AthoS' Polo 9n3 Bluemotion

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Ik ben AthoS (Jan) en sinds september 2008 eigenaar van een Polo BM van 2007. Aangezien er ruim 35 duizend kilometer per jaar mee wordt gereden is er gekozen voor een BM. De auto is een demo geweest van Pon Amersfoort en had slecht 13.500 km op de teller toen ik hem kocht. Toen ik de auto kocht zag deze er zo uit:
358794616_5_qnCH.jpeg


Na ruim een jaar origineel te hebben gehouden heb ik het originele lichtblauwe BM interieur vervangen door een origineel GTI interieur:
BM:
886337986_5_h0Pl.jpeg

886338341_5_QFcW.jpeg


GTI:
886338689_5_XH7l.jpeg

886338981_5_KyjB.jpeg


Daarna heb ik de achterlichten vervangen door donkere echter dit vond ik geen succes dus heb de originele, rode, terug geplaatst:
928767519_5_XHya.jpeg


Na een tijdje zoeken op marktplaats heb ik een GTI stuur, versnellingspook en handrem gevonden en direct maar gemonteerd. Bij het stuur had ik wel een andere airbag en stekker nodig maar gelukkig is alles te koop:
1144348049_5_jwWH.jpeg


Bij volkswagen heb ik ook maar 'sport pedalen' gehaald om zo het GTI idee een beetje aan te vullen
[foto volgt]

Ook aan de buitenkant heb ik eea veranderd. Zomers rijdt ik nu rond met 17'' Audi Ambition velgen die slecht 6J breed zijn dus met 195-ers gemonteerd gaat er niet al te veel van het BM idee verloren en haal ik nog met gemak 1 op 20. Op de originele 14" zitten nu de winterbanden gemonteerd: Met 17" ziet het er zo uit:
1069058244_5_ezDe.jpeg


Ook heb ik mistlampen gemonteerd en aangezien ik idolaat ben van gele mistlampen heb ik gele pitten gemonteerd en de lampen geel geplakt:
1122978910_5_naEb.jpeg


De achterruiten heb ik inmiddels voorzien van privacyshades van Sonniboy.
[foto volgt]

Net voor eind 2010 nog even US-lights 2.0 besteld. Na het ontvangen van deze sets gelijk maar ingebouwd:
1196540710_5_47f8.jpeg


In de toekomst ga ik de auto nog 30mm verlagen met Weitec veren en zal ik ook nog eens zilveren tellerringen monteren. Ook is het nog steeds de bedoeling om W8 binnenverlichting te monteren.

Update 29-12-2010
 
Re: AthoS' polo blue motion

Plannen:

Gti interieur inclusief deurpanelen en stuur.
Andere velgen (bbs le mans of gti (chroom)) 17''

eventueel:
donkere koplampen (gti)
donkere achterlichten
dak in zelfde kleur als spiegels (zilver)

Zo is de polo nu (origineel):
358794605_5_aHtw.jpeg


forum


Dit zijn mijn andere twee vw-tjes:
814958446_5_hD3f.jpeg
 
Re: AthoS' polo blue motion

heeft iemand ervaring met deze velgenmaat:

7,5x16
ET40

en dan met banden 215/40 of 205/40. Volgens mij moet het kunnen want een hogere et waarde betekend toch dat de velg naar buiten komt? :?
 
Re: AthoS' polo blue motion

AthoS zei:
heeft iemand ervaring met deze velgenmaat:

7,5x16
ET40

en dan met banden 215/40 of 205/40. Volgens mij moet het kunnen want een hogere et waarde betekend toch dat de velg naar buiten komt? :?

Hoe hoger de ET-waarde des te meer het wiel naar binnen staat. ;)
En op een 7,5J velg zou ik niet breder dan 205 gaan maar het liefst 195.
Dan kun je nog vrij laag gaan met verlagen.
 
Re: AthoS' polo blue motion

gti setje kon ik kiezen tussen twee aanbieders dus er is zowieso nog 1 in de handel (zie marktplaats), foto lampen nog niet gemaakt. Ik zal er even aan denken als ik achter de auto sta :mrgreen:
 
Re: AthoS' polo blue motion

eindelijk foto gemaakt van de donkere achterlichten:
928767338_5_a9NR.jpeg

forum


De reden voor de foto is dat ik ze verkoop...


vind de originele gewoon beter bij de kleur van de auto passen
 
Re: AthoS' polo blue motion

ik heb geen 'last' van de type aanduiding, vind het wel prima zo.

stuur komt later dit jaar samen met gti-gordels uit Duitsland. Eerst even sparen... dan kunnen ook gelijk de velgen en verlaging
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!