Aanjager ventilatie kapot

Sinds 2 maanden doet mijn climatronic van de VW Polo 6R 1.2 tdi bj 2010 het niet meer ik heb de auto uit laten lezen en daar kwam de code 01273 aanjager ventilatie(V2) uit , er is toen een nieuwe ventilator ingezet maar helaas het werkte nog steeds niet. Later bleek ook dat het bedieningpaneel niet meer werkte dus dat hebben we ook vervangen en ook gelijk maar de weerstand erbij gedaan met de gedachte van nieuwe ventilator, bedieningpaneel en weerstand dat kan niet mis gaan maar helaas resultaat nog steeds 0. Gisteren de Polo weer uitgelezen en toen constateerde wij dat als de auto alleen op contact stond er geen foutcode in kwam maar zodra wij de auto starte kwam de foutcode van de aanjager weer terug wij hebben ook nog alle zekeringen nagekeken en alles doorgemeten voor spanning en dat is allemaal goed , ik zal de uitdraai van de eerste keer uitlezen erbij doen.

Ik hoop dat iemand hier op het forum misschien weet wat het zou kunnen zijn want ik heb geen idee meer.

vriendelijke groet

Dennis
 

Bijlagen

  • Log-WVWZZZ6RZBY093399-131730km.txt
    8.5 KB · Weergaven: 12
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI 75pk 
Wel zonde dat je alles heb vervangen zonder een goeie diagnose.


Maar indien de "nieuwe" aanjager goed is. De weerstand is goed en de climatronic, dan zit het waarschijnelijk in een bekabeling of simpel weg een zekering...

Maar zoals je ook in je log ziet heb je een storing op de kalibratie van het paneel.
Deze heb je dus nog niet uitgevoerd, dit kan ook een probleem zijn.
Indien er een storing in staat kan dit ook de werking beperken.

Ook kan je de aanjager aansturen met vcds dacht ik.
 
Het paneel knipperde eerst 10 sec bij contact aanzetten na ingeleerd te zijn kinipperd deze niet meer als wij ook aan de knoppen draaien en verschillende standen kiezen hoor je ook de kleppen bewegen.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI 75pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!