2018 GTI AW aanpassen uitlaat en DSG

Na lang zoeken en lezen kom ik er niet uit in mijn eentje. Graag wil ik dan ook om jullie advies en ervaring vragen.

Ik heb een 2.0 GTI AW uit 2018 zonder opf met standaard 200pk. Waar ik tegenaan loop is dat ik het geluid uit de uitlaat te tam vind en dat ik klaar ben met zowel de D als de S stand van de DSG.

Waar ik naar op zoek ben is een mooi vol geluid uit de uitlaat met wat gepruttel bij schakelen en gas los laten. Zonder door te schieten naar asociale pops en bangs zoals je regelmatig bij Golf R’s voorbij ziet komen.

Nu ben ik rond aan het kijken voor een bedrijf waar ik mijn middendemper kan laten verwijderen en misschien ook de tweede katalysator. Ik heb dan wel geen opf maar wel die tweede katalysator.
- Hoeveel verschil maakt het als ik deze tweede kat ook laat verwijderen?
- Moet er dan net als bij de opf iets aangepast worden in de software?
- Op dit moment heb ik het idee om naar RK custom exhaust te gaan, iemand ervaring?

Verder vindt ik de D stand van de DSG veeeel te snel opschakelen als je normaal rijdt. Als ik hem dan in de S zet stoor ik me eraan dat je weer continu hoog in toeren zit.
- Is er iemand die ervaring heeft met TVS-engineering?
- Ik vindt hem snel en sportief zat dus ben niet persé op zoek naar meer vermogen, of is een chiptuning wel aan te raden?

Is er een bedrijf waar ik eventueel alles in één keer kan doen?

Alvast bedankt! Hieronder een foto van onze beide GTI’s, mijn vriendin heeft er ook één.
 

Bijlagen

  • Doodle_2024-01-03T14_59_41Z.jpeg
    Doodle_2024-01-03T14_59_41Z.jpeg
    491.7 KB · Weergaven: 108
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSI GTI 200pk 
  • Leuk
Waarderingen: @MK6.Polo.GTI_
Dan heb je waarschijnlijk nog de 0004 FW erin zitten, anders zijn het geplof en de scheten absoluut pleite. Al eens voor/na op de bank gehad of de modificatie iets doet? Ik heb ter vergelijking audio bestandjes opgenomen met 0004 en 0005, het verschil tussen een wat sportieve auto en een saaie Polo (niet GTI). Helaas kan ik geen beeld- en geluidsbestanden delen op deze site.
Ik heb hem nog nooit op een bank gezet. Hij komt uit Duitsland en is in 2019 geleverd met OPF.
 
Volkswagen  Polo GTI AW  2.0 
@Rene-GTI hoeveel was je kwijt voor stage 2 tuning + stage 2 dsg? Als ik vragen mag?
Zou ik niet precies kunnen zeggen omdat de stage 2 dsg al een jaar eerder gedaan is samen met stage 1 tuning. Het is dus een samengesteld bedrag en nu waren slechts 4 runs nodig, de keer ervoor wel 10 maar. Maakt niet uit, de bank is een vaste prijs. Even héél ongeveer geschat denk ik iets van € 2k-2k5 inclusief de Milltek 200 cells racekat en beugel, ze weten precies wat je nodig hebt als je b.v. zoals ik wel een wat dieper geluid wilt maar niet echt veel harder dat iedereen naar z'n hoofd wijst, een Sjonnie bak dus. De tussendemper van VW is weggelaten, anders is het allemaal dubbelop, wel merk je dat het iets meer bromt in het interieur bij een vast ACC snelheid van b.v. 110 km/u maar niet hinderlijk. Het K&N filter had ik al via internet bestelt en er zelf even ingelegd, het bladrooster heb ik verwijderd uit de luchtfilterkast. De Sound Actuator had ik uiteraard al met VCDS uit geprogrammeerd, super irritant, ik hoor liever de motor. Je zou ze even kunnen bellen voor prijzen, dan weet je het zeker!

Hier wat verschillende typen Milltek met prijzen, ik neem aan dat je de NON OPF hebt https://www.motorsport24.nl/product/milltek-volkswagen-polo-aw-gti-cast-downpipe-with-race-cat/ . Ik heb het door JD laten bestellen en zonder valve, die kabaalzooi wil ik niet, mijn bedoeling is juist een auto die volledig origineel lijkt maar dan wel met 50% meer vermogen, dat is leuk maar een kwestie van smaak. En laat geen FW upgrade 0004 > 0005 uitvoeren, dan ga je naar een WLTP stofzuiger, weg plofjes!

Advies van de tuner, uiteraard moet je 98 E5 (of beter) tanken, vooral geen Nederlandse Shell V-power rommel (haalt doorgaans niet eens 98 voor een bespottelijke prijs) maar BP of Argos, de laatste is ook nog eens een stuk goedkoper (zit vaak helemaal geen/amper E in...). Ik heb nagevraagd hoe het gaat als je 95 E5 (Duitsland) of zelfs 95 E10 (NL) zou tanken tijdens vakantie, dat is voor een tankvulling sowieso geen probleem, uiteraard presteert hij dan minstens 50 pk minder maar de elektronica zorgt er wel voor dat er niets stuk gaat.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo GTI AW  2.0 TSI | JD Engineering Stage 2 & DSG Stage 2 - 301 pk | 516 Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Verwijderd lid 13633
Bedankt voor je sneller reactie. Ik heb inderdaad in non OPF model. Maakt leuke roffel voor standaard geluid. Heb de downpipe nu binnen maar weet alleen nog of ik nog een verloop moet hebben. Er werd gezegt dat de originele eindemper een 60mm aansluiting heeft en de downpipe 65mm
Non opf is inderdaad 60mm en met standaard opf 65mm. Als je downpipe 65 is dan heb je eigenlijk de 'verkeerde', maar niks dat niet met een verloop is op te lossen.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 293pk 
  • Leuk
Waarderingen: Verwijderd lid 13633
Mooie wagen, staat mooi op zijn sloffen zo !
Kan je niet echt verder helpen betreft de vragen, echter vermoed ik wel dat de software moet worden aangepast zodra je de 2de kat weg haald.
Ik heb een versie met OPF gehad, die is er ondertussen onder vandaan en de midden demper is ook weg. Ik vind het zo hard zat, zonder asociaal te zijn.

De bedrijven die je noemt ken ik persoonlijk niet.

Succes !
Mag ik vragen waar jij dit hebt laten doen en wat je ongeveer kwijt was?
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Nou, dat is echt toevallig… Ik ga morgen mijn middendemper laten verwijderen. Ik ga nog even een filmpje maken van voor en na de middendemper delete.

Ik zit met precies hetzelfde dilemma eigenlijk, maar ben bang voor APK afkeur als tweede katalysator ook verwijderd is. Heb gelukkig geen OPF, dus er komt nog wel iets geluid doorheen.

Maar aangezien in de downpipe ook een katalysator zit, is dat dan niet voldoende? Ik ben niet van plan om die te vervangen namelijk.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSI GTI 200pk 
Nou, dat is echt toevallig… Ik ga morgen mijn middendemper laten verwijderen. Ik ga nog even een filmpje maken van voor en na de middendemper delete.

Ik zit met precies hetzelfde dilemma eigenlijk, maar ben bang voor APK afkeur als tweede katalysator ook verwijderd is. Heb gelukkig geen OPF, dus er komt nog wel iets geluid doorheen.

Maar aangezien in de downpipe ook een katalysator zit, is dat dan niet voldoende? Ik ben niet van plan om die te vervangen namelijk.
Dit is wat er bij mij vervangen is door een Milltek downpipe met 200 cells race kat en kale tussenpijp tot de originele einddemper.

Ik moet voor 3 mei naar de APK, dan zal blijken of het goed genoeg is of niet.

Sowieso klinkt hij in D tam omdat ook na de stage 2 dsg de motor bij circa 1900 tpm (+400) opschakelt. De hogere geluidsproductie hoor je in feite pas als je in M en S rijdt, dus hoog in de toeren en met veel gas geven. Wel hoor je hem bij een constante snelheid van b.v. 110 km/u op de AID iets meer brommen maar dat valt enkel A/B op en wen je snel aan. Uiteraard heb ik het nepgeluid eruit geprogrammeerd met VCDS.

Rijd je "normaal" met het verkeer mee dan is de Milltek downpipe amper luider, precies zoals ik het wil maar ga je lekker sportief op het gas boven de 3k zeg maar, dan is het geluid wat harder dan origineel en zijn de ploffen/scheten beter hoorbaar overdreven Sjonnie geluid! Precies zoals ik het wilde, een GTI die er ook onder de motorkap geheel origineel uit ziet maar wél met volgens opgave 100 pk en bijna 200 Nm meer met een véél sportiever motor/dsg karakter (y). Zie/hoor, wel met pano dak in de tochtstand.

 

Bijlagen

  • 20240405_131032.jpg
    20240405_131032.jpg
    1.2 MB · Weergaven: 7
Volkswagen  Polo GTI AW  2.0 TSI | JD Engineering Stage 2 & DSG Stage 2 - 301 pk | 516 Nm 
Ik had beloofd nog even te melden of de GTI (PRE-OFP) wel/niet door de APK zou komen met JDEngineering Stage 2 motor en DSG voorzien.

Vanochtend een beetje gespannen naar de APK gereden, je weet maar nooit want zou hij de uitlaatgasnorm niet halen dan moet ik 2x 250 km rijden naar Lochem...uitlaat eraf, software origineel en na de APK keuring alles weer terug zetten wat natuurlijk niet gratis is.

Het was 4 graden en het is maar 3 km naar de garage, de olietemperatuur gaf --- graden op de AID. 10 minuten koffie drinken tot de zaak open ging om 09:00 uur. Eerst werd de APK afgewerkt om vervolgens als laatste de uitstoot test uit te voeren. Inmiddels was de motor alweer afgekoeld.

Rick liet een Ford Focus ST zien waar NIETS meer in zat qua katalysatoren, die straalde dus gigantisch met een CO van ver over de 1%, deze auto werd weer terug omgebouwd naar origineel om de APK te kunnen halen. Er was eerder een Amerikaan geweest met een Amerikaanse Subaru Impreza, die straalde ook. Gelukkig voor hem zit er standaard een menu in met 3 opties, hij selecteerde "stand Californië" waar ze strenge normen hanteren, fluitend door de APK.

De motor werd wat opgewarmd en de OBDII interface aangesloten. De CO-waarde moet < 0,25% zijn en de Lambda 1.00. Ik schat dat de motorolie 65 graden was toen we naar de waarden gingen kijken, de CO-waarde was 0,43%, slik. Rick heeft wat vaste motortoerentallen aangehouden tot de motor beter op temperatuur was, gaandeweg daalde de waarde. Bij 81 graden op de AID was de CO-waarde gezakt tot 0,31% en zei hij "dat komt wel goed", wetende dat hij nog zou zakken. Eenmaal op 90 graden was de CO-waarde gedaald tot < 0,25%, geslaagd voor de APK. Hij heeft de motor nog even laten lopen en uiteindelijk was de eindstand 0,15%, méér dan schoon genoeg. De lambda waarde schommelde rond de 1.004, ook dik in orde.

Conclusie: Heb je een GTI AW en wil je er een pittige GTI van maken met circa 300 pk en 515 Nm, dan kun je met een gerust hart de kleine tussenkat achterwege laten. Montage van een Milltek downpipe met 200 cells race kat, K&N luchtfilter (in de originele kast, bladrooster verwijderen), Stage 2 software voor de motor en DSG erin en je komt fluitend door de APK!!
 

Bijlagen

  • 20240423_093620b.jpg
    20240423_093620b.jpg
    424.3 KB · Weergaven: 8
Volkswagen  Polo GTI AW  2.0 TSI | JD Engineering Stage 2 & DSG Stage 2 - 301 pk | 516 Nm 
Ik had beloofd nog even te melden of de GTI (PRE-OFP) wel/niet door de APK zou komen met JDEngineering Stage 2 motor en DSG voorzien.

Vanochtend een beetje gespannen naar de APK gereden, je weet maar nooit want zou hij de uitlaatgasnorm niet halen dan moet ik 2x 250 km rijden naar Lochem...uitlaat eraf, software origineel en na de APK keuring alles weer terug zetten wat natuurlijk niet gratis is.

Het was 4 graden en het is maar 3 km naar de garage, de olietemperatuur gaf --- graden op de AID. 10 minuten koffie drinken tot de zaak open ging om 09:00 uur. Eerst werd de APK afgewerkt om vervolgens als laatste de uitstoot test uit te voeren. Inmiddels was de motor alweer afgekoeld.

Rick liet een Ford Focus ST zien waar NIETS meer in zat qua katalysatoren, die straalde dus gigantisch met een CO van ver over de 1%, deze auto werd weer terug omgebouwd naar origineel om de APK te kunnen halen. Er was eerder een Amerikaan geweest met een Amerikaanse Subaru Impreza, die straalde ook. Gelukkig voor hem zit er standaard een menu in met 3 opties, hij selecteerde "stand Californië" waar ze strenge normen hanteren, fluitend door de APK.

De motor werd wat opgewarmd en de OBDII interface aangesloten. De CO-waarde moet < 0,25% zijn en de Lambda 1.00. Ik schat dat de motorolie 65 graden was toen we naar de waarden gingen kijken, de CO-waarde was 0,43%, slik. Rick heeft wat vaste motortoerentallen aangehouden tot de motor beter op temperatuur was, gaandeweg daalde de waarde. Bij 81 graden op de AID was de CO-waarde gezakt tot 0,31% en zei hij "dat komt wel goed", wetende dat hij nog zou zakken. Eenmaal op 90 graden was de CO-waarde gedaald tot < 0,25%, geslaagd voor de APK. Hij heeft de motor nog even laten lopen en uiteindelijk was de eindstand 0,15%, méér dan schoon genoeg. De lambda waarde schommelde rond de 1.004, ook dik in orde.

Conclusie: Heb je een GTI AW en wil je er een pittige GTI van maken met circa 300 pk en 515 Nm, dan kun je met een gerust hart de kleine tussenkat achterwege laten. Montage van een Milltek downpipe met 200 cells race kat, K&N luchtfilter (in de originele kast, bladrooster verwijderen), Stage 2 software voor de motor en DSG erin en je komt fluitend door de APK!!
Zie je maar dat je zonder al die onzin ook gewoon fijn door de APK komt!

Dankjewel voor de bevestiging!
 
Volkswagen  Polo GTI 2023  2.0 TSI 207 PK 
Zie je maar dat je zonder al die onzin ook gewoon fijn door de APK komt!

Dankjewel voor de bevestiging!
Ik had het beloofd dus dat doen we het ook ;) ! Eveneens is het stationair geluid maar iets luider/rauwer dus ook geen reden voor controle.
 
Volkswagen  Polo GTI AW  2.0 TSI | JD Engineering Stage 2 & DSG Stage 2 - 301 pk | 516 Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Anothergenius
Heeft iemand hier alleen zijn middelste demper verwijderd en hier wellicht een filmpje of geluidsfragment van? Ik wil het geluid heel bescheiden houden, maar mocht het te weinig verschil bieden dan moet ik toch drastischere maatregelen nemen.

Alvast bedankt!
Ik heb m afgelopen vrijdag verwijderd. Het klinkt veel stoerder sowieso. Moet wel zeggen dat de mijne een non Opf model is.

Wat ik je aanraad en waarvan ik ook spijt heb is, dat je de cat na de downpipe mee kan nemen bij het verwijderen van je middendemper. Deze doen sommige lassers met een ‘V’ band, dit zorgt ervoor dat je de cat en middendemper voor de Apk fftjes in 15 minuten gelijk erop kan zetten.

Ik had deze decat dmv V bandjes gevraagd aan mijn lasser en die gaf aan dat het €300 is.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 140 pk 
Ik
Ik had beloofd nog even te melden of de GTI (PRE-OFP) wel/niet door de APK zou komen met JDEngineering Stage 2 motor en DSG voorzien.

Vanochtend een beetje gespannen naar de APK gereden, je weet maar nooit want zou hij de uitlaatgasnorm niet halen dan moet ik 2x 250 km rijden naar Lochem...uitlaat eraf, software origineel en na de APK keuring alles weer terug zetten wat natuurlijk niet gratis is.

Het was 4 graden en het is maar 3 km naar de garage, de olietemperatuur gaf --- graden op de AID. 10 minuten koffie drinken tot de zaak open ging om 09:00 uur. Eerst werd de APK afgewerkt om vervolgens als laatste de uitstoot test uit te voeren. Inmiddels was de motor alweer afgekoeld.

Rick liet een Ford Focus ST zien waar NIETS meer in zat qua katalysatoren, die straalde dus gigantisch met een CO van ver over de 1%, deze auto werd weer terug omgebouwd naar origineel om de APK te kunnen halen. Er was eerder een Amerikaan geweest met een Amerikaanse Subaru Impreza, die straalde ook. Gelukkig voor hem zit er standaard een menu in met 3 opties, hij selecteerde "stand Californië" waar ze strenge normen hanteren, fluitend door de APK.

De motor werd wat opgewarmd en de OBDII interface aangesloten. De CO-waarde moet < 0,25% zijn en de Lambda 1.00. Ik schat dat de motorolie 65 graden was toen we naar de waarden gingen kijken, de CO-waarde was 0,43%, slik. Rick heeft wat vaste motortoerentallen aangehouden tot de motor beter op temperatuur was, gaandeweg daalde de waarde. Bij 81 graden op de AID was de CO-waarde gezakt tot 0,31% en zei hij "dat komt wel goed", wetende dat hij nog zou zakken. Eenmaal op 90 graden was de CO-waarde gedaald tot < 0,25%, geslaagd voor de APK. Hij heeft de motor nog even laten lopen en uiteindelijk was de eindstand 0,15%, méér dan schoon genoeg. De lambda waarde schommelde rond de 1.004, ook dik in orde.

Conclusie: Heb je een GTI AW en wil je er een pittige GTI van maken met circa 300 pk en 515 Nm, dan kun je met een gerust hart de kleine tussenkat achterwege laten. Montage van een Milltek downpipe met 200 cells race kat, K&N luchtfilter (in de originele kast, bladrooster verwijderen), Stage 2 software voor de motor en DSG erin en je komt fluitend door de APK!!
Hi René,

Even een vraagje: heb zelf de K&N inlegfilter twee dagen terug gemonteerd.
Ik vraag me af wat de voordelen zijn van de bladrooster te verwijderen en hoe je dit doet?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 140 pk 
Ik heb m afgelopen vrijdag verwijderd. Het klinkt veel stoerder sowieso. Moet wel zeggen dat de mijne een non Opf model is.

Wat ik je aanraad en waarvan ik ook spijt heb is, dat je de cat na de downpipe mee kan nemen bij het verwijderen van je middendemper. Deze doen sommige lassers met een ‘V’ band, dit zorgt ervoor dat je de cat en middendemper voor de Apk fftjes in 15 minuten gelijk erop kan zetten.

Ik had deze decat dmv V bandjes gevraagd aan mijn lasser en die gaf aan dat het €300 is.
Zoals je hierboven kunt lezen komt mijn non-opf AW GTI met een CO% van 0,15% glansrijk door de APK waar een CO% van <=0,25% vereist is. Er hoeft dus niets tussenuit of wat dan ook, sowieso zou ik er ook niet tussen laten lassen hoe handig het ook lijkt, heb je gelijk geen garantie meer op de Milltek downpipe. De 200 cells racekat is blijkmaar meer dan voldoende om met vlag en wimpel te slagen voor de APK.
 
Volkswagen  Polo GTI AW  2.0 TSI | JD Engineering Stage 2 & DSG Stage 2 - 301 pk | 516 Nm 
  • Leuk
Waarderingen: jan078
Ik

Hi René,

Even een vraagje: heb zelf de K&N inlegfilter twee dagen terug gemonteerd.
Ik vraag me af wat de voordelen zijn van de bladrooster te verwijderen en hoe je dit doet?
Heb de auto nieuw gekocht en doe alle onderhoud zelf. Toen ik de luchtfilterkast opende om het VW luchtfilter te vervangen na 35.000 km, bleek deze niet eens zo vuil (wel in het stoffige Italië gereden) en het bladrooster had niets hoeven tegenhouden, de kast was brandschoon alsof hij net gemonteerd was. Ik ga er vanuit dat meer lucht, vandaar een K&N filter die je dus nooit meer hoeft te vervangen, altijd beter is (mits software aangepast) dus waarom zou je dan een bladrooster laten zitten, hij ligt er gewoon los in! Het geluidseffect zal minimaal zijn maar dat er meer lucht in kan zal mogelijk iets hebben geholpen of het is puur geluk.

Op dezelfde bank bij JDEngineering uit Lochem halen zo'n 10 geteste GTI AW met/zonder OPF en van diverse jaartallen met dezelfde Milltek (en soms met after market luchtfilterbak wat dus weggegooid geld is) gemiddeld rond de 295 pk, enkele tot 298 pk en de meeste 293 pk. Origineel produceerde mijn GTI al 213 pk op zowel hun bank als in Recklinghausen (Duitsland) bij DTE Tuning, de eerste 4 jr gebruikte ik een PowerControl X vanwege de garantie (plug & play). Daarmee haal je circa 235 pk en 355 Nm, die moet ik nog eens inclusief kabelboom verkopen voor half geld.

Tijdens de 1e run produceerde mijn NON-OPF GTI gelijk 305 pk en het koppel was met 522 Nm gigantisch maar net niet mooi strak, mogelijk vanwege wat wielslip? De specialist oordeelde dat het mooier kon dus hij heeft de 6 spanbanden nog eens goed nagetrokken, e.e.a. gewijzigd in de software en nog enkele runs gedaan.

Uiteindelijk werd het eindresultaat 301 pk en 516 Nm, dat had hij nog niet eerder gezien en ik gebruik gewoon de originele intercooler dus best klein is. Daarover zei hij dat die het geld enkel waard is als je vaak in Duitsland rijdt of op het circuit, die paar pk die je kwijt bent voel je amper maar een intercooler (veel werk) voel je deste meer in je portemonnee!

Dat hij goed presteert kan er ook aan liggen dat ik na 400 km ben gestopt met "inrijden". Gewoon rustig warmrijden (olie >90 graden) en gáán. Hij gebruikt geen olie dus het zal wel goed zijn, zo heb ik mijn leven lang motoren en auto's ingereden, dus zeker niet 1500 km als een zondagsrijder inrijden.
 
Volkswagen  Polo GTI AW  2.0 TSI | JD Engineering Stage 2 & DSG Stage 2 - 301 pk | 516 Nm 
  • Leuk
Waarderingen: jan078
Heb de auto nieuw gekocht en doe alle onderhoud zelf. Toen ik de luchtfilterkast opende om het VW luchtfilter te vervangen na 35.000 km, bleek deze niet eens zo vuil (wel in het stoffige Italië gereden) en het bladrooster had niets hoeven tegenhouden, de kast was brandschoon alsof hij net gemonteerd was. Ik ga er vanuit dat meer lucht, vandaar een K&N filter die je dus nooit meer hoeft te vervangen, altijd beter is (mits software aangepast) dus waarom zou je dan een bladrooster laten zitten, hij ligt er gewoon los in! Het geluidseffect zal minimaal zijn maar dat er meer lucht in kan zal mogelijk iets hebben geholpen of het is puur geluk.

Op dezelfde bank bij JDEngineering uit Lochem halen zo'n 10 geteste GTI AW met/zonder OPF en van diverse jaartallen met dezelfde Milltek (en soms met after market luchtfilterbak wat dus weggegooid geld is) gemiddeld rond de 295 pk, enkele tot 298 pk en de meeste 293 pk. Origineel produceerde mijn GTI al 213 pk op zowel hun bank als in Recklinghausen (Duitsland) bij DTE Tuning, de eerste 4 jr gebruikte ik een PowerControl X vanwege de garantie (plug & play). Daarmee haal je circa 235 pk en 355 Nm, die moet ik nog eens inclusief kabelboom verkopen voor half geld.

Tijdens de 1e run produceerde mijn NON-OPF GTI gelijk 305 pk en het koppel was met 522 Nm gigantisch maar net niet mooi strak, mogelijk vanwege wat wielslip? De specialist oordeelde dat het mooier kon dus hij heeft de 6 spanbanden nog eens goed nagetrokken, e.e.a. gewijzigd in de software en nog enkele runs gedaan.

Uiteindelijk werd het eindresultaat 301 pk en 516 Nm, dat had hij nog niet eerder gezien en ik gebruik gewoon de originele intercooler dus best klein is. Daarover zei hij dat die het geld enkel waard is als je vaak in Duitsland rijdt of op het circuit, die paar pk die je kwijt bent voel je amper maar een intercooler (veel werk) voel je deste meer in je portemonnee!

Dat hij goed presteert kan er ook aan liggen dat ik na 400 km ben gestopt met "inrijden". Gewoon rustig warmrijden (olie >90 graden) en gáán. Hij gebruikt geen olie dus het zal wel goed zijn, zo heb ik mijn leven lang motoren en auto's ingereden, dus zeker niet 1500 km als een zondagsrijder inrijden.
Echt wauw gewoon hoe jij je auto onderhoudt en ook knap dat die +300 pk heeft. Gevaarlijk dingetje is dat zeg
Trouwens slim ook dat je de intercooler hebt aangepast. Volgens mij zijn de koelers van VW sowieso al te klein voor wat ze kunnen produceren…
Heb je ook performance bougies en bobines erop zitten, zoals de NGK racing of gewoon de Iridium/platinum?


De mijne komt uit Siegburg in Duitsland. De auto kwam ook uit een dorp daar in de buurt. Toen ik afgelopen week de filter ging vervangen zag ik best wat kleine bladeren en al liggen in het kastje. Ik denk dat ik m morgen ff goed zal stofzuigen en de bladrooster ook zal verwijderen.

Vandaag heb ik trouwens een milltek non resonated downpipe zonder cats gekocht via de Duitse marktplaats. Ik kijk echt uit naar deze en hoop niet dat het geluid te extreem zal zijn

Ik heb de mijne stage 1 laten chippen bij VAGtechniek en die geven altijd minimale waarden. Dus hij is nu minimaal 245 pk.
Maar met een decat en middendemper delete, vraag ik me af of het waard is om de auto stage 2 te chippen. Ben benieuwd of er nog andere aanpassingen nodig zijn om aan de stage 2 te komen, maar zal het even aan Vag vragen ook.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 140 pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!