AUTO light - automatisches Fahrlicht

Dan moet je de optie aansluiten op BCM maar vergeten: die openmaken is echt geen feest, en daar een extra kabeltje in monteren al helemaal niet.
En de zekeringenkast? Is er geen aparte zekering voor de knipperlichten?

Inderdaad ook aan gedacht!
Alleen in het schema, dat overigens hier op het forum beschikbaar is voor de mensen die het niet weten, lijkt het alsof er veel meer dingen overheen lopen en ik wil eerlijk gezegd niet het risico lopen om de module door te laten branden.

Of ben ik nou bezig met verkeerde gedachten :oops:
Input please! :mrgreen:

Even een fotootje met de gegevens van de zekering welke ik vermoed dat voor het knipperlicht is.
 

Bijlagen

  • uploadfromtaptalk1364915718599.jpg
    uploadfromtaptalk1364915718599.jpg
    74.6 KB · Weergaven: 139
VW  6R  1.2TDI 
Zou niet mogelijk zijn om de rode kabel aan de voetverlichting aan te sluiten voor de mensen die dat hebben. Ik ga er vanuit dat een pulse op de rode kabel voldoende is om leaving home te activeren. Aangezien de voetverlichting ook aan gaat bij het ontgrendelen van de deuren lijkt me dat mogelijk.

De spanning van de knipperlichtkabels tov de voetverlichting moet wel te achterhalen zijn lijkt me.

Of is dit een hele rare (te makkelijke) gedachte?
 
Zou niet mogelijk zijn om de rode kabel aan de voetverlichting aan te sluiten voor de mensen die dat hebben. Ik ga er vanuit dat een pulse op de rode kabel voldoende is om leaving home te activeren. Aangezien de voetverlichting ook aan gaat bij het ontgrendelen van de deuren lijkt me dat mogelijk.

De spanning van de knipperlichtkabels tov de voetverlichting moet wel te achterhalen zijn lijkt me.

Of is dit een hele rare (te makkelijke) gedachte?

Leuk gevonden! Big Grin
En dat is geen rare gedachte hoor ;)
Kun je best eens proberen! Ik heb zelf ook al geprobeerd om de draad bij de constante 12v in te prikken, maar dat was alles behalve een succes :lol:
Maargoed, ik ben benieuwd wat dat voor jouw doet :)

Persoonlijk ga ik toch maar eens proberen of ik het draadje bij de zekering in kan drukken Stick Out Tongue
 
VW  6R  1.2TDI 
Leuk gevonden! Big Grin
En dat is geen rare gedachte hoor ;)
Kun je best eens proberen! Ik heb zelf ook al geprobeerd om de draad bij de constante 12v in te prikken, maar dat was alles behalve een succes :lol:
Maargoed, ik ben benieuwd wat dat voor jouw doet :)

Persoonlijk ga ik toch maar eens proberen of ik het draadje bij de zekering in kan drukken Stick Out Tongue
helaas. Net geprobeerd masr de voetverlichting is geen optie.

Er lijkt iets van (lek?) spanning op die kabels te blijven zitten, ook nadat de sleutel uit het contact is en de deuren zijn afgesloten. Gevolg is dat de lampen helemaal niet uit gaan Big Grin

Misschien dat het wel mogelijk is als er een klein weerstandje oid tussen gezet word om de minimale spanning bij uitgeschakelde lampen op te vangen maar daar is mijn electro kennis onvoldoende voor.

Jij nog wat kunnen vinden?
 
helaas. Net geprobeerd masr de voetverlichting is geen optie.

Er lijkt iets van (lek?) spanning op die kabels te blijven zitten, ook nadat de sleutel uit het contact is en de deuren zijn afgesloten. Gevolg is dat de lampen helemaal niet uit gaan Big Grin

Misschien dat het wel mogelijk is als er een klein weerstandje oid tussen gezet word om de minimale spanning bij uitgeschakelde lampen op te vangen maar daar is mijn electro kennis onvoldoende voor.

Jij nog wat kunnen vinden?

Haha, zelfde resultaat als ik had met de constante 12v :lol:

Of die weerstand zou kunnen weet ik ook niet, eveneens geen kennis op dat gebied hier Stick Out Tongue

Ik ben zelf nog niet ermee bezig geweest, misschien van de week nog even wat proberen ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Heb het setje ook besteld dus geduldig wachten........
En is de draad vanuit de buitenspiegel van het knipperlicht niet te vinden? Die moet toch ergens bij de lichtschakelaar binnen komen. Of denk ik nu te simpel:confused:
 
Heb het setje ook besteld dus geduldig wachten........
En is de draad vanuit de buitenspiegel van het knipperlicht niet te vinden? Die moet toch ergens bij de lichtschakelaar binnen komen. Of denk ik nu te simpel:confused:

Neem maar eens een kijkje;)
Als je een passende oplossing hebt, graag met how-to als t even kan :mrgreen:
 
VW  6R  1.2TDI 
Ik zal mijn best doen. Zat zelf te denken om een draad vanuit het achterlicht te trekken:shock:. Volgens mij is dat dan de makkelijkste manier. Wanneer ik de bestelling binnen heb hou ik je op de hoogte. En is het jou al gelukt met de bochtenverlichting om deze weer werkend te krijgen??
 
Ik zal mijn best doen. Zat zelf te denken om een draad vanuit het achterlicht te trekken:shock:. Volgens mij is dat dan de makkelijkste manier. Wanneer ik de bestelling binnen heb hou ik je op de hoogte. En is het jou al gelukt met de bochtenverlichting om deze weer werkend te krijgen??

Ben benieuwd! :)
Kan inderdaad maar zo de makkelijkste manier zijn!

Mijn bochtenverlichting wil maar niet werken, enige optie die ik nog heb is het proberen als de originele units er weer in zitten, maar ik heb er een hard hoofd in dat het zal gaan werken op mijn auto :roll:
Ik heb nu iig geen storing van de xenon :)
(heb de check op het dimlicht weer ingeschakeld en gelukkig geen melding meer)
 
VW  6R  1.2TDI 
Ben benieuwd! :)
Kan inderdaad maar zo de makkelijkste manier zijn!

Mijn bochtenverlichting wil maar niet werken, enige optie die ik nog heb is het proberen als de originele units er weer in zitten, maar ik heb er een hard hoofd in dat het zal gaan werken op mijn auto :roll:
Ik heb nu iig geen storing van de xenon :)
(heb de check op het dimlicht weer ingeschakeld en gelukkig geen melding meer)
Enig idee hoe het afdekkapje wat bij de moterkaphendel los kan? Als ik het goed voel zit er een soort van stekker op de plek waar de kabels naar de deur toe gaan.
Er zit een klein stukje isolatie voor die stekker, wat ik weer niet aan de kant krijg door het kapje rond bij de moterkaphendel. Ik denk dat je er zonder grote problemen aan moet kunnen komen als dat kapje eraf is.

Weten we welke kabel het betreft die uit de deur komt?
 

De 2de verkoper geeft aan dat hij geen voorraad meer heeft. Ik balen omdat ik dit topic al een tijdje volg en eindelijk over de streep getrokken ben. Toch nog ff de verkoper een email gestuurd of hij niet aan meer kan komen. Zijn antwoord was van dat hij nog genoeg op voorraad heeft. Meteen 1 besteld :grin:.

Dus voor de mensen die ook geintresseerd zijn, Hij heeft meer op voorraad dan dat hij op ebay aangeeft. Voor de zekerheid kan je altijd een mailtje sturen. En de 2de verkoper zei dat hij op het pakketje een waarde van $20 zet zodat het zonder moeite langs de douane komt.

Nu hopen dat JII1985 of @Gewoonjan of @sjengcity ( of de rest natuurlijk )met een oplossing komen voor de rode kabel voor leaving home. Als ik technisch ingesteld was had ik jullie graag geholpen!!

PS: Kan 1 van jullie mij vertellen hoe jullie de module in het dashboard hebben verwerkt ? lijkt mij een raadsel en zou niet weten hoe ik het dashboard moet demonteren.. Als het kan met foto's graag

Gr,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kan 1 van jullie mij vertellen hoe jullie de module in het dashboard hebben verwerkt ? lijkt mij een raadsel en zou niet weten hoe ik het dashboard moet demonteren..
Ik vermoed dat 'ie achter het dashboard boven de voetenruimte van de bestuurder is geplaatst. Daar kun je bijkomen zonder demontage: gewoon van onderuit de voetenruimte. En dan met dubbelzijdig tape e/o tiewraps vastmaken. In ieder geval zat op die manier op die plaats het laadkastje van mijn TomTom gemonteerd.
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Ik vermoed dat 'ie achter het dashboard boven de voetenruimte van de bestuurder is geplaatst. Daar kun je bijkomen zonder demontage: gewoon van onderuit de voetenruimte. En dan met dubbelzijdig tape e/o tiewraps vastmaken. In ieder geval zat op die manier op die plaats het laadkastje van mijn TomTom gemonteerd.
Inderdaad. Het is even pielen om de stekker ingestoken te krijgen maar op die manier moet het in 15 minuten geregeld kunnen zijn.

Tiewraps zaten er bij mij zelfs bij.

Ik heb nog geen oplossing voor de leaving home dus ook hier geldt, als iemand wat weet... Graag!
 
Bij mij brand het stadslicht (voor en achter) met de kenteken verlichting en de mistlampen voor;)

Dat piepje is wellicht het enige nadeeltje ja, is idd niet iets waar je aan gewend moet rakenStick Out Tongue

Maar leuk om te lezen dat m'n tipje voor jouw ook werkt en dat de installatie ook zo soepel verliep:)
Waar heb jij de lichtsensor trouwens geplaatst?

Ben even het topic vanaf het begin af aan aan het doorlezen omdat ik binnekort mijn module ontvang. En las dat bij jou alleen de stadslichten, kenteken verlichting en mistlampen branden. Vind dat op zich wel voldoende maar het zou geweldig zijn als ook mijn dim lichten mee zouden branden bij coming home. Is dat op een of ander manier mogelijk denk je ?
Ik heb nu ook " coming home " die ik kan activeren door aan mijn grootlicht hendel te trekken. De lampen die dan gaan branden zijn de mistlampen en stadslampen. Als ik die instellingen wijzig naar dimlicht en stadslichten zou dat dan ook gelden als ik straks die module aansluit ??
 
Ben even het topic vanaf het begin af aan aan het doorlezen omdat ik binnekort mijn module ontvang. En las dat bij jou alleen de stadslichten, kenteken verlichting en mistlampen branden. Vind dat op zich wel voldoende maar het zou geweldig zijn als ook mijn dim lichten mee zouden branden bij coming home. Is dat op een of ander manier mogelijk denk je ?
Ik heb nu ook " coming home " die ik kan activeren door aan mijn grootlicht hendel te trekken. De lampen die dan gaan branden zijn de mistlampen en stadslampen. Als ik die instellingen wijzig naar dimlicht en stadslichten zou dat dan ook gelden als ik straks die module aansluit ??

Dat zou misschien alleen mogelijk zijn als je de module zelf gaat aanpassen;)
Het kastje heeft zelf namelijk niks te maken met de bcm verder, het regelt apart de dingen;)
Dus met vcds zou het niet kunnen, helaas.

Maar zodra we een gemakkelijke plek hebben gevonden om de rode draad bij in te prikken, dan hoef je niet meer handmatig coming home te activeren, dat doet de module dan wel voor je;)
Dat doet die ook al zonder dat de rode draad is aangesloten, maar je hebt dan alleen geen leaving home.
 
VW  6R  1.2TDI 
Hmmm jammer, vind het licht van de mistlampen net te weinig. Maar goed.

Het idee van @PeterK leek opzich best logisch toch.. Dat van een kabel trekken vanuit de achterlichten.
Want hoe hebben die gasten van het UK forum het voor elkaar gekregen ? Of hebben ze dat überhaupt wel voor elkaar gekregen ?
 
Wanneer de module binnen is ga ik het proberen om de draad van achteruit te leggen. Zal dit proberen dmv foto's duidelijk te maken maar moet op zich niet moeilijk zijn.
Nog een klein vraagje over het waarschuwingstoontje van je verlichting. Die blijft afgaan zoals ik het begrijp maar is deze niet uit te zetten in Vagcom. Of blijft deze altijd werken.
 
Nog een klein vraagje over het waarschuwingstoontje van je verlichting. Die blijft afgaan zoals ik het begrijp maar is deze niet uit te zetten in Vagcom. Of blijft deze altijd werken.

Die zal vast wel uit te zetten zijn via vcds, maar ik vraag mij af of het wenselijk is ;)
Hoe het moet weet ik echter niet :oops:
 
VW  6R  1.2TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!