Showroom 2008 Volkswagen Polo

Merk
Volkswagen
Model
Polo
Uitvoering
9N3
Kleur
Blauw
Bouwjaar
2008
Ik heb nog een (blauwe) uitleeskabel uit China welke ik gebruikt heb op mijn golf IV (zonder canbus). Zou deze ook veilig moeten werken op een Polo 9n3, omdat ik vandaag tijdens een rit van ong. 60 km tot twee keer toe heb gehad dat ik ineens een flinke schok kreeg. Leek alsof de bougies misschien een keer niet vonkte en toen ineens weer wel. Was met constante snelheid 140 km/h. (de eerste keer op de cruisecontrol tweede keer niet op de cruisecontrol). Wat een probleemauto heb ik gekocht -_- Edit: Auto kon ik uitlezen, stond geen foutmelding in m.b.t. de motor wel 1tje over het opladen van de accu tijdens het rijden. Dit zou kunnen verklaren waarom mijn auto een paar maanden terug even slecht startte.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En het was weer raak. Laatste tijd met enige regelmaat dat het gas slecht reageert (langzaam) en dat de auto een schok geeft bij gas los. Diagnose op dit moment op mijn werk:
- achteras rubbers liggen eruit dus daar moeten nieuwe in en waarschijnlijk een vervuild gasklephuis. Dat laatste moeten ze nog even goed bekijken. Dus helaas de plannen die ik had voor december/januari zullen weer even moeten wachten :(.
Correctie het bleken de achterste rubbers van mijn voorste draagarmen te zijn. Achja is nu gemaakt en heb er nog geen last weer van gehad:)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben ook nog aan het rondkijken voor een andere schakelpook. Iemand enig idee welke er 1 op 1 passen? Betreft alleen de pookknop en niet de pookhoes. Ben zelf aan het kijken naar bijv. de pook van Audi S-line, Nieuw type Seat Ibiza, Volkswagen caddy o.i.d. Maar passen deze ook? Niet dat bijv. de stang waar deze op bevestigd moet worden aangepast moet worden, alles moet origineel teruggeplaatst kunnen wordenStick Out Tongue
 
Niet heel veel andere pookknoppen passen zomaar, bijna elk model heeft wel een ander systeem of andere diameter. Dit staat in direct verband met de versnellingsbak. Van de Ibiza zal waarschijnlijk wel passen (maar wil je dat in je polo?) maar van bijvoorbeeld een Audi A3 S-line zou ik niet zo zeker zijn...

Een GTI of schakelpook is wel verkrijgbaar bijvoorbeeld via ebay.de
 
Van het nieuwe type ibiza vindt ik opzich de schakelpook heel netjes. (Zo'n zelfde zit in de nieuwe vw Caddy). Als ik dit zo lees wordt het wel een grote gok. De reden dat ik een andere zou willen, omdat ik deze niet zo heel lekker in de hand vind liggen. Als iemand weet welke er met zekerheid passen dan wil ik de gok wel wagen, anders laat ik het maar zo..
 
Inmiddels zijn de zomerbanden weer gemonteerd. Helaas heb ik weer last van een trilling in m'n stuur. Voorbanden zijn weer opnieuw gebalanceerd op mijn werk, maar dat heeft niet het gewenste effect gehad. Auto gaat komende vrijdag de hele dag naar mijn werk, zodat ze er wat langer naar kunnen kijken. Met de winterbanden had ik het niet, dus het is allemaal een beetje vaag. (Velgen gaven ook geen problemen op mijn Golf IV. Heb die velgen toen laten stralen, coaten en vervolgens nieuwe Continental banden gehaald. Mag hopen dat het niet aan me banden ligt, zoja gaan we maar is overleggen met de leverancier van de banden al vrees ik dat daar weinig meer te halen valt na meer dan een jaar. (vorig jaar ook al die trilling gehad wel iets minder, maar irriteerde me nu zo en het hoort gewoon niet)
 
Helaas hebben ze het probleem nog niet goed kunnen vinden. Ze vroegen zich nu af of de ET waarde niet teveel afwijkt. Nu is de ET waarde van mijn stalenvelgen met winterbanden 43 en de ET van deze velgen is 35. Nu scheelt dat wel, alleen als ik bijv. op online-velgen kijk voor mijn auto hebben heel veel velgen de ET van 35 of 38. Kan dit echt de oorzaak zijn? Anders moet ik toch maar opzoek gaan naar andere velgen ofzo. Vindt het wel balen want heb deze velgen vorige winter helemaal opnieuw laten coaten en een ding wat ik zeker weet is dat ze niet krom zijn o.i.d.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!