2010 Volkswagen Polo 1.6 tdi/GTD 158pk/347nm

we zijn weer lekker bezig geweest
achterlichten gespoten. lopen mooi over met de carroserie, terwijl de lichtopbrengst niet is verslechterd.
zwarte armsteun en dashboardkastje gehaald. al het irriterend wit is er nu uit. Stick Out Tongue
een complete uitlaatlijn gelast, gekozen voor 2,5 inch. achteraf denk is net iets aan de grote maat. maar in iedergeval geen restricties meer in de uitlaat.
bij de achteras een 'koppelstuk' gemaakt. zodat ik na het racen de originele achterdemper achter kan hangen en zonder herrie naar huis kan rijden.
de koppeling vervangen bij 192.000km omdat dit slipte met racen.
met racen slipt die niet meer, alleen op de snelweg als je ineens gas geeft laag in toeren in 4 of 5. wil die nog wel is slippen.
misschien iets te veel koppel :oops:
aantal race events gereden.
hoop leuke reacties gehad. is het een 3cil? is die standaart? is het een echte blue motion?
2 weken geleden me eerste eerste prijs. na een kwalificatie met 16 personen, de eliminatie in gegaan.
Daar in de finale mogen winnen van een corrado vr6 (190pk / 0-100 6,9sec).

volgende week komen de achter parkeersensoren binnen die werken op de rns 310.

sta europees dragracen eerste en zal dit niet meer weggeven
sta nederlands dragracen zevende.. hierbij maak ik nog kans op een derde plaats. met nog 2 events te gaan.

voorlopige plannen: lekker rijden zonder problemen, iets wat we allemaal wel willen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo eerste plaats EDRS (European Drag Racing Series) in de pocket.
Helaas geen 3de plaats in de DSPS (Dutch Street Power Series).
sta nu op de 4de plek. Helaas is het niet meer mogelijk het laatste event de punten in te halen.
tenzij diegene die op de 3de plaats staat niet komt opdagen, alleen daar ga ik niet vanuit.
Afgelopen weekend geeindigt op een 6de plek (6 van de 16). Dit was mij kwalificatie tijd.
Dankzij de regen werdt er geen eliminatie gereden... daardoor werd de kwalificatie tijd als eind tijd gebruikt. zonde
Heel leuk eerste seizoen met de polo gehad. mooie races gereden.
nieuwe PR:
eerste 18 meter(straatbanden): 2.046 sec
eerste 18 meter(semislicks): 2.165 sec
200 meter: 9.67 sec 114kmh
400 meter: 15.248 sec 142kmh

Het laatste event is nog maar 1 vrijdag.
Waarbij geen kans meer is op verbetering en daarom ga ik me vriendin de kans geven om het ook een keer te proberen.
Mochten nog meer mensen geintresseerd zijn voor een kleine vergoeding, stuur maar een pm.

Ondertussen parkeersensoren gemonteerd. Uit polen besteld, met originele onderdelen.
Een hele mooie set met duidelijke aanwijzingen.
Samen met de RNS 310 ook OPS(optic park system).
Via de dealer 6C achterlichten en stekkers besteld.
Ook die waren 'makkelijk' aan te sluiten. Alleen wat uitzoek werk met onderdelennummers en stekkers.
Dit weekend de auto in de winterjas gewaxt. hopen dat het tot december beetje blijft zitten.

7208.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Met de polo wel begonnen als een rookie, zeker in het begin wat punten laten liggen. Het is niet anders.
2011 half seizoen gereden met een volvo 740T.
2012 een heel seizoen gereden met de ibiza cupra.
2x als 2de geeindigt in het kampioenschap
Daarna paar keer meegedaan met een ibiza tdi.

Met racen niet helemaal een rookie, had al een beetje geoefend voor dit seizoen.
Nu dus een 1ste plek europees.
Volgend seizoen gaan we voor de 1ste plek in het nederlands kampioenschap.

PDC hier besteld:
VW Polo 6R - Park Pilot Rear w. OPS - Candy White

Nog iets gevonden over de koppeling waarom die misschien zou kunnen slippen.
Er zit nu originele koppeling in.
Bij Sachs is een versterkte koppeling set te koop.
Deze set gaat tot 330Nm...
Oftewel heb nu een standaart koppeling met 350Nm.
Even aankijken hoelang dit vol gaat houden. tot nu toe gaat het goed.
 
Mijn dragrace seizoen kort samengevat:
https://www.youtube.com/watch?v=_--IuYC9Khw&feature=youtu.be

Mooi eerste seizoen. Tijdens het ophalen van de kampioenschapsbeker gehoort dat ik ook een bandenset naar keuze had gewonnen.
dat worden 215/40 17, met talladega velgen. Daar wordt je blij van.

Ook nog beetje aan het hobbyen geweest.
De achterkant 2 cm laten zakken en de BM spoiler gemonteerd :mrgreen:

Met dank aan iichel

7526.jpg


7527.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is bij mij ook nog een vraagteken.
Qua reparaties heb ik nog niks hoeven te repareren.
Met olieverbruik is me wel al wat opgevallen.
Gechipt is die bij ongeveer 170.000-175.000.
Van 165.000 tot 180.000 had hij geen olie verbruikt(org. 5w30).
Van 180.000 tot 205.000 heeft hij 2 liter verbruikt(5w40 rs6 olie).
Ga vanaf 210.000 weer originele 5w30 gebruiken. Kijken of dat het verbruik verminderd. De 5w40 is ook niet echt longlife olie. Misschien dat die daarom zoveel olie verbruikt. We gaan het meemaken.

Vind de spoiler het ook wel afmaken. Misschien gaan we wel een km harder aan het eind van de 402meter baan
 
Ik wist niet dat hij al zoveel had gelopen (zoveel bedoel ik gemiddeld heb je er niet veel doe z'on kmstand hebben) trouwens heb je je distributieriem al eens vervangen? Volgens mij geeft VW 240.000km aan? Vooral als je hem veel op zijn donder geeft wel nodig denk ik.

Maar een geluksvogel ben je wel als ik je reparatie historie lees
 
Ik wist niet dat hij al zoveel had gelopen (zoveel bedoel ik gemiddeld heb je er niet veel doe z'on kmstand hebben) trouwens heb je je distributieriem al eens vervangen? Volgens mij geeft VW 240.000km aan? Vooral als je hem veel op zijn donder geeft wel nodig denk ik.

Maar een geluksvogel ben je wel als ik je reparatie historie lees ��


Van die distributieriem dacht ik eerst ook. Van ervaren mensen gehoort dat als de riem draait er niks meer aan de hand is. Dat hij iets sneller op toeren komt is ook geen probleem, alles draait immers vrij mee. En meer toeren ben ik ook niet gaan maken. De meesten riemen breken ook met starten omdat dan de weerstand het hoogst is.
Ik weet niet of dit de waarheid is, maar zo zie ik het ook. De riem wordt ook vervangen bij 210.000km, zoals voorgeschreven in het boekje.

Hoe bedoel je een gelukvogel? Ik ben niet anders gewend van vag. Corrado g60 gehad met hoge kmstand. Ook gechipt en niks aan de hand. Ibiza cupra gehad. En ook een ibiza 1.9tdi bij 325.000km gechipt en mee gereden tot 375.000km ook technisch gebreken door het racen waren er niet. Ik heb er wel vertrouwen in. Hij moet zoiezo nog 2 jaar blijven. En dan staat er waarschijnlijk 300.000km op. Moet allemaal kunnen Big Grin
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!