1e beurt vanaf nieuw

_Maarten_

Bekend lid
973
1
447
92
Morgen gaat de Polo voor de 1e beurt naar de dealer. 20.000km
De oliebeurt is uiteraard duidelijk, dealer doet deze puur wegens VW mobiliteit, fabrieksgarantie enz.

Is het normaal dat ze 't schuifdak even nalopen en invetten, afvoertjes nalopen?
Software updates?
Dit is mijn eerste nieuwe auto die via de dealer wordt onderhouden, normaal deed ik zelf al 't onderhoud.
 
Bij een olieservice wordt de motorolie en het oliefilter vervangen. Bij een inspectie wordt je auto nagekeken/gecontroleerd op mankementen en/of slijtage van onderdelen. Denk aan remmen, banden, ruitenwissers, etc. Gebruikelijk is dat die twee om en om worden gedaan, met meestal 6 of 12 maanden interval. Met zo weinig tussentijd lijkt het mij ook logischer om het gelijktijdig te doen.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: _Maarten_
Auto net afgeleverd.
Kleine terugroep/update nodig op een gordelonderdeel (iets met een schroef, geen idee nog)
Panodak wordt inderdaad even nagezien
Beide controles worden vandaag gedaan, stelde dealer zelf ook meteen voor.
Die van mij is vorige maand naar de garage geweest voor z'n eerste beurt. 30.000 km.
Heb niks gehoord over een gordelonderdeel? Nu heb ik er verder ook niet heel veel moeite in gestoken om daarachter te komen.

Wat is voor jou de reden om m met 20.000km al een beurt te geven ipv de opgegeven 30.000? Gewoon uit interesse :)
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 5mt 
Die van mij is vorige maand naar de garage geweest voor z'n eerste beurt. 30.000 km.
Heb niks gehoord over een gordelonderdeel? Nu heb ik er verder ook niet heel veel moeite in gestoken om daarachter te komen.

Wat is voor jou de reden om m met 20.000km al een beurt te geven ipv de opgegeven 30.000? Gewoon uit interesse :)
Tis of km stand of x aantal dagen, bij deze wat het dus het aantal dagen wat er als eerste aankwam
 
Aah excuus. Ik had in mijn hoofd zitten dat die van jou nieuwer was dan die van mij. Maar het staat er inderdaad.
Even overheen gelezen.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 5mt 
Auto weer terug, diverse updates...
W. Gordelwaarschuwing terugroepactie-nr: 90U7
Software update instrumentenpaneel via USB

Echter diverse problemen.
Side Assist en Uitparkeerassistent (RTA) zijn verdwenen uit de IQ drive en uit parkeren en manoeuvreren
Proactieve inzittenden bescherming staat niet meer IQ drive lijst

Uiteraard baal ik hier stevig van.
Weet iemand zo of dat via ODIS te herstellen is of toe te voegen zodat bij een volgend bezoek niet weer alles weg is?

Side assist werkt nog wel, RTA niet

In 't AID staat alles nog wel.

20230524_174209.JPG20230524_174221.JPG
Voorheen:

20230401_154654.JPG20230401_154609.JPG
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!