Accu loopt langzaam leeg

Aangezien de polo niet vaak wordt gebruikt komt het nogal eens voor de dat de accu zodanig leeg is, dat deze niet meer gestart kan worden. Nu ben ik de lekstroom in rust eens gaan meten, en deze is 110 mA. Volgens mij wel te groot, zou eerder een factor 10 kleiner moeten zijn m.i. Nu ben ik er achter gekomen dat als ik zekering 30 trek , de stroom naar 11 mA gaat, het mij correct lijkt.

Nu is de omschrijving in de bij geleverde boekje, dat deze zekering bedoeld zou zijn voor de automatische versnellingsbak. Echter deze is niet aanwezig. Als ik op deze site zoek, zou deze zekering voor de boordspanning, centrale deurvergrendeling moeten zijn ?

Wie weet hier meer van, en heeft dit al eens bij de hand gehad ?
 
VW  Polo 
Je kunt het stroomverbruik van de centrale vergrendeling kleiner maken door de beveiliging uit te zetten.
Ik vindt 100 mA ook wel veel voor de centrale vergrendeling maar heb je misschien ook bewegingsdetectoren in het interieur van je auto?
Je kunt de beveiliging uitschakel door binnen 15 seconden 2 maal te sluiten hetgeen je mechanisch kunt doen met de baart van je sleutel of 2 maal drukken op de sluitknop van het radiografisch systeem. Het ledje in het linker voorportier knippert dan niet terwijl de auto wel gesloten is.
 
Ben vandaag opnieuw begonnen om dit probleem op te lossen. Auto werd een tijd lang weinig gebruikt, en moest dan steeds weer aan de lader als we hem willen gebruiken. Boven genoemde actie (2 sluit knop bedienen heeft ook niet geholpen) Het verbruik komt toch echt van de gebruikers achter zekering 30. De zekering er uit, dan kan de auto niet gestart worden, en de deur vergrendeling doet het dan ook niet. Kan het te maken hebben met de startonderbreking ?
 
VW  Polo 
Goedemiddag,

Ik heb dit probleem ook al een tijdje en heb 0,5A gemeten. Nu heb ik gelezen dat als ik de min pool los koppel de systemen uit de ruststand komen waardoor de meting niet klopt of accuraat is. Wie heeft er ervaringen met een degelijke meting uitvoeren?
 
Volkswagen  Polo 6R 
Mijn polo accu loopt ook altijd leeg, ik verbreek het verbruiks circuit door de rode kabel pluspool los te halen, elke keer als ik hem langer dan een paar uur niet gebruik, voorheen raakte de batterij al leeg bij 4 uurtjes wachten terwijl ik bij de dreadlockskapper was. het is wat werk, maar ik vertrouw het elektrische systeem van het wegennet niet meer. ANWB beweert te moeten laden op 14.4Volt, ik heb geleerd 12volt voor de zwavelzuur accu en 0.7 volt voor de diode dus 12.7 volt laadspanning, er is teveel chaos, leugens, misbruik van elektrische auto systemen.
 
Volkswagen  POLO 
Ik heb het zelf ook, die lege accu, en net als jij verbreek ik het circuit. Maar ik vraag me af: waarom moeten we als consumenten zelf gaan klussen, kabels loshalen, en ons eigen systeem gaan hacken, terwijl de fabrikanten en de ANWB ons vertellen dat alles perfect is? Het voelt alsof we in een wereld leven waarin het elektrische systeem steeds complexer wordt, maar de transparantie juist afneemt. 14.4 volt, 12.7 volt, wie weet eigenlijk nog wat er echt gebeurt onder de motorkap?

Misschien is het tijd om terug te keren naar de basis, naar die accu’s die niet proberen te “communiceren” met een app op je telefoon, maar gewoon stroom leveren. Of misschien is het allemaal een groter plan, om ons steeds meer afhankelijk te maken van systemen die we niet begrijpen, zodat we nooit meer zelfstandig kunnen zijn. Maar goed, ik heb in elk geval mijn rode kabel weer losgehaald, en voel me weer even vrij, al is het maar voor een paar uur.
 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!