AUTO light - automatisches Fahrlicht

Yes, het is me uiteindelijk toch gelukt om bij de aansluitingen richting de linker deur te komen, de truc is om het kapje wat rondom de moterkap-hendel zit, los te krijgen.

1: De hendel naar binnen toe trekken, deze kwam bij mij behoorlijk makkelijk los
1.png


2: Het kapje kun je naar binnen toe los trekken, dit is een kliksysteem. Ik ben begonnen aan de voorkant, de bovenste punt, deze langzaam naar binnen getrokken en vervolgens omlaag gewerkt. Aangezien het een beetje stroef gaat langs de bekleding van de voetsteun moet je daar een beetje "helpen". Toen ik de onderkant eenmaal los had, kwam het hele kapje los waarna je door een beetje handig ermee te bewegen het gehele ding weg kunt pakken.
Bij de deurpost moest ik het dashboard nog een beetje optillen om wat meer ruimte te maken maar dit wijst zich vanzelf als het bijna helemaal los hebt.
2.png


3: Achter het kapje zit een stukje isolatie, als je dit omhoog buigt zie je de stekker richting de deur zitten (bovenin de stekker, onder de bevestiging en mechaniek van de moterkaphendel)
3.png


4: Ik heb de rode kabel aangesloten op de blauw/witte kabel, de 2e aansluiting van rechts boven
4.png


Op dit moment heb ik de rode kabel er eigenlijk gewoon los ingeprikt om eerst te testen. Als ik het goed zie kun je de stekker, los maken door aan de onderkant het lipje even op te tillen, dat geeft maar meer ruimte om de kabel te bevestigen want echt ruimte als de stekker vast zit, is er niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo.. na een hoop kou te hebben geleden, flink wat krassen op m'n handen en armen te hebben opgelopen, een behoorlijke hoeveelheid gevloek, gepruts en yoga oefeningen is het dan uiteindelijk alsnog gelukt! Big Grin
ik heb de bekleding er dan wel niet af gekregen, ik heb deze wel ver genoeg aan de kant kunnen schuiven om voldoende toegang te hebben.

Kleine tip die sjengcity mij nog had gegeven, eerst even de kabel door de bestaande kabelboom halen voor extra stevigheid, zodat de draad beter op z'n plek blijft zitten ;)
verder, de draad zo'n centimeter tot anderhalf strippen zodat deze goed bij het contact komt en dan met veel gepruts het draadje erin doen.
Let hierbij wel op dat de draad niet vastgehouden wordt door de andere draad waar je deze bij in drukt!
 
VW  6R  1.2TDI 
Klinkt goed @Sjengcity, leaving home werkt nu bij jou..?
De foto's in je tutorial werken niet ( of ligt aan mijn browser..). Maar kan nu echt niet wachten tot de mijne binnen is.

Misschien een filmpje van hoe het er in ht geheel uitziet ? :grin:
 
Klinkt goed @Sjengcity, leaving home werkt nu bij jou..?
De foto's in je tutorial werken niet ( of ligt aan mijn browser..). Maar kan nu echt niet wachten tot de mijne binnen is.

Misschien een filmpje van hoe het er in ht geheel uitziet ? :grin:
Als het goed is werken de foto's nu wel :)

Wil je een filmpje van hoe de lampen aan springen bij ontgrendelen? ... Zal vanavond even kijken of dat lukt
 
Op mijn polo dit weekend de comming/leaving home functie "geactiveerd".
Weliswaar op de old skool methode omdat ik geen verstand heb van vcds of modules, maar het werkt op zich prima. Ik heb een kabel getrokken vanaf mijn binnenverlichting (voetenruim) naar een relais, dat een kabel inschakelt die ik vanaf mijn accu naar de plus van de verstralers had getrokken.
 
Mistlampen zijn nog niet aangesloten, dat was ik erbij vergeten te vermelden. Wacht nog op een reactie van Bas ;)

VCDS, wil niet echt vlotten met downloaden, morgen even op een andere laptop proberen.
 
Een tijdje niet meer op het forum geweest, druk bezig geweest met het volgende :grin:

jii1985-albums-auto-verlichting-picture2705-regensensor.jpg


Ik heb via ebay een gebruikte regensensor weten te scoren voor een paar tientjes :)
Als probeersel heb ik (en iemand die er verstand van heeft) de lichtsensor/regensensor weten te verbinden met de module!
En het werkt! Omdat ik niet direct mijn huidige kabelboom wilde verprutsen heb ik er eentje besteld van kufatec, via vagtechniek.

Wat nu? Ik wil dus de OEM lichtsensor verwerkt in de regensensor op de voorruit gaan verbinden met de module :)

Het "probeersel" ligt nu op mijn dashboard om de komende dagen te testen,
More to come :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Polorijders,

Mocht iemand geïnteresseerd zijn in zo'n module, ik doe de mijne weg. Heb het op 4 april besteld maar nog niet binnen ( zou binnen zo'n 2 weken binnen moeten komen ). Zal alleen de doos openmaken om te kijken of de module heel aangekomen is!

De reden van de verkoop is dat ik een andere auto wil en dus niks meer in deze polo wil investeren.

Prijs: €70

Gr,
 
De module nu een week in de auto zitten en het is een leuke gadget die er binnen een zucht in zit. Rode draad niet aangesloten en denk dat dit ook niet gebeurd. Heb het eigenlijk gedaan voor het Auto-light.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!