Airco begint laat met koelen.

Ik had hetzelfde wat @Pigeon had ook mijn condensor vervangen en het ventiel wat je je airco vult. nu hoor ik het alleen bij het inschakelen daarna niet meer en mijn airco wordt ook koud na 20/30 seconden
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 105PK --> 130PK 
Condensor was bij een automaterialenzaak zo'n 150 euro dacht ik.

Qua arbeid een uurtje of 3?

Ik was 4 uur kwijt met 2 man, maar das met veel slap geouwehoer.

Dan krijg je ook nog je kosten voor de airco vullen.
Hoe kan ik er achter komen of het de condensor of pomp is?
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
Onderzoek doen..
Met een multimeter, uitlees computer ect checken of de pomp inschakelt en spanning krijgt.
Met een Airco station de drukken testen/vullen met o.a fluor.
Zoeken met uv licht en een speciale bril waar de lekkage zit
dus als je de klachten zo hoort, denk je aan een lekkage?
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
Ehh, hoeft bij jou helemaal niet de condensor of pomp te zijn @H11 je moet gewoon naar een 'goed' bedrijf gaan wat airco's kan nakijken en vullen.
Ik heb al best veel gedoe gehad met airco's. Wat horen ze te doen? Sowieso met die speciale bril zoeken naar lekkages en dan:

1. Systeem leeghalen vacumeren dus.
2. Systeem vullen met stikstof met veel bar als ik het goed zeg.
3. Controleren of de druk niet zakt en alle slangen etc controleren met plantenspuit.

En als dit allemaal goed is dan weer vacumeren en vullen. Veel bedrijfjes hebben een apparaat om airco's te vullen maar weten er eigenlijk geen zak van.
Als het apparaat namelijk klaar is met vacumeren dan meet hij eventjes of er iets veranderd in de druk. Maar dit is dus niet hetzelfde als druk op het systeem zetten.

Bij mijn vorige auto (oude bak) heb ik door die zogenaamd experts mijn pomp vervangen voor niks want het expansieventiel was kapot (terwijl ik er een nieuwe opgezet had) en er bleek dus met de stikstof test dat een slang ergens een beetje lekte. Die dus ook vervangen.

Misschien kunnen de boeren ook wel helpen :laughing:
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Soms is trouwens wel goed te zien of een condensor lek is.. Zoals bij de aygo van mijn vriendin het geval was.
 

Bijlagen

  • condensor_vervangen.jpg
    condensor_vervangen.jpg
    276.8 KB · Weergaven: 18
  • condensorlek.jpeg
    condensorlek.jpeg
    258.7 KB · Weergaven: 18
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!