2010 Volkswagen Polo 1.6 tdi/GTD 158pk/347nm

Als het goed is moeten de foto's erop staan. Heb afgelopen zaterdag een intercooler van Darkside Developments gemonteerd. Het weekend daarvoor heb ik het Dpf (diesel partikelfilter) aangepast.
Ben deze week nog bezig met de einddemper. Om die te vervangen voor een stuk open uitlaat. Hoop met deze aanpassingen, na het chippen, uit te komen op 150-155pk. Hier ga ik dan meedoen met het DHRA dragrace seizoen van dit jaar. Doe dan mee met de klasse DSL. 2 jaar terug ben ik net 2de geworden en ga nu voor de eerste plek in het kampioenschap.

- nog een foto geplaats te verduidelijking, oude en nieuwe intercooler.
intercooler is vervangen om de EGT(exhaust gas temperatures) waardes laag te houden
de standaart intercooler is daar te klein voor.
 
Voor het uiterlijk ben ik opzoek naar:
Groenland bleumotion velgen
Bleumotion voor grill
bleumotion sticker/embleem voor op de achterklep.

Lekker undercover, laat ze het maar proberen. Ik ga ze wel verrassen :cool:.
schatting 0-100 tijd word 6,7-7,3sec
 
Vandaag was het weer HobbyDag:

Uitlaat:
Eerst zijn we begonnen aan de einddemper, hiervoor wil ik een stuk lege uitlaat voor terug lassen
Voor het dragrace wil ik zo min mogelijk weerstand in de uitlaatlijn (goed voor de PKtjes).
Ben zo'n 2,5 uur bezig geweest, het passen en op maat maken viel niet mee.
Heb het originele eind stuk gebruikt omdat het zo origineel mogelijk af te werken.
Het resultaat ben ik dan wel erg blij mee, hij hangt mooi op zijn plaats en rammelt nergens tegen aan.
Het geluid bij normaal rijden blijft hetzelfde. Met optrekken hoor je meer de turbo in de uitlaat blazen, met een zachte grom.

Wielen:
donderdag de bleumotion velgen opgehaald. Vond ze er nog heel netjes uitzien.
De Semi slicks die eronder kwamen 195/50 15. Bleken toch wel zeer strak om de velg heen te staan.
Veel breder gaat er dan ook niet passen op de bleumotion velgen, gelukkig is dat ook niet nodig.

Grill:
Donderdag ook gelijk de bleumotion grill op gehaald, met dank aan HJV van het forum.
De oude highline grill ging er ook niet vanzelf af, 30 minuten aan het stoeien geweest.
vanavond als laatst het bleumotion logo achterop geplakt, om het allemaal af te maken.

De achterbank en reservewiel is uit de auto gehaald, dit om de massa van de auto te wegen in racetrim.
De auto is gewogen op een weegbrug en kwam uit op 1050kg.
Met dit gewicht zou ik 154pk nodig hebben om competitief met te kunnen doen in mijn raceklasse.


De polo is er nu helemaal klaar voor, zaterdag staat het chippen op het programma.
hopend op alles meer dan die 154pk.
 
Zo het chippen is gelukt. Origineel had de polo 105pk en 250nm. Met de eerste run werdt er gekeken hoeveel pk er nu al in zat. Dit viel niet tegen en was 117pk en 273nm. Daarna werdt de computer vrijgeschakeld en werdt de chip ingeladen. Uitkomend op 157,5(158pk)bij 3700 toeren en 347nm bij 1800 toeren. Zeer tevreden en zeker merkbaar. Met deze getallen moet het wel lukken om volgende week een goede tijd te rijden. Wordt vervolgd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!