aQeeb :: 2011 Volkswagen Polo 6R

Hey Allemaal,

Ik ben Aqeeb Mian 24 jaar uit Amsterdam. Ik lees al een tijdje mee hier en vond het tijd me aan te melden en voor te stellen :)

Ik heb wel wat dingetjes in de planning staan, maar we doen het rustig aan. Eerst lekker op vakantie en dan langzaam aan beginnen :)

Ben wel bekend met forums...heb een lange tijd en ben er nog actief ook op het fiatbravo forum, dat was dus ook me vorige auto. Deze was de eerste waar ik een project mee begonnen was en heb deze uiteindelijk met pijn aan het hart weg moeten doen, maaar daar integen rijd ik nu wel:

Een Volkswagen 1.2 TDI Bluemotion Big Grin

Nou ik vind wel even genoeg zo...de rest komt vanzelf wel online en vragen staan altijd vrij :)

Ik heb ook een hoop vragen voor jullie hahaha omdat deze auto lekker jong is zijn er veel dingen waar je nu rekening mee moet houden zoals bv. Canbus systeem etc..daar heb ik geen ervaring mee en zo zal er nog meer aan het licht komen...

Grtjs Aqeeb.
 
Welkom!
Zoals je al in je pb schreef is het je gelukkig toch nog gelukt om je weg hier (enigszins) te vinden ;)

Ik ben benieuwd om je plannen uitgewerkt te zien! Big Grin

btw geen ambities voor wederom een (motor)tuning? ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Bedankt !

Moet zeggen heb er veel over gelezen over de motortuning zowel hier, google en op fbc. Weet alleen nog niet exact wat de ervaring zijn van mede gebruikers, maar dat kan ik hier wel vinden denk ik Stick Out Tongue en btw de bravo was niet motor tuned maar interior en exterior getuned :)
 
Bedankt voor de warme welkom :)

Zal ik maar gelijk even een vraag stellen, ik moet toch ergens beginnen :)

Ik heb zelf nog geen ervaring met canbus, maar wil dus wel mijn kentekenverlichting wit hebben. Nu lees ik veel over led met canbus, maar ook gewoon led lampjes van 3 eurie. Wat is nu eigenlijk het verschil...en hoe krijg ik daar nu wit licht zonder een storing te krijgen ??

Grtz Aqeeb.
 
Dan moet je led kentekenverlichting kopen met canbus ;) Zonder canbus geeft een storing in het systeem.

Oke dus toch...en zo'n setje kan dus rond de 50 euro kosten meen ik...Is er nog een site waar leden het vaak aangeschaft hebben ?

----------------

Dan gelijk maar ff een vraag over de rns510 tussendoor..

Deze blijkt achteraf ingebouwd te zijn, alleen werkt de navigatie niet zoals het hoort. Alles kan je invoeren etc...maar waar ik ook ben hij laat de map zien waar hij wellicht voor het laatst uitgebouwd is en dus ook als ik rijd doet ie alsof ik daar ben terwijl dat niet zo is. Enig idee of dit makkelijk op te lossen is, want de dealer zegt alleen maar steeds dan moet je hem laten opsturen en dat kan aardig op gaan lopen..
 
!Spoiler alert!
Jouw radio is of een 310 of 315.

Ook zag ik autobedrijf Menno op je kentekenhouder staan...
Wat ik zo op marktplaats zag kloppen auto's qua opties of benamingen wel vaker niet bij wat daar aangeboden wordt.
Dit is GEEN hard bewijs omdat het om 2e hands gaat overigens!
Klein voorbeeldje: polo aangeduid als highline met comfortline stoelen en H4 units, navi antenne op het dak en een RCD310 in de auto met code 1000 op het display (ik geloof dat die gewoon niet ingeleerd was).
Tweede voorbeeld dat uiteindelijk recht is gezet, donker blauwe import polo GTI met een trendline grill (de GTI grill is uiteraard veel meer waard in het tweede hands circuit).

Dat zijn de kleine dingetjes waardoor ik denk dat jouw radio gewoon eens ingeleerd moet worden;)
(en ik persoonlijk niet zo'n hoge dunk heb van dat bedrijf)
 
VW  6R  1.2TDI 
Spoiler alert ?

Nee klopt heb idd een 3 serie de 315 zonder BT als ik het goed heb, was ff een tik fout hihi

Kwa menno was ik er ook inmiddels achter hoe et daar werkt idd....en dat inleren hoe word dat precies gedaan ? Verder werkt alles gewoon...gebruikt de nav niet maar tis leuk als het gewoon werkt haha
 
Ik zou graag een paar aanpassingen willen doen. Alleen heb ik hier wat advies van jullie voor nodig. Ik heb nog niet gekeken of ik nu h4 of h7 lampen heb. Uiteindelijk is het de planning om andere koplampen te kopen en daar xenon in te plaatsen, maar of ik dat zelf ga doen of oriigineel laat doen ben ik nog niet over uit. Toch wil ik NU wel al wat veranderen en is mijn vraag dus Ik wil graag wit helder verlichting hebben in zowel de dagrijverlichting, stad, dim, grroot eigenlijk alles dus ook mijn kentekenverlichting, maar wat zijn de adviezen of meeste gebruikte van jullie.? de vraag gaat dan ook over bv het wel of niet canbus nemen en daarbij het waarschuwingslampje dan uit laten zetten of niet en een eventuele link naar de lamp zou ik ook wel waarderen hihihi Daarnaast wil ik graag weten of er iemand op het forum aanwezig is die mij zou willen helpen om bv de nav in te leren de waarschuwingslamp uit te zetten en meer van die opties is het systeem. Aangezien ik het zelf niet of nog niet kan en of heb. Indien dit niet mogelijk is dan zullen we contact op nemen met de gene die op marktplaats is aanbevolen. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen hiermee..
 
http://forum.mypolo.nl/vag-com/2456-ledenlijst-met-volkswagen-auto-group-com-kabels.html
of nav inleren ook gedaan kan worden door de meeste kabel bezitters betwijfel ik, maar er zijn zeker wel een aantal die het kunnen.
comfort instellingen zouden geen probleem moeten zijn.

Jij hebt (ook) de beruchte H4 lampen, dus dim en grootlicht zit op dezelfde lamp.
Mijn persoonlijke ervaring is dat mtec cosmos blue 4750K een mooie witte gloed heeft met een zeer respectabele output (wordt niet minder naar mijn mening, alleen de kleur is anders)
Verder, stadslicht en kenteken verlichting wordt verzorgd door w5w lampjes, dus die kun je wisselen door ledlampjes voor een witte kleur.
Je DRL zijn ba15s lampen, die van je achteruitrijdlicht trouwens ook.

Qua wel of niet canbus nemen, dat is aan jou. Ik persoonlijk heb alleen in mijn kenteken verlichting een canbus-proof setje ledjes zitten. De rest zijn niet canbusgeschikte highpower leds.

Op al het genoemde is de lampencontrole wel uit te schakelen, al zou ikzelf alleen niet weten welk bitje voor het stadslicht is.
 
VW  6R  1.2TDI 
Die ledenlijst zal ik zeker gaan bekijken, bedankt ! Ik las al zoiets over de h4 lampen en dacht ik zal die vast hebben lol...maar goed. Heb je toevallig een voorbeeldfoto waar die mtec lampen inzitten? Als ik het dus goed begrijp is elke verlichting apart aan en uit te zetten kwa lampencontrole ? Mag ik weten waarom je bewust achter wel voor canbus leds heb gekozen of is dit gewoon omdat het voorop eerder opvalt als er wel een lamp stuk zou zijn en achter niet dat je daarom de controle voor achter nog aan wil hebben ? en dan als leds..heb je misschien een link voor de highpower leds waar je ze besteld heb en of eventueel een foto voorbeeld ? ppfff een hoop vragen hehe maar het begin is nou eenmaal lastig hihi zeker als je vorige ride uit 1999 kwam haha
 
Ik heb zelf geen voorbeeld foto van mijn mtec lampen, helaas. Maar ik heb ze ook in m'n mistlampen zitten ;)
Op google zijn wel wat plaatjes te vinden, enige wat ik er wel bij moet vermelden, als het blauwwit lijkt op foto's, dan is dat gewoon vertekening van de camera. In het echt is het veel minder.

Jep, als het goed is moet alles apart te regelen zijn. De binnenverlichting heeft overigens geen canbuscheck.
M'n kenteken verlichting ledjes heb ik gekocht via een inkoopactie hier op het forum, dat is de enige reden dat die canbus leds zijn, anders zijn deze ledjes mij veel te duur:lol:
Ik steek dan persoonlijk dat extra geld liever in wat hogere kwaliteits highpower leds ;)
Zelf loop ik vaak genoeg om de auto heen, dus ik zie het snel genoeg als er een lampje aan het overlijden is (leds gaan dan knipperen).
Verder, alle leds die ik heb in m'n auto komen van ebay. Muv m'n kentekenverlichting en m'n achteruitrijdlicht, deze zijn gekocht via de eerder genoemde inkoopactie.

Foto's zijn als het goed is wel te vinden in m'n garage of anders op pagina 1 van m'n garage ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
ik zal wel even gaan googlen dan ja en ff ebayen hahaha alleen dan nog ff een x een lid opzoeken voor de controlelamp uit te schakelen. Ja ik was net ff al je garage aan het doorspitten voor eventuele informatie hihi. Je heb een leuk polotje zo !!!
 
Denk dat ik de MTEC op xenonlamp gaat bestellen..prijzen op ebay verschillen niet zo heel erg, maar de levertijd wel Stick Out Tongue ( Gaan door deze lampen het storingslampje branden btw ? )

En kwa leds..pff das lastig een keuze maken zeg :s

Zoveel highpower leds te vinden met en of zonder canbus en de prijzen schelen niet eens heel erg met elkaar...dat word nog lastig kiezen rofl en dan nog weet je niet 100% zeker of de melding uit zal blijven Stick Out Tongue

Iemand wellicht een ervaring met aankopen van canbusleds op xenonlamp en dus zeker kan zijn dat de melding uitblijft ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mtec's zijn gewoon halogeenlampen, dus als je een melding ervan krijgt, dan is er ook daadwerkelijk een lamp kapot Stick Out Tongue

Qua leds, daarvoor kun je ook xenonlamp.nl zelf om advies vragen ;)
Ze zijn zeer vakkundig en hebben mij ook al wel vaker prima geadviseerd :)
 
VW  6R  1.2TDI 
Oke van die Mtec dacht ik het al hihi Stick Out Tongue

Dan maar even een mail versturen naar xenonlamp.nl en hopen oo een spoedig bericht hahaha wil zo goed als zeker zijn van geen storing maarja anders is ie noguit te zetten lol..

Ik Laat wel weten hoe het afloopt !
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!