Airco begint laat met koelen.

H11

Bekend lid
559
1
128
57
Ik merk de laatste dagen met het hete weer dat mijn airco echt pas na een goede 10 minuten koud begint te worden.

Is dit gangbaar bij die polotjes?
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
Ik merk de laatste dagen met het hete weer dat mijn airco echt pas na een goede 10 minuten koud begint te worden.

Is dit gangbaar bij die polotjes?
Herkenbaar. Exacte tijd weet ik niet, maar op een warme dag koelt hij bij mij het beste zodra je voldoende rijwind hebt. Vorig jaar is het aircosysteem nog hervuld.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
Herkenbaar. Exacte tijd weet ik niet, maar op een warme dag koelt hij bij mij het beste zodra je voldoende rijwind hebt. Vorig jaar is het aircosysteem nog hervuld.
Ik heb hem ongeveer een maandje geleden gevuld en ik heb inderdaad gemerkt dat als er voldoende rijwind is dat hij dan beter koelt.
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
Ik heb inderdaad een handmatige draaiknop met cijfertjes. Dus geen schermpje oid om de temp in te stellen.
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
Kan me niet voorstellen dat handmatig of automatisch uit maakt.
Is volgens mij alleen de methode van inschakelen, verder is het systeem hetzelfde.
Mijn ""handmatige" airco is ook na een minuut wel koud.
Dat je rijdende auto kouder word komt omdat je condensor dan ook gekoeld word door rijwind ipv alleen de ventilator.
 
Volkswagen  Polo  1.4 met 86 wilde dekhengsten 
Mijn airco is snel koud, het duurt alleen even voordat de auto direct is afgekoeld.
Maar hij hoort dus wel binnen 1 min koude lucht te geven.
Neem aan dat hij op koud staat, airco knop en stand 1,2,3 of 4 staat?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
Op zich doet hij dat wel, maar voor het koel begint te worden in de auto ben je wel minimaal 10 minuten verder.

Ja, uiteraard staat hij op ac aan, koud en in minimaal in stand 1.


Maarja, gisteren was het hier 30 graden en uiteindelijk werd het wel koel alleen duurt het wat langer
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
Op zich doet hij dat wel, maar voor het koel begint te worden in de auto ben je wel minimaal 10 minuten verder.

Ja, uiteraard staat hij op ac aan, koud en in minimaal in stand 1.


Maarja, gisteren was het hier 30 graden en uiteindelijk werd het wel koel alleen duurt het wat langer
Dan is het normaal, zolang je maar wel snel al koude lucht uit de roostertjes voelt komen. Dat komt bij mij iig vrij snel.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
Nog geen keuze gemaakt, wel dat hij max 40 cm hoog mag zijn. Ivm hoedenplank.
Jij gaat hem ook in de kofferbak doen? Ik vind dat jammer.

Ik kan dan niet bij koude drankjes en voor mij geldt ook dat ik niet bij de medicatie kan en die mag absoluut niet warm worden en dat kan ik dan niet controleren mocht de koelbox er onverhoopt mee ophouden en evt dan weer aanslaan zonder dat ik dat in de gaten heb.
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
Herkenbaar. Exacte tijd weet ik niet, maar op een warme dag koelt hij bij mij het beste zodra je voldoende rijwind hebt. Vorig jaar is het aircosysteem nog hervuld.

Aanvulling op mijn eerdere bericht. Na enkele minuten rijden is mijn airco ijskoud. Het zal nog geen 5 minuten zijn en de ijspegels hangen aan m’n neus.

9624B64E-ABE7-45F8-ACFA-81F1BA4B5D2C.jpeg
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
Jij gaat hem ook in de kofferbak doen? Ik vind dat jammer.

Ik kan dan niet bij koude drankjes en voor mij geldt ook dat ik niet bij de medicatie kan en die mag absoluut niet warm worden en dat kan ik dan niet controleren mocht de koelbox er onverhoopt mee ophouden en evt dan weer aanslaan zonder dat ik dat in de gaten heb.
Ja daar heb ik ook een 12v zitten.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
even een kick. Bij mijn vorige auto's als ik de airco aan had in het warme weer, dan werd mijn airco leiding zo koud dat er zich condens vormt en er een plasje water onder de auto ligt.

Op dit moment loopt hij stationair, met de airco aan voor 10 minuten, maar als ik aan de leiding voel is die koel. maar niet echt echt koud.

Iemand suggesties?
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!