Achteruitrijcamera + rcd 330 installeren

Bedank Da1roy

Morgen nieuwe fiŕmware erop zetten.
Zag dat er een nieuwe versie uit was.
Is wel m.n een aapasding voor logo instelling en equalizer maar dan ligt het iig niet aan verouderde firmware.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
Als het zo is dat de camera wel geactiveerd staat in VCDS maar wel het zwarte scherm laat zien bij reverse is het vrijwel zeker de bekabeling of je camera. echter Had ik in de eerste instantie geen camera maar omdat het scherm soms bij reverse toch op zwart sprong ook al stond de camera niet eens geactiveerd heb ik omdat ik een hekel heb aan bugs toch maar een camera aangesloten :)
Dit probleem had ik echter bij de originele firmware niet pas na 1 versie hoger.
 
Volkswagen  Polo 6R  12 TSI 90pk 
Had ik in de eerste instantie geen camera maar omdat het scherm soms bij reverse toch op zwart sprong ook al stond de camera niet eens geactiveerd heb ik omdat ik een hekel heb aan bugs toch maar een camera aangesloten :)
Dit probleem had ik echter bij de originele firmware niet pas na 1 versie hoger.

Na elke vcds wijziging moet je het apparaat even resetten vandaar ook dat het scherm zwart bleef. Je parkeersensoren, mits aanwezig en compatibel, zouden automatisch weergegeven moeten worden na 1x de melding camera te hebben gezien, totdat je weer de auto van contact af haalt

Camera bugs software matig bestaat niet dus ook niet toeschrijven zonder het zeker te weten
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
Er zijn camera gerelateerde issues bekend bij de rcd 330 vanaf firmware 5314, dit heeft betrekking op het feit dat als je de radio zo codeert dat er geen camera aanwezig is dat je dan toch af en toe in vcds melding krijgt dat hij de camera niet kan vinden. ook gaat je scherm soms op het camera scherm maar blijft deze zwart omdat je geen camera hebt. hier is geen oplossing voor daarom heb ik uiteindelijk maar een camera aangesloten. Bron http://rcd330plus.com/showthread.php?tid=92&page=2
 
Volkswagen  Polo 6R  12 TSI 90pk 
oke roy, zelf nog nooit last van gehad of gehoord

86h306q.gif
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
Ja dat heb ik dus, daarom wil ik toch een camera installeren en omdat het wel handig kan zijn bij krappe parkeerplekken. (woon is stad)
Ik kan het zwarte scherm wel wegklikken door op kruisje te drukken.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
Ja dat heb ik dus, daarom wil ik toch een camera installeren en omdat het wel handig kan zijn bij krappe parkeerplekken. (woon is stad)
Ik kan het zwarte scherm wel wegklikken door op kruisje te drukken.
Is het gelukt? Ik heb precies dat als ik de auto in zn acheruit zet dat hij een zwart beeld geeft met look if its safe etc. Ik heb achterin de unit rcd330 wel een gele kabel voor de camera maar voor de rest geen idee hoe dit te regelen.
 
Volkswagen  Vroeger 6R nu AW  1.0 TSI stage 1 140PK 
Is het gelukt? Ik heb precies dat als ik de auto in zn acheruit zet dat hij een zwart beeld geeft met look if its safe etc. Ik heb achterin de unit rcd330 wel een gele kabel voor de camera maar voor de rest geen idee hoe dit te regelen.
Wat voor camera heb je eigenlijk, klaplogo of iets bij de kentekenplaat?
 
VW  Polo 6R  1.4 BlueGT DSG 
Ja dat is wel mogelijk. De makkelijkste en goedkoopste manier is een camera in je kenteken. Een iets sjiekere maar flink duurdere optie is een klaplogo.
Voor je RCD330 heb je een gele tulp kabel nodig en dan is het vaak een kwestie van een geschakelde plus en een kabel naar je achteruitrijlicht.
Weet je ook hoe het moet als ik het in de kenteken wil? of een uitleg?
 
Volkswagen  Vroeger 6R nu AW  1.0 TSI stage 1 140PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!