het probleem bij stationair. Sinds dat de auto stationair is bouwt de turbo geen druk op omdat de wastegate openstaat waardoor je niks aan je MAP sensor hebt.(want die geeft 0.0bar aan). Wel weet ik dat bij een stervende MAF sensor de motor raar gaat lopen of kan afslaan door de verkeerde info die de MAF dan geeft.
 
VCDS en OBDEleven next gen dokter van Zwolle. Voor info en aanpassingen Dannozzv@gmail.com - Seat  Ibiza 6J8  1.2 TDI 103,4PK, 260NM, EGR OFF. 
MAP is een andere woord voor luchtdruk sensor(wordt gebruikt onder andere voor een Boost gauge). Als het probleem tijdens het rijden was kon het die sensor zijn echter is het probleem bij stationair. Sinds dat de auto stationair is bouwt de turbo geen druk op omdat de wastegate openstaat waardoor je niks aan je MAP sensor hebt.(want die geeft 0.0bar aan). Wel weet ik dat bij een stervende MAF sensor de motor raar gaat lopen of kan afslaan door de verkeerde info die de MAF dan geeft.
De MAP geeft absolute luchtdruk aan, dus luchtdruk op alle momenten, hiermee kan de computer berekenen hoeveel lucht er in de motor gaat dus is een MAF overbodig, dus ook bij toerentallen waar geen turbo/kompressordruk wordt opgebouwd.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk & 1.2 TDI~100pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!