Aftermarket Xenon polo 6R vraag

Klopt, afstelmogelijkheden zijn namelijk beperkt tot het richten van de lichtbundel (horizontaal en verticaal richten).

Bouw je aftermarket xenon in, dan is het simpelweg afwachten of het resultaat acceptabel is. Aan de kwaliteit van het lichtbeeld valt niets af te stellen (spreiding, patroon, strooilicht).

Xenon in een halogeenreflector levert overigens bijna altijd een onacceptabele hoeveelheid strooilicht op.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 
  • Leuk
Waarderingen: DeeOow
Extra uitleg; het licht dat je op de weg hoort te zien, wordt enerzijds bepaald door een type lichtbron, bijvoorbeeld een halogeenlamp of xenonlamp, en anderzijds een reflecterende/projecterende behuizing. Verschillende lichtbronnen spreiden hun licht op een verschillende manier, en daar wordt bij het ontwerpen rekening mee gehouden. Daarom is een x type lamp in een behuizing voor y type lampen in beginsel ongeschikt. Neemt overigens niet weg dat het eindresultaat gewoon prima kan zijn.

Een xenonlamp in een reflectorbehuizing is vrijwel altijd teleurstellend qua strooilicht, omdat je direct zicht hebt op het reflecterende oppervlakte (de reflectorkom, die nu als spiegel fungeert voor een veel fellere lichtbron), en in veelvoorkomende gevallen ook nog eens direct zicht op de lamp zelf. Deze twee zijn al genoeg om licht op plekken te laten eindigen waar het niet hoort. Een projectorbehuizing neemt deze factoren al weg, en bovendien wordt de cut-off bepaald door een simpel schildje, in plaats van de vorm van de reflectorkom. Resultaat: meestal geen/weinig strooilicht, en het lichtbeeld op de weg is meestal acceptabel.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 
  • Leuk
Waarderingen: DeeOow en Labonator
Helemaal mee eens iichel .

Ik zelf heb geretrofitted. Goed gelukt , netjea licht maar niet hoe het uit het fabriek komt.
Houdt niet weg dat het 100x beter licht opbrengst is dan een halogeen lamp . Ik heb ze verkocht op marktplaats alweer en spaar ff door voor een u tube setje
 
Volkswagen  Polo 6R Style Edition  1.2 TSI 105PK 
Ik weet niet hoe de output is van het setje dat je hebt aangeschaft, maar toen ik een paar jaar geleden een setje Morimoto projectoren had ingebouwd, was ik toch wel erg onder de indruk. Daar konden destijds weinig OEM oplossingen tegenop.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!