AUTO light - automatisches Fahrlicht

Ik heb start stop, maar geen geknipper etc bij starten?

Ander vraagje: weet iemand hoe je de 'hey dude je lichten staan nog aan' biep kunt uitzeggen? Is dat te vagcommen?
Ik was van plan om de lichten gewoon op de auto stand te laten staan, maar dan gaat ie elke keer bliepen als je de deur opent. Minder fijn Stick Out Tongue
 
Ik zou me voor kunnen stellen dat de spanningsregeling iets anders is bij de start-stop polo's.

Die hebben wellicht een wat andere spanningsregeling nodig, aangezien de dynamo niet draait tijdens de van de start/stop (waarom heet het trouwens niet stop/start?).

Spanningsverschillen zie je dan terug bij bijvoorbeeld de verlichting.

(educated guess, ik weet het ook niet precies)
 
Hmm zowel Olivier als ik hebben de 088. Straks eens mijn moeder de hare uitlezen.

Edit: mijn moeder haar polo heeft een 087. Problemen met geknipper lijken dus precies met de 088 voor te komen.
Ik heb ook 088 en ook het geknipper...

Ik zou me voor kunnen stellen dat de spanningsregeling iets anders is bij de start-stop polo's.

Die hebben wellicht een wat andere spanningsregeling nodig, aangezien de dynamo niet draait tijdens de van de start/stop (waarom heet het trouwens niet stop/start?).

Spanningsverschillen zie je dan terug bij bijvoorbeeld de verlichting.

(educated guess, ik weet het ook niet precies)
Is deze niet uit te zetten met VCDS? Zou het probleem dan over kunnen zijn?
 
Start stop kun je volgens mij niet uitzetten, bij het nieuwe mqb platform wel..... Ik weet wel dat je ergens het vinkje kan uitzetten dat er een start/stop systeem op de auto zit....maar wat daarvan het resultaat is.....geen idee!!
 
Start/stop kan verwijderd worden, moet je wel door een chipper laten doen die kunnen et wegschrijven.

Persoonlijk denk ik niet meer dat het aan start/stop ligt. Bij Ichel werkt het perfect met startstop maar hij heeft anderr bcm.

Hjv, citroene en ik hebben een 088 en alle 3 het probleem. Met de 087 en 089 dus geen probleem, moet dus ergens aan onze bcm liggen. :(
 
Volgens mij komt dat geknipper door de spannings-stabalistor. Dit is een klein kastje met een paar dikke condensatoren er in, om tijdens het starten de radio en verlichting te laten branden. Door dat deze module zich even moet laden krijg je geknipper door de korte piekspanning.
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
Denk niet dat dat zo werkt met die nummers. Heb zelf 090 en is comfort edition 2013 met h7 lampen. Ben nog aan het wachten op de set van alienxpress. Ben benieuwd of dan ook de lampen knipperen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
Volgens mij komt dat geknipper door de spannings-stabalistor. Dit is een klein kastje met een paar dikke condensatoren er in, om tijdens het starten de radio en verlichting te laten branden. Door dat deze module zich even moet laden krijg je geknipper door de korte piekspanning.
Hoe komt het dan dat sommige Polo's wel het geknipper hebben en andere niet..?
Hebben niet alle Polo's dan die spannings-stabilisator?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!