Advies bij importeren Duitsland gezocht

Hallo Jelle, de auto kan ook in Duitsland wel degelijk op kenteken gezet worden, omdat hij de euro 5 norm heeft moeten ze alleen meer wegenbelasting betalen. Het feit dat de auto maar 21 km op de klok heeft is volgens mij niet relevant meer omdat de norm is een half jaar oud en minstens 6 duizend kilometer. De kilometers heeft hij niet maar volgens mij moet aan te tonen zijn dat de auto niet van bouwjaar 2023 is, hij is namelijk ook maar drie jaar geproduceerd, 2013, 2014 en 2015. Ik zou bij de belasting informeren of hier een bepaalde regeling voor is, zoniet dan zou je de volle bpm moeten betalen en die was destijds 10,000€ op een nieuwe auto maar volgens mij moet hier een mouw aan te passen zijn. Ik heb er zelf 1 gehad origineel Nederlands met toen ik de auto weg deed 53K op de teller, dacht ook dat het meer waard zou zijn maar dat viel in mijn geval niet mee, wellicht is dat met de (jouwe) anders omdat hij eigenlijk fabrieksnieuw is. De prijs op zich valt mee, ze kosten toendertijd 25,000€ nieuw in Duitsland en Belgie. Krijg je hem ingevoerd als bijvoorbeeld juni 2014 dan zou de bpm 1000€ bedragen. Hoop dat ik je iets wijzer heb kunnen maken, veel plezier mocht je hem daadwerkelijk kopen, het is een echte gifkikker, heb de mijne laten tunen en met alleen een chip krik je het vermogen op naar 310 PK. Groeten van Ger Louwen.
 
Volskwagen  Polo GTI aw  2 liter 280 pk 
  • Leuk
Waarderingen: AW_Blackpearl
Hi Ger,

Bedankt voor de aanvullende informatie!
Zou je iets meer informatie hebben voor mij m.b.t. het op kenteken zetten in Duitsland? Want die hogere wegenbelasting zou natuurlijk niet relevant zijn voor mij, aangezien hij direct geëxporteerd wordt.

Wat betreft de regeling van 6dkm of half jaar. Dit is vrij recent veranderd, als ik DasImport mag geloven. Nu is het min. 3dkm ongeacht de leeftijd. De BPM zou dan ~17.000 bedragen. Natuurlijk niet reëel.

Na wat onderhandelingen heb ik de prijs van de WRC al aanzienlijk kunnen verlagen. Sub 25 duizend. Maar hoe langer ik wacht, hoe lager het zal worden denk ik.

Het zijn inderdaad hele nerveuze auto's met (teveel) vermogen op een enkele as. Zelf heb ik er ook eentje met 330pk. Zie hier mijn showroom post.
Weet jij nog welk nummer jij had, als zijnde een originele Nederlandse WRC Street?
 
Hoi Jelle, de belasting in Duitsland zou voor jou inderdaad niet relevant zijn, de teller op 3 duizend km zetten zal ook geen groot probleem zijn. Mijn origineel Nederlandse WRC had nr 0177/2500.IMG_3234.JPG
 
Volskwagen  Polo GTI aw  2 liter 280 pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!