Airbag aan/uit knop niet kunnen vinden

Hoi Forum Leden,

Ik heb een vraag.

Bij mijn Volkswagen Polo uit 2015 die ik pas geleden heb gekocht, kan ik de knop om de airbag(s) aan/uit te zetten niet vinden.

Het is voor mij niet noodzakelijk of ze aan/uit te zetten, het is meer dat ik zeker wil weten dat ze aan staan. (Heb de auto net gekocht dus even als dubbelcheck).

Normaal zou de knop hiervoor in het dashboard kastje moeten zitten of anders in de deurportier(en).

Echter, zit de knop bij mijn auto niet op een van die plekken.

Dit vind ik vreemd en ik vraag me af waar ik het dan wel kan vinden….

Iemand enig idee waar ik dit kan vinden of hoe het zit?

(De auto heeft wel airbags want dat is met de verkoper besproken en stond tevens bij de advertentie van de auto ook beschreven)
 

Bijlagen

  • IMG_9584.jpeg
    IMG_9584.jpeg
    1.7 MB · Weergaven: 28
  • IMG_9594.jpeg
    IMG_9594.jpeg
    1.9 MB · Weergaven: 21
  • IMG_9591.jpeg
    IMG_9591.jpeg
    1.6 MB · Weergaven: 25
  • IMG_9607.jpeg
    IMG_9607.jpeg
    1.1 MB · Weergaven: 29
  • IMG_9611.jpeg
    IMG_9611.jpeg
    1.8 MB · Weergaven: 34
Volkswagen  Polo 2015 Highline  1.2 TSI 
Dat is dus het probleem, de handleiding van de auto is in het Tsjechisch. Ik heb op internet in de Engelse handleiding gekeken, en daar staat in dat het in het dashboard zit. Maar dat is dus weer het volgend probleem, er zitten wel een soort van knoppen (zie je ook op de foto) maar die hebben geen functie. Al met al is het dus vreemd en snap ik er niets van…. Vandaar ook mijn vraag…
 
Volkswagen  Polo 2015 Highline  1.2 TSI 
Ik weet dat dit duidelijk is maar ik zeg het toch,
@iichel Dus als ik ze uit wil zetten (wat ik momenteel natuurlijk nog niet wil, maar je weet maar nooit) moet ik dit bij een garage laten doen?

als je rommelt met airbags dan moet je weten wat je doet want het gaat over een noodsysteem dat ten alle tijden goed moet werken
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!