30.000km voor eerste beurt/oliewissel. Wel erg veel?

Tsja 't is heel simpel. Expertise kost gewoon geld. En de dealer is qua informatie wel een expert in z'n eigen merk. Die hebben kosten voor licenties, merk (ja een dealer betaalt gewoon een x bedrag om VW/seat/skoda/audi op de gevel te hebben), inspecties, gereedschap etc.
En relatief veel cursussen voor hun personeel.

Als je een goeie beunhaas hebt die bij VW vandaan komt en in de avond nog de puf heeft om te sleutelen, wees daar heel zuinig op.
En een slechte beunhaas die moeren vastmaakt met een hamer, daar zou ik uit de buurt blijven.

Ik heb er weinig moeite mee om relatief veel geld te betalen voor specialistisch werk. Dan is 't ook gewoon goed.
 
Als de beunhaaa een medewerker van de dealer is.
En in de avond lekker wil beunhazen.
Is hij dan ineens slechter.
Nu kan je er bij blijven en gezellig meekijken en uitleg krijgen wat hij doet.
Ik zeg win win.

Laat je niet plukken door de dealer
ja want die beunhaas zit er op te wachten dat er de hele avond iemand achter zn reet aan loopt met vragen, irritanter word het niet. haha
we hebben het nu vooral over de jetcars grage op de hoek of de dealer waar je onderhoud doet, niet over bij beunen in je eigen specialisme
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Tsja 't is heel simpel. Expertise kost gewoon geld. En de dealer is qua informatie wel een expert in z'n eigen merk. Die hebben kosten voor licenties, merk (ja een dealer betaalt gewoon een x bedrag om VW/seat/skoda/audi op de gevel te hebben), inspecties, gereedschap etc.
En relatief veel cursussen voor hun personeel.

Als je een goeie beunhaas hebt die bij VW vandaan komt en in de avond nog de puf heeft om te sleutelen, wees daar heel zuinig op.
En een slechte beunhaas die moeren vastmaakt met een hamer, daar zou ik uit de buurt blijven.

Ik heb er weinig moeite mee om relatief veel geld te betalen voor specialistisch werk. Dan is 't ook gewoon goed.
Daar ben ik het wel mee eens
Maar voor een olie wissel is een specialist niet nodig.
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
Ik vind 30dkm ook te lang, ik controleer de laatste tijd, wekelijks het oliepeil. Met een GTI geen overbodige luxe. Geen zichtbaar verbruik na de laatste beurt (60dkm). Bij een koude start klinkt het blok wel wat rauw, de eerste minuut, maar dat zwakt snel af naar een gezonde naaimachine. (ben een 1.2 TSI gewend).

Huidige KM stand is 80dkm.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW - GTI 2020  2.0 TSI stage 2 @ 298pk 481nm 
  • Leuk
Waarderingen: Myfirstcar
om hierop in te haken. Hoe realistisch is het om je eigen olieservice te verrichten als je hier geen ervaring mee hebt.
Als je hier geen ervaring mee hebt, zou ik het laten doen. Nee een oliewissel is niet moeilijk, maar er komt meer bij kijken.

1) Waar ga je het doen? Brug huren? "Op straat"? Stevige garagekrik, bokken voor onder de auto voor je veiligheid.
2) Heb je het juiste gereedschap? Aftapplug, oliefilter, opvangbak?
3) Oude olie afvoeren?
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Als de beunhaaa een medewerker van de dealer is.
En in de avond lekker wil beunhazen.
Is hij dan ineens slechter.
Nu kan je er bij blijven en gezellig meekijken en uitleg krijgen wat hij doet.
Ik zeg win win.

Laat je niet plukken door de dealer
Vw heeft standaard 15% korting op auto’s van 5 jaar en ouder. Ik maak er zeker gebruik van.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Als je hier geen ervaring mee hebt, zou ik het laten doen. Nee een oliewissel is niet moeilijk, maar er komt meer bij kijken.

1) Waar ga je het doen? Brug huren? "Op straat"? Stevige garagekrik, bokken voor onder de auto voor je veiligheid.
2) Heb je het juiste gereedschap? Aftapplug, oliefilter, opvangbak?
3) Oude olie afvoeren?
Group buy olie wissel? Haha.
 
Volkswagen  Polo AW - GTI 2020  2.0 TSI stage 2 @ 298pk 481nm 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: Thomaskol en Sal
Een polo aw is nog geen 5 jaar
Correct, maar dat is omdat een auto als het goed is tot 5 jaar nog weinig tot geen onderhoud nodig heeft. Klein onderhoud kan je ook nog laten doen bij de dealer. Waarom zijn er zo veel anti-dealer onderhoud? Als we een auto zoeken moet hij zowat elke onderhoudsbeurt bij de dealer hebben gehad, maar zodra er groot onderhoud aan komt gaan we met zijn allen naar Bart de Beunhaas op de hoek. Wat is dat toch?
Ik verkies dan liever de kwaliteit van de dealer. En is er dan iets niet goed, dan heb je als het goed is gewoon garantie op de uitgevoerde werkzaamheden.

Aan het einde van de dag doen we toch allemaal wat goed voelt voor je zelf en dat is ook logisch!
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Ik vind 30dkm ook te lang, ik controleer de laatste tijd, wekelijks het oliepeil. Met een GTI geen overbodige luxe. Geen zichtbaar verbruik na de laatste beurt (60dkm). Bij een koude start klinkt het blok wel wat rauw, de eerste minuut, maar dat zwakt snel af naar een gezonde naaimachine. (ben een 1.2 TSI gewend).

Huidige KM stand is 80dkm.
mijn GTI staat op 180dkm die eerste minuut koud loopt die ook wat hoger om de cat zsm op te warmen dat is niet heel gek. olie peilen doe ik niet iedere week hoor en hij verbruikt ook niets. mocht je te laag komen geeft die eerst nog een melding van je olie peil, dus wekelijks is wat overdreven als je het mij vraagt.

maar goed beter te vaak dan 1 keer te laat. maar zelfs voor die tijd krijg je een melding nog
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Correct, maar dat is omdat een auto als het goed is tot 5 jaar nog weinig tot geen onderhoud nodig heeft. Klein onderhoud kan je ook nog laten doen bij de dealer. Waarom zijn er zo veel anti-dealer onderhoud? Als we een auto zoeken moet hij zowat elke onderhoudsbeurt bij de dealer hebben gehad, maar zodra er groot onderhoud aan komt gaan we met zijn allen naar Bart de Beunhaas op de hoek. Wat is dat toch?
Ik verkies dan liever de kwaliteit van de dealer. En is er dan iets niet goed, dan heb je als het goed is gewoon garantie op de uitgevoerde werkzaamheden.

Aan het einde van de dag doen we toch allemaal wat goed voelt voor je zelf en dat is ook logisch!
Ik geef mijn auto graag aan mijn bart de beunhaas. Hij werkt dagelijks met vw. Dus dealer kwalitijd voor een beun prijs. Ik ga voor dat geld wat ik over hou liever andere dingen doen
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!