Accu vraagje?

Mijn polo (1.2 tdi) wil moeilijk starten nadat die een dagje heeft stil gestaan (koude start). Ook werkt het start stop systeem niet. Nou had ik gelezen ergens dat dat te maken zou hebben door een lage spanning van de accu, klopt dit? Is het het waard om de accu te vervangen voor deze omstandig heden?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 tdi Bluemotion 
Dit kan er zeker mee te maken hebben!

het start/stop systeem heeft inderdaad een aantal voorwaarden om te kunnen & mogen werken.
- accu voldoende geladen
- motor temperatur
ben vast nog wat vergetenStick Out Tongue

je kan dit zelf meten met een multimeter, maar je kan ook even bij een accu boer langs rijden.
zij testen de conditie van de accu en kunnen aan de hand van de uitslag zeggen of deze aan vervanging toe is!
 
het kan vanalles zijn:

- slechte accu
- koelvloeistoftemp. sensor
- gloeispiralen
- etc

Als ik jou was zou ik even je accu laten testen bij een garage.
Hou er rekening mee dat doordat je er een start-stop systeem in jouw auto zit je een agm vrla of gel accu oid. nodig zult hebben, deze zijn een heel stuk prijziger dan gewone accu's.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 tsi 105 pk 
met een nieuwe dynamo en accu, jazeker.

maar een accu slijt, een dynamo slijt, auto's gebruiken steeds meer en meer elektriciteit en met slim opladen gaat het ook nog wel eens mis dat een accu maar voor de helft opgeladen wordt. en als je net voordat je thuis bent 4x in de start/stop gaat vanwege stoplichten is dat ook niet ideaal voor je SOC.
 
met een nieuwe dynamo en accu, jazeker.

maar een accu slijt, een dynamo slijt, auto's gebruiken steeds meer en meer elektriciteit en met slim opladen gaat het ook nog wel eens mis dat een accu maar voor de helft opgeladen wordt. en als je net voordat je thuis bent 4x in de start/stop gaat vanwege stoplichten is dat ook niet ideaal voor je SOC.
Start stop werkt bij mij niet die heb ik uit gezet :mrgreen: maar na 10 jaar een keer een accutje nieuw er in ik zie het probleem niet. alsnog prima uitgehouden
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Wat is dat inleren? En hoe gaat dat in zn werk ?
Heeft vooral te maken met het start stop systeem.
Je moet je auto laten weten wat voor accu het is en hoe sterk deze is.

Inleren gaat meestal via de test apparatuur bij de dealer, maar het kan als je weet wat je doet ook met andere testers
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!