Achteruitrijcamera + rcd 330 installeren

Roon

Bekend lid
1,174
428
112
Beste forumleden.

Vandaag met het mooie weer bezig geweest om een achteruitrijcamera te monteren op mij rcd 330 plus.
Dit samen met een ander forumlid.
Helaas niet werkend gekregen, omdat er geen beeld kwam.

Nu hadden we de camera eerst aangesloten op de zekeringenkast om te kijken of het überhaupt werkte. Maar helaas geen beeld.

In de achteruit springt mijn radio op zwart beeld met de tekst look if it safe, maar zonder beeld.
De camera is aangesloten met de meegeleverde camerakabel van de radio.

Iemand de camera werkend gekregen op de rcd330? Zo ja hoe en wat heb je hier voor nodig?

Zie foto wat ik tot mijn beschikking heb. Het gaat om een kentekenledcamera.

camradraden.jpg
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
@dov dat moet alsnog geactiveerd worden ondanks dat radio al omschakelt als je in achteruit zet?

En dan nog een vraag over de handleiding die ik heb :) zie afbeelding.
Moet ik echt wat doen met de reverse en trigger wire? Nee toch? Omdat ik zo'n camerakabel al er tussen heb bij gele tulp?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
Ja, als hij in achteruit staat dan heb ik een zwart scherm.
Linksonder staat "look safe to move" rechtsonder een rgb symbol wat niet werkt als je erop klikt en rechtsboven een kruisje. Als je op kruisje klikt verdwijnt het zwarte scherm en gaat hij terug naar radio.

maxresdefault.jpg
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
Ja die device box heb ik er ook bij.
Filter noemen ze het bij mij dan weer. Stond erbij dat beelden dan minder schokken als je die er tussen zet.

Maar bedankt voor je schema.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
Dat kastje is voor een vertraging, camera moet met vcds wel geactiveerd staan.
Afhankelijk welke firmware je hebt kan er een bug in zitten als je geen camera hebt toch het zwarte scherm alsof er een camera is aangesloten.
Bij rcd http://rcd330plus.com zijn meerdere firmwares te vinden.

Je met goed opletten dat je de stekker achter in je radio er op de juiste plek aansluit en goed om.
Ik ben erg tevreden over de rcd 330 voor dat geld :)
 
Volkswagen  Polo 6R  12 TSI 90pk 
Dat kastje is voor een vertraging, camera moet met vcds wel geactiveerd staan.
Afhankelijk welke firmware je hebt kan er een bug in zitten als je geen camera hebt toch het zwarte scherm alsof er een camera is aangesloten.
Bij rcd http://rcd330plus.com zijn meerdere firmwares te vinden.

Je met goed opletten dat je de stekker achter in je radio er op de juiste plek aansluit en goed om.
Ik ben erg tevreden over de rcd 330 voor dat geld :)

hoe heb jij er een rcd330 in?
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
Ik heb een rcd 330 in mijn passat, maar zal qua aansluiten niet anders zijn.
IMG_0566.JPG
 
Volkswagen  Polo 6R  12 TSI 90pk 
klopt dan zal je deze nodig hebben gok ik. ik denk dat ik die voor de polo ga proberen.
5GD035280B dit lijkt de rcd330 maar dan voor de nieuwe modellen met carinfo.
Helaas nog niemand kunnen vinden die hem heeft maar ik ben super tevreden over carplay icm flitsmeister en waze :)
 
Volkswagen  Polo 6R  12 TSI 90pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!