2006 Polo 9N3 GTI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben wel benieuwd wat er allemaal bij komt kijken als je de MCD gaat inbouwen.
Ook hoe je de subwoofer gaat aansturen. Zou je tijdens het inbouwen foto's willen maken?

Persoonlijk vind ik de MCD één van de mooiste OEM radio's voor de Polo 9N(3).
Maar ik mis vooral de carkit functie die ik nu in mijn RMT100 wel heb zitten.
 
Plan is nu een canbus adapter naar ISO met de benodigde signalen (snelheid, verlichting, achteruit en geschakelde plus).
Dan nog een adapterkabel omdat de MCD 3 stekkers moet hebben waarvan 1 met die signalen.

De subwoofer zit nu op de RCA output van de huidige radio maar die heeft de MCD niet. Bij de sub zat ook een kabel voor een tap in de speakerkabels die ik dan wil gebruiken, kan namelijk op de MCD wel een RCA plug op de wisselaaruitgang zetten maar de bluetooth/usb/sd module die ik er nog een keer achter wil moet ook op die uitgang :roll:

Hopen dat het een beetje volgens plan gaat lopen, foto's ga ik maken als het zover is!

Vwrob, heb je foto's van de RMT en hoe bevalt het?
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
Mooi pakket binnen!

ui7h.jpg


Met hierin:
Rns MCD
Gps antenne
Adapter kabel
CanBus interface

Vanavond de canbus interface en ISO-stekker layout aangepast voor de MCD. Als het een beetje "normaal" weer is zou het zaterdag grotendeels plug&play zijn m.u.v. het aansluiten van de actieve sub.

Weer een leuk projectje
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
Nog even de paar uurtjes zon meegepakt vandaag om het zaakje erin te knopen, met goed resultaat :mrgreen:

05wu.jpg


Ging stiekem nog wel wat uur inzitten dus ik heb (bewust) geen foto`s gemaakt tijdens het inbouwen ivm de regen die verwacht werd (heb helaas geen garage of carport). Was vrijwel net klaar toen het begon te regenen...

Meeste werk zat in het aanpassen van de canbus interface pin layout en solderen voor de actieve subwoofer en de antenneversterker. Al met al ging het vandaag zonder problemen en was het gewoon plug&play Big Grin

Nu nog even wennen aan de functies en de navi (geen handleiding erbij haha) maar bevalt tot nu toe en ziet er goed uit in het dash!

Over een tijdje nog een adapter eraan knopen voor verschillende mediaformaten maar eerst maar eens centjes sparen :razz:
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
Alles werkt (gelukkig) naar behoren met dank aan de canbus interface, zonder de interface had het in ieder geval nooit gewerkt.

Was nog wel even rommelen met de GPS antenne die verplaatst moest worden omdat de GPS verbinding steeds wegviel.
Zit nu direct onder het dashboard en de navigatie werkt prima :)
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
Voor de verlichting en uit/aan schakeling heb ik een canbus interface op de quadlock stekker hangen. Die haalt o.a. de verlichting en aan/uit schakeling uit het canbus systeem en zet deze signalen op de ISO stekker.

De info op de boordcomputer heb ik niet omdat ik geen uitgebreide tellerklok heb met het grote scherm ertussen.

Resultaat ziet er goed uit! Erg netjes geworden.

Heb je nog kabels moeten trekken voor de verlichting en aan/uit schakeling?
En krijg je nu ook de informatie op je boordcomputer display te zien?
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
Zaterdag worden (als alles lukt) de draagarmrubbers vervangen.

Ga voor de 'hybride' optie. De voorste rubbers worden wel PU, de achterste worden de volledig massieve Ibiza Cupra TDI rubbers.

Ben erg benieuwd hoe het weggedrag gaat zijn na het vervangen en of de 'wheelhop' bij flink optrekken weg/veel minder is.
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
Vandaag was het zover :cool: 9:15u stond ik bij de hal waar Mark van Tuningcenter Lowering de draagarmrubbers ging vervangen! Al met al had Mark het wel een beetje onderschat voor dit type auto maar hij krijgt alles wel voor elkaar!

Patiënt op de brug, Mark aan het werk.

zgvk.jpg



De oude rubbers. Zo op het eerste gezicht zien ze er geen eens zo slecht uit, maar je kan hier al zien dat de zeshoekige punt van de draagarm niet 100% in het midden van het gat zit maar naar rechts 'hangt'.

uptz.jpg



Oude rubbers kunnen er relatief makkelijk uitgetikt worden aangezien deze een kunststof omhulsel hebben.
Hier kan je mooi zien dat de oude rubbers een 'enorme' bewegingsvrijheid hebben in vergelijking met de Ibiza Cupra Tdi rubbers...

o5l5.jpg



Voor de voorste rubbers had ik Poly meegenomen maar na het bekijken van de originele rubbers is dit dus totaal niet nodig! Deze hebben het vrij 'makkelijk' onder de auto en zijn nog als nieuw! Mark is ook nog geen auto tegengekomen waar deze wel versleten waren. Daarom niet laten vervangen.

6egl.jpg



Dan over naar het leukste gedeelte.... de Cupra rubbers erin persen :-o
!!!GA DIT AUB NOOIT ZELF PROBEREN als je geen geschikte tools ervoor hebt!!!... Je gaat ze er dan nooit inkrijgen en aangezien je de oude kapot mept/drukt kan je niet meer terug...

3eav.jpg



Na het persen van de rubbers kan de draagarm weer terug wat ook een geweldig leuk klusje is. Met de hand krijg je deze niet meer in het rubber omdat ze zo stug zijn en ze er onder een hoek terug in moeten. We hebben uiteindelijk met z`n tweeën en een spanband de boel erin moeten trekken. Maar het resultaat mag er dan wel zijn :mrgreen:

ystp.jpg



En hoe rijdt dat dan? Mijn eerste gevoel toen in daar wegging was 'scherper!'

Sturen... bij het initieel insturen voel ik niet meer dat de auto zich lichtjes 'zet', het ietwat 'wollige' randje is weg.
Remmen... directer! de draagarm kan zich nu niet eerst zetten maar de kracht gaat gelijk van de remmen naar de auto.
Optrekken... nog niet flink doorgereden maar het voelt allemaal veel strakker! Wielen willen niet meer springen bij flink optrekken door de ruimte die in de oude rubbers wel zat.

Aankomende woensdag wordt de boel uitgelijnd, al met al zeker de moeite waard! :smile:
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
Vandaag een nieuwe GPS ontvanger besteld (jaja huidige kapot getrokken toen ik em vanuit de motorruimte het interieur in wilde trekken Stick Out Tongue)

Nu lijkt me dit ook een leuke gelegenheid om een bluetooth/usb/sd module te bestellen, de radio moet er immers toch weer uit om de GPS ontvanger aan te sluiten... ik mis het streamen van Spotify muziek over bluetooth.
Zijn er mensen die ervaringen hebben met dit soort modules?
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!