AUTO light - automatisches Fahrlicht

Ik zou op mijn 6R graag automatisch schakeling van mijn dimlicht willen hebben (AUTO light - automatisches Fahrlicht). Ik heb nu bij Kufatec een set gezien waarmee dit mogelijk is:
http://www.kufatec.de/shop/product_...-Coming-home---Leaving-home---VW-Polo-6R.html
Echter er staat aangegeven dat deze set alleen met Xenon verlichting werkt, en dat heb ik helaas niet :-(. Heeft iemand enig idee of het ook te realiseren is op een auto met H7 koplampen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Spannend,

Als de ervaringen goed zijn?, ben ik v/d partij! :)

Ik begin deze week bij vagtechniek (Nuenen) geweest, Lucas heeft voor mij een regensensor en automatische dimbare spiegel gemonteerd (eerst is de ruit vervangen).

Wat ik ook wilde was de set van kufatec ch/lv met ook auto verlichting, maar dit is helaas niet gelukt i.v.m. ongeschikte boordnetmodule.

Dus al met al ben ik erg benieuwd naar dit setje!

______________________________________________________________________

[edit 15:33uur]
Ik heb de module zo juist gekocht via ebay,
totaal incl. verzendkosten naar nederland is € 135,38
Levertijd na verwachting is 3 tot 4 weken! Dus ik zal nog even geduld moeten hebben.

Volgens de adverteerder is alleen plug & play,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb zojuist een reactie terug ontvangen van de verkoper, hij verwacht dat ik het pakketje wel met 2 weken in bezit heb, ook verzekerde hij me dat de module absoluut gaat werken op mijn. Polo van 2011 met type B schakelaar. (Voor wat he waard is haha).

Ik hou jullie op de hoogte!
 
Mar 5 14:25 - Posting/Collection - Kyoto Japan
Mar 5 20:31 - En route - Kyoto Japan
Mar 6 0:28 - Arrival at outward office of exchange - Osaka Japan
Mar 6 1:24 - Dispatch from outward office of exchange - Osaka Japan
Mar 7 11:21 - Arrival at inward office of exchange - Amsterdam EXP Netherlands
Mar 7 11:22 - In Customs - Amsterdam EXP Netherlands


Het pakketje is er eerder dan verwacht,
een nadeel is wel dat hij op dit moment bij de douane ligt :( Waarschijnlijk krijg ik het bericht om de btw en extra kosten te voldoen wat neer komt op waarschijnlijk + 21% en € 17,50 EMS kosten.

Behoorlijk veel geld voor een probeersel! maar ik hou jullie op de hoogte!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hmm.. hoop voor je dat het gewoon zonder problemen door de douane komt!
En mochten er toch extra kosten overheen komen, dat het ding dan inderdaad doet wat het belooft ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Ik heb deze ook maar besteld via Ebay, nu hopen dat het onderdeel juist aankomst omdat de verkoper nog maar 1 feedback heeft.. Heb laatst een plasik kinderringetje gekregen van een verkoper terwijl ik iets heeeuuul anders besteld had..wel geld terug.. Lang leve paypal! Ook ik laat mijn bevindingen weten!
 
Het pakketje is binnen! Ging toch sneller als verwacht :) Wel weer een nadeel, ik mocht € 43,- extra (btw & inclaringskosten) neerleggen bij de bode.

Dit komt neer op een bedrag van € 178,38,- incl. btw en inclaringkosten (douane)

Mijn eerste indruk is toch wel erg goed, het apparaat zit degelijk in elkaar.
Het is een OEM vw licht schakelaar, (wel AZ) maar zover ik kan zien zit er geen verschil tussen de EU schakelaar. De module is groot, daar moet ik nog een goed plekje voor vinden.

Ik ga waarschijnlijk morgen of woensdag aan de slag, hierna zal ik mijn bevindingen posten.

Voor de liefhebbers, hier alvast de handleiding...

Let wel op, de module heeft aan de achterzijde 3 jumpers voor het uitschakelen van bepaalde functies, sommige functies zijn bij het verwijderen van de jumpers definitief uitgeschakeld!!!
Mijn advies is om alléén jumper nr 3 te verwijderen, deze zorgt ervoor dat bij AUTO mode je mistlampen niet inschakelen samen met je dimlicht.

De rode draad "mag" verbonden te worden met je knipperlicht puls, voor het inschakelen van de leaving home functie,
Voor de mensen die Xenon hebben, dont be affraid want alléén je mistlampen schakelen in bij coming home/leaving home.
(De gehele set werkt ook zonder het aansluiten van de rode draad, vanzelfsprekend werkt de coming home functie wel).


Installation Instruction


Coming Home Function:
switch on the headlight at evening,then turn off the car,3 seconds later fog lamp will keep lighting for 20 seconds.


Leaving Home Function:
remote to unlock the car at evening,fog lamp and the width light and tail lamp will keep lighting for 20 seconds.


(Attention:because leaving home function is powed by side light,so if you installed HID xenon light or your fog lamp is high power,please change side light’s fuse to 20A!Otherwise it will burned by instantaneous current)

Red cable is for leaving home function,for most time,we always leave it there and don’t connect it with any wire.

If you want to use leaving home function,just do as below:

Connect the red cable with turn signal light,please know that do not connect it with ACC or drl light or any other light,because if so,fog lamp and the side light will keep lighting at evening.

Memory Function:
Module has light intensity memory function,at afternoon,setting as below:


AUTO-headlight-AUTO-headlight-AUTO,operate OK,then side light and headlight will flash one time and memory current light intensity.

Before you setting it,please restore the factory setting,to make sure the data is correct.

Setting: AUTO-O-AUTO-O-AUTO,side light and headlight will flash one time.

Headlight won’t start work unless the light intensity is less than the memory light intensity.

Remark:

1.Tunnel Model:

Tunnel model is most sensitive,for example if your car is passing footbridge or the shade,headlight will start work at once.

How to cancel the tunnel model without remove the Number 1 jumper?See belows:

AUTO-side light-AUTO-side light-AUTO

(side light and headlight flash 1 time at same time means you are using tunnel model;only side light flash 1 time means you cancel the tunnel model)

If you remove the number 1 jumper,that means you cancel the tunnel model for ever.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hmmm ... klinkt toch wel interessant. Ben benieuwd naar je verdere ervaringen!
Er zit ook nog een lichtsensor bij, neem ik aan? Zegt de handleiding ook nog iets over waar je die monteert?

Oh, en foto's worden op prijs gesteld ;)
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Hmmm ... klinkt toch wel interessant. Ben benieuwd naar je verdere ervaringen!
Er zit ook nog een lichtsensor bij, neem ik aan? Zegt de handleiding ook nog iets over waar je die monteert?

Oh, en foto's worden op prijs gesteld ;)

Er zit uiteraard ook een lichtsensor bij, deze kan op elke willekeurige plek geplaatst worden (wel binnen het bereik van de maximale lengte van het snoer)
Heel jammer is dat het snoer net niet voldoende lengte heeft om langs de A-stijl omhoog achteraan de binnenspiegel gemonteerd te worden.

Ben je erg nieuwsgierig?, wil ik je aanraden om dit topic bestaande nu uit 11 pagina's door te lezen, bomvol foto's! en ervaringen.
VW golf 5 auto headlight switch into golf 4 ( plug and play) - uk-mkivs
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!