Airco capaciteit

Hi!
Ik heb een vraag, laatst is de aircopomp vervangen van mijn polo. De airco wordt nu weer goed koud :).
Nu merk ik met de temperaturen van afgelopen tijd dat de capaciteit van de airco mij tegen valt, als het 30 graden is duurt het zeker een halfuur voor het in de auto lekker koud is.
Savonds, wanneer het afgekoeld is (naar zeg 25 graden) is het wel snel op temperatuur en koud.
Hebben er hier meer last van? Zijn er oplossingen voor?

Thanks!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2TDI 105pk 
Voor zover ik weet wel, als ik bij 20/25 graden kijk is de uitstroom temperatuur ca. 9 graden.
Als je denkt dat de airco nog niet naar behoren werkt kan je contact opnemen met de garage en zehet nog eens laten controleren. Je hebt garantie mag ik hopen?
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Dat wist ik niet.
Dat was vroeger een beetje de regel had ik van mijn toenmalige leermeester/werkplaats chef gehoord/geleerd.

Als iemand anders een andere mening/of theorie weet dan hoor ik deze graag uiteraard:)

Bij mijn auto is het met 30+ graden ook lastig om hem echt te koelen, ventilator op stand 3 of 4 en knop maximaal op koud en dan mag die van mijn nog iets koeler, maar dat gaat niet.

Als een auto te koud word heeft die kans om te bevriezen dus zal deze nooit super koud worden
 
Ik heb precies hetzelfde pas na een half uur merk ik dat hij echt “goed” begint te koelen.

Als ik hem uitzet en weer wil weg rijden, nadat hij dat half uur heeft “gewerkt” koelt hij wel meteen goed. Heb jij dat ook toevallig?
Dit inderdaad. Ik merk daarna niet echt verschil, dan gaat hij door waar hij gebleven was.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2TDI 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: H11
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!