Ambient (sfeerverlichting) inbouwen

Dag beste forum leden,

Ik wil een aftermarket ambient (sfeer) verlichting inbouwen. Ik wil de sfeerverlichting aan hebben alleen als de lampen vd auto aan gaan. Ik heb een automatische Lichtschakelaar. Wil hem dus graag daar op aansluiten.

Als ik de lichtschakelaar eruit haal, kan ik de plusdraad vd sfeerverlichting gewoon in die pinnetje vd stekker indrukken? En de zwarte draad natuurlijk op massa. Krijg ik hem dan wel werkend?

Hoor graag jullie tips hierover.
Alvast bedankt
 
Vw  Polo AW  1.0 
massa nemen achter zijpaneeltje van je dashboard (kan bestuurder)
begonnen linkerkant aan de stuurkolom, dan zo naar links en naar boven en zo helemaal naar recht en terug naar onder richting stuurkolom. en dan zo verder naar de middenconsole.
alles in één stuk gelegd met een el Wire van 5m, had nog 65cm over.
aansluiting zwart op massa metaal (of bruin lichtschakelaar) en de rode plus op de grijs/blauw achter de schakelaar verlichting. daar ook de inverter geplaatst.
werkt perfect samen en dimbaar met de rest van de knoppen verlichting en zo. staat nu op 50 of 55% ingesteld.
werkt perfect.
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
tof! Ik ga het morgen bestellen.
Dimbaar bedoel je toch dat instrumentenpaneel ook gaat dimmen (zelf te regelen op het scherm). Of zijn die ledstrips ook appart te regelen?
 
Vw  Polo AW  1.0 
Ik ook en @Mark vuylsteke zou je misschien dit willen plaatsen voor mij ? Je zou me echt enorm mee helpen. :)
gewoon op bol EL-Wire invoeren, vind je zo.

massa nemen achter zijpaneeltje van je dashboard (kan bestuurder)
begonnen linkerkant aan de stuurkolom, dan zo naar links en naar boven en zo helemaal naar recht en terug naar onder richting stuurkolom. en dan zo verder naar de middenconsole.
alles in één stuk gelegd met een el Wire van 5m, had nog 65cm over.
aansluiting zwart op massa metaal (of bruin lichtschakelaar) en de rode plus op de grijs/blauw achter de schakelaar verlichting. daar ook de inverter geplaatst.
werkt perfect samen en dimbaar met de rest van de knoppen verlichting en zo. staat nu op 50 of 55% ingesteld.
werkt perfect.
 

Bijlagen

  • IMG_1146.jpeg
    IMG_1146.jpeg
    1.1 MB · Weergaven: 73
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
  • Leuk
Waarderingen: rawien
gewoon op bol EL-Wire invoeren, vind je zo.

massa nemen achter zijpaneeltje van je dashboard (kan bestuurder)
begonnen linkerkant aan de stuurkolom, dan zo naar links en naar boven en zo helemaal naar recht en terug naar onder richting stuurkolom. en dan zo verder naar de middenconsole.
alles in één stuk gelegd met een el Wire van 5m, had nog 65cm over.
aansluiting zwart op massa metaal (of bruin lichtschakelaar) en de rode plus op de grijs/blauw achter de schakelaar verlichting. daar ook de inverter geplaatst.
werkt perfect samen en dimbaar met de rest van de knoppen verlichting en zo. staat nu op 50 of 55% ingesteld.
werkt perfect.
Oke thanks.. Ik ga het bestellen zodra ik hem heb en geplaatst hebt dan zal ik ook even proberen een foto van te sturen.. Moet je het overigens kitten of is het in de gleufjes inschuiven?
 
Volkswagen  Polo 2.0 GTI  2.0 tsi 200 pk 
Is er misschien iemand die deze voor mij kan inbouwen en aan mijn automatische lichtschakelaar kan koppelen? Tegen een vergoeding die we bespreken natuurlijk. Ik ben hier niet zo handig in.
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.0 TSI 115PK 
Ik heb de led bij Bol besteld is er iemand die dit wil aansluiten voor mij natuurlijk tegen een redelijke vergoeding?
Vind het niet vervelend om een stukje te moeten rijden ik woon in Vlaardingen dus graag reactie?
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 245 Pk 430 Nm 
Geen reactie tot nog toe ik zoek iemand die alleen de aansluiting doet op de lichtschakelaar van de de auto en een uit en aan schakelaartje er tussen maakt.
Ik wil graag de verlichtig dimmen als dat nodig is en als ik het zat ben moet ik het met een schakelaar kunnen uitschakelen.
Het led snoer doe ik zelf plaatsen dus ik kom alleen voor de aansluiting.
Wie kan mij daar bij helpen?
Ik heb net zoveel verstand van elecktrisch aansluiten als een koe van peren plukken.
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 245 Pk 430 Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Joseph03
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!