ACWevers :: 2006 Volkswagen 9N3

Maar door die 6watt lampen branden ze minder fel als de orginele mistlampen niet? Ik gebruikte ook mijn mistlampen over de TFL pin maar dat werd niet heel erg gewaardeerd door de agenten Big Grin

Vel genoeg toch?

Yg.jpg
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 
Ff nog 2 vraagjes
Hebben jouw leds ook zo een 90 graden hoek dan?
Het verwisselen van de lampjes, kan dat via de moterruimte?

Gr. Marcel

Verwisselen van de lampen kan via de motor ruimte, tenzij je een r32 blok erin hebt. De hoek van deze leds weet ik niet, zal eens kijken of ik daar nog achter kan komen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 
Zo vanmiddag een ritje gemaakt om in noord Brabant een bijna nieuw interieurtje op te halen. Mooi blauw met stoelverwarming wat bij de auto past. Stoelen zijn geproduceerd in 2005 en zien er na een goede schoonmaak beurt als nieuw uit. Pas 1500km oud.

Vanavond eerst maar eens de airbags overgezet en toen het interieur geplaatst. Na wat uurtjes zit het interieur er bijna in. Nog even wachten op de kabelboom voor de stoelverwarming en de verlichting voor in alle vier de deuren.
Foto´s worden natuurlijk geplaatst als alles af is. Denk ergens deze week.

Mijn oude 4 deurs interieur evt. met deurpanelen is vanaf morgen op te halen voor een kratje Hertog Jan. Het gaat hier om een trendline interieur in zeer goede staat. Auto heeft iets meer dan 80k gereden. Bij interesse graag even een PB sturen. Afhalen kan dit weekend in omgeving Utrecht.
Voor wat plaatjes van mijn oude interieur zie onderstaande foto´s.





 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 
Het begon natuurlijk allemaal met het openen van de lampen. De manieren die op internet te lezen zijn hebben voor mij niet gewerkt ( lamp in de oven plaatsen of in een doos met een föhn erop). Ik heb de lampen geopend doormiddel van gebruik te maken van een verbrander en zo langzaam de de twee koplampdelen van elkaar scheiden. Zie foto voor het resultaat. Met één lamp ben je al snel een half uurtje bezig.

acwevers-albums-acwevers-picture3756-a.jpg


Nadat de lamp geopend is kunnen de projectors geplaatst worden. Ik heb gekozen voor H1 projector omdat deze eenvoudig in de bestaande voet te plaatsen zijn. Op ebay en andere webwinkels zijn verschillende modellen te koop, Bi-xenon evt. Ik heb gekozen voor G8 HID Projector Lens Bixenon Hight Low light kit Angel Red Eyes Devil Eyes 8000K 6000K 4300K 9005 9004 H1 H4 H7 Free shipping-in Lights & Indicators from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com.

De angel eyes heb ik zelf eraf gehaald en gekozen voor 6000k.

acwevers-albums-acwevers-picture3757-a.jpg


acwevers-albums-acwevers-picture3754-4.jpg


De de geleverde projector set krijg je ook een kabelboom die je onder andere kan aansluiten op je grootlicht. Dit zorgt ervoor dat bij het activeren van je grootlicht er in de projector een plaatje verplaatst zodat je lichtbeeld wijzigt.

Eenmaal alles aangesloten en geplaatst kan er begonnen worden met afstellen. Doordat de projectors in de originele voet zijn geplaatst kan je nog steeds gebruikt maken van je hoogteverstelling(automatisch). Ook kan je je lichtbeeld verplaatsen door dit te stellen met de schroefjes aan de bovenzijde van de koplamp.

Omdat ik nu geen gebruik meer maak van mijn grootlicht in het midden van mijn lamp heb ik daar mijn dagrijverlichting geplaatst. Dit zijn 2 H1 leds die alleen branden als de overige verlichting uitstaat.

acwevers-albums-acwevers-picture3758-3.jpg


Om de verlichting automatisch te laten schakelen maak ik gebruik van een module die ik via internet heb gekocht. Door het plaatsen hiervan kan je ook de coming/leaving home functie activeren via bijv. de mistlampen.

Auto Headlight Head Light Sensor And Switch For VW Golf 4/New Bora/Polo/Lavida-in Sensors from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com

verdere info zal later volgen.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 
Super!
Hoe zet je die projectors precies vast dan? Van de voorkant er doorheen steken en dan aan de achterkant vastklemmen?
Hoe is het lichtbeeld hiermee?
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
De Projectors worden vastgemaakt met een kleine moer. De projectorvoet steek je door de orginele opening waar normaal de voet van de lamp in zit. Aan de andere kant draai de projector vast met een moer. Zie foto:

acwevers-albums-acwevers-picture3788-img-3867.JPG


acwevers-albums-acwevers-picture3789-370783380-305.jpg


Het lichtbeeld is heel erg netjes, maar heel moeilijk te fotograferen met een iPhone. Maar voor een kleine impressie zie de foto’s hieronder.

acwevers-albums-acwevers-picture3785-0168e4ab00555fcb20b277d3f87e586148284afdc7.jpg


acwevers-albums-acwevers-picture3787-01956e74fddc6fbe77efd2d640a0fd2eeb77c7033f.jpg


Vanavond weer wat tijd gehad om te klussen. Nu toch maar eens gezorgd dat de mislampen netjes via de zekeringenkast aangesloten zitten. Nu werk mij lichtschakelaar ook naar behoren.

acwevers-albums-acwevers-picture3783-01f6fb5d752019cbcca6bf913f6daec5a34ce3d088.jpg


De golf 6 lichtschakelaar met lichtsensor werkte al prima alleen de leaving home functie had ik nog niet geactiveerd. Vandaag de rode schakeldraad juist aangesloten door deze te verbinden met de groen/zwarte draad die zich in een 16 polige stekker begeeft. Daarvan moet je draad nummer 14 hebben. Dus stekker XS6 zie foto:

acwevers-albums-acwevers-picture3786-01519e08bcbeaa60b1f15645f860ddda5fdb929bcd.jpg


acwevers-albums-acwevers-picture3784-01d180c5680edc3c604c4bdb5d669bcf53ab157d42.jpg


Volgende keer ga ik bezig met het aansluiten van de kabelboom voor de stoelverwarming. Foto’s, tips&tricks zijn welkom. Dan weet ik vast waar ik alle stekkers moet prikken.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 
Ziet er mooi uit! Zelf ook paar keer naar gekeken maar het loshalen van de koplamp houd me nog tegen haha

Die aansluiting van die andere lichtschakelaar is toch anders dan de normale?

Ja dat klopt inderdaad. De stekker van de golf 6 is kleiner. Er is een kasje tussen geplaatst zodat de 9n3 stekker erop kan. Plus de extra functie zoals een lichtsensor.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 
Ja, daar heb ik gekeken. Maar ben benieuwd waar ik straks de originele kabelboom mag aansluiten. Misschien zit er een goede handleiding bij, maar als deze iemand al heeft dan zie ik hem graag online.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!