2010 Volkswagen Polo 1.6 tdi/GTD 158pk/347nm

Zondag 23 Maart
Wekker ging om 5:45 mooie tijd om op te staan op zondag. was 5:30 al wakker van de spanning. Alleen maar regen te horen, gelijk buienradar gekeken.
Naar zandvoort leken de buien niet te gaan. Zaterdag heel de dag de auto staan poetsen, allemaal voor niks Stick Out Tongue. Wij onderweg om 6:30. richting delft om de andere teamgenoten op te halen.
Vanaf daar onderweg met polo 1.6tdi, polo bleuGT, ibiza 1.8t, corsa 1.6 en volvo 740 v8. Onderweg naar zandvoort kom je dan ook race auto's tegen. Paar kleine buien gehad en bij zandvoort was het alweer opgeklaard.

De auto werdt gekeurd en er waren weinig bijzonderheden. Wel paar mensen die raar stonden te kijken. Vanaf 9 uur werdt er geraced, eerste run rustig aangedaan. Bandenspanning op 1.5 bar, traction en esp aangelaten, via de launchcontrol(2500rpm) weggereden. Het ging zo gemakkelijk op een vochtige baan, geen wielslip en geen stress. De subaru impreza waar ik tegen mocht kon het de eerste 100-125 meter niet bijhouden. Pas na de 150meter kwam hij me voorbij. Vond het zelf geen schande, hij had immers het dubbele aan pk's en vierwielaandrijving. Na de run veel response uit het publiek.
Eerst was het: 'wie doet er nou mee met een bleumotion' - 'wat sneu' - 'ga je auto halen, dit kan niet'. De reactie na me run waren: 'dit klopt niet' - 'dat is geen bleumotion'. Heel leuk om te horen. Na de eerste run stonden er gelijk mensen bij me auto, me kenteken op te zoeken. Niemand begreep er iets van. De rest van de dag nog vele mooie runs gemaakt. Veel aandacht gekregen, niemand snapte er iets van. Er zijn ongeveer 10 mensen langsgekomen om te vragen wat voor motor er nu in lag. Nou een 1.6. 'Dat is toch een drie cilinder'. Vind ik leuk

Ben ik nog gespot? Zijn er nog foto's gemaakt?
 
de reacties waren inderdaad heel leuk om te horen. Komende updates worden denk toch andere voorstoelen.
Moest een tijd rijden van 9.600sec en onder de 9.810 ben ik niet gekomen.
Dit betekent of meer pk's of minder gewicht. De voorstoelen ga ik binnenkort wegen en daarmee bepalen hoeveel dit gaat schelen.
Er komen dan race kuipstoelen voor in de plaats. Zou nu ongeveer 60 kilo moeten lozen :|. Gaat niet meevallen.
De downpipe (uitlaat van turbo naar middendemper) wil ik zelf lassen, die wordt dan 2.5 inch. Miss dat de rest van de uitlaat lijn dan 2 inch wordt.
Ook hiermee hoop ik een paar pk's te winnen.
De aanzuigbuis naar het luchtfilter zou nog iets groter kunnen, schijnt dat die nu licht begrenst.

-Sportonderstel wordt zaterdag gemonteerd
-zou graag talladega's glanzend zwart willen

Er zijn een hoop filmpjes door ons zelf gemaakt. Vanaf het publiek en met een Gopro vanaf de binnenkant.
savonds maar een keer in elkaar zetten en op youtube zetten. Denk dat dit in het weekend gaat gebeuren.
Link wordt hier dan ook geplaatst.

0-100 op de baan zal ongeveer 6 - 6,3 sec zijn
0-100 op de straat met normale banden en achterbank enzo 6,8 - 7,3 (ruwe schatting)

Wordt vervolgd Stick Out Tongue
 
Nog een filmpje wat niet door ons zelf is gefilmd:
0313-racing @zandvoort - YouTube

Uiteraard. Alleen kalmte kon me nog redden :grin:


zaterdag het sportonderstel gemonteerd. Wat een verschil is dat zeg. Voor is de wielkast veel mooier gevuld en een stuk lager. Achter is die een heel klein beetje gezakt. Het rijdrag is helemaal hoe het hoort te zijn. Niet meer na hobbelen of deinen. Beste upgrade tot nu toe aan de auto.
 
"De aanzuigbuis naar het luchtfilter zou nog iets groter kunnen, schijnt dat die nu licht begrenst".

Ik heb zelf op mijn Polo 1.2TSI een GTI aanzuigbuis+deflector gemonteerd. Ik weet niet of deze ook op een 1.6TDI past. Kan het op de foto's van een 1.6TDI niet goed zien.
In mijn garage kan je een foto zien van de motor en dikkere buis in mijn polo.

Polo GTI luchtslang/aanzuigbuis (6R0.129.618.D) + deflector (6R0.129.621.B)

Ooit had ik een soortgelijke mod ook op mijn oude fabia 2.0 MPI uitgevoerd. Hier kon een buis van de fabia RS 1.9TDI op (een een stuk grotere diameter!)
 
"De aanzuigbuis naar het luchtfilter zou nog iets groter kunnen, schijnt dat die nu licht begrenst".

Ik heb zelf op mijn Polo 1.2TSI een GTI aanzuigbuis+deflector gemonteerd. Ik weet niet of deze ook op een 1.6TDI past. Kan het op de foto's van een 1.6TDI niet goed zien.
In mijn garage kan je een foto zien van de motor en dikkere buis in mijn polo.

Polo GTI luchtslang/aanzuigbuis (6R0.129.618.D) + deflector (6R0.129.621.B)

Ooit had ik een soortgelijke mod ook op mijn oude fabia 2.0 MPI uitgevoerd. Hier kon een buis van de fabia RS 1.9TDI op (een een stuk grotere diameter!)
Past deze ook op de 1.2 TDI (3 cil. Bluemotion)?
Zou het verschil maken? Heb al de Green filter en Venture Chipbox.
 
Past deze ook op de 1.2 TDI (3 cil. Bluemotion)?
Zou het verschil maken? Heb al de Green filter en Venture Chipbox.

Is dezelfde als op de BM;)
Zelf ook al naar gekeken, van daar;)
BM onderdelenshop had er 1 van de GTI te koop staan, maar die heb ik gekocht voor een mod projectje :mrgreen:
Iets met cupra d inlaat buis en aansluiting op de 6r luchtfilterhuis die niet overeenkomen:rolleyes:
Ga dus de achterste delen omwisselen van de 2 buizen en dan is mijn aanzuigende buis niet meer geknepen en hoop dat het icm mijn Pipercross filter wel een leuke kleine winst zal geven:)
 
VW  6R  1.2TDI 
@HVJ Ik heb wel een pdf met wat info over de aanzuigbuis+deflector van een Polo 6R GTI. Maar ik kan zo even niet vinden hoe ik deze aan deze posting kan hangen. Aan PB kan ik ook geen bestand hangen?

Anders via pb even email uitwisselen, of via een upload site uploaden en dan de link doorsturen? ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!