1.2 TDI BM of wachten op 1.6 TDI?

Status
Niet open voor verdere reacties.
ondanks dat het een bluemotion is, moet ik zeggen dat de bluemotion me wel eens positief verrast qua mogelijkheden (klein leer pakket, uitgebreide boordcomputer)

toch zou ik misschien de volgende keer voor een 1.6 gaan, is iets sneller, net zo zuinig in de praktijk, mogelijk dsb, schijfremmen achter.

maar de bluemotion is een goede keus, iets goedkoper en rijdt uiteindelijk ook erg fijn.

zeker nu er ook belasting betaald wordt voor de 1.2TDI is de 1.6TDI zeker geen gekke keus!
 
Thanks tot zover ;)

Op een Duits forum lees ik weer problemen met verstuivers en kabelbomen bij de 1.6 TDI en dat VW nagenoeg niet thuis geeft...

Net als bij een Passat 3C met de Siemens verstuivers en da's dan toch weer een kostenpost van 700 eu per stuk en gelukkig heb je er vier. Moet wel vermelden dat er sinds begin dit jaar voor de 3C een WERKPLAATS actie loopt bij de stealer om kostenloos 4 verstuivers en kabelboom te vervangen. Gebruik je een ander adresje of je zit niet in de materie dan kan het wat $$$ kosten...

De BM is inderdaad zuiniger, met minder vermogen. Ook een toekomstige 6R zal wel gechipped worden, net als de laatste 3 auto's Big Grin.
 
Nieuw koop ik niet, maar ben vooral benieuwd naar specifieke problemen met deze motoren. Verder vind ik het uiteindelijke vermogen niet (meer) zo belangrijk als verontruste oudere jongere ;)

Vooral opzoek naar dit en tips die mods vragen. Bijv. hoe zit het met de lichtopbrengst van de H4 lampen of zijn er H7 uitvoeringen of moet ik naar bi-xenon?
 
Ik dacht dat ik met mijn Polo 1.2 ook zuiniger zou rijden dan met mijn Bora 1.6 16V. Maar het tegenovergestelde is waar Stick Out Tongue De polo moest ik zo opgjagen om mee te komen in het verkeer, terwijl de Bora het op zijn gemakje doet.

Hangt ook heel erg af idd of je alleen op de snelweg zit of veel binnendoor.

Heb al veel recensies gezien over de 1.2bm, sommige positief maar ook veel negatieve (traagheid)
 
mijn ervaring 1.6 tdi 160pk (105pk standaard) highline:
verbruik over 32799km: 20.80km per liter)
gekocht bij 165.000, nu bijna op 200.000km
dit is voornamelijk stadsverkeer.
ook ongeveer 850km per tank. tank dan gemiddeld 41 liter.
op vakantie vanaf rotterdam, eerste keer tanken in oostenrijk en 1030km verder (22.95km per liter). gemiddeld 120km/h gereden.
veel geraced met de polo vandaar dat het verbruik wat kan tegenvallen.
nog geen storingen gehad, egr laten wegschrijven en roetfilter verwijderd.
roetfilter voor verwijderen nog uitgelezen. en deze bleek bij 170.000 nog helemaal niet vervuild te zijn.
5gram vervuild, bij ongeveer 35-45gram is het roetfilter aan vervanging toe.
egr had ik geen storingen mee, maar toch voor de zekerheid weg laten schrijven en afgedopt.

zelf zou ik weer voor de 1.6tdi gaan. de 1.2 zal iets zuiniger zijn in het gebruik.
alleen de 1.6 komt toch wat lekkerder mee in het verkeer. wat al eerder is aangegeven schijfremmen achter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!