2018 GTI AW aanpassen uitlaat en DSG

Na lang zoeken en lezen kom ik er niet uit in mijn eentje. Graag wil ik dan ook om jullie advies en ervaring vragen.

Ik heb een 2.0 GTI AW uit 2018 zonder opf met standaard 200pk. Waar ik tegenaan loop is dat ik het geluid uit de uitlaat te tam vind en dat ik klaar ben met zowel de D als de S stand van de DSG.

Waar ik naar op zoek ben is een mooi vol geluid uit de uitlaat met wat gepruttel bij schakelen en gas los laten. Zonder door te schieten naar asociale pops en bangs zoals je regelmatig bij Golf R’s voorbij ziet komen.

Nu ben ik rond aan het kijken voor een bedrijf waar ik mijn middendemper kan laten verwijderen en misschien ook de tweede katalysator. Ik heb dan wel geen opf maar wel die tweede katalysator.
- Hoeveel verschil maakt het als ik deze tweede kat ook laat verwijderen?
- Moet er dan net als bij de opf iets aangepast worden in de software?
- Op dit moment heb ik het idee om naar RK custom exhaust te gaan, iemand ervaring?

Verder vindt ik de D stand van de DSG veeeel te snel opschakelen als je normaal rijdt. Als ik hem dan in de S zet stoor ik me eraan dat je weer continu hoog in toeren zit.
- Is er iemand die ervaring heeft met TVS-engineering?
- Ik vindt hem snel en sportief zat dus ben niet persé op zoek naar meer vermogen, of is een chiptuning wel aan te raden?

Is er een bedrijf waar ik eventueel alles in één keer kan doen?

Alvast bedankt! Hieronder een foto van onze beide GTI’s, mijn vriendin heeft er ook één.
 

Bijlagen

  • Doodle_2024-01-03T14_59_41Z.jpeg
    Doodle_2024-01-03T14_59_41Z.jpeg
    491.7 KB · Weergaven: 91
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSI GTI 200pk 
  • Leuk
Waarderingen: @MK6.Polo.GTI_
Mooie wagen, staat mooi op zijn sloffen zo !
Kan je niet echt verder helpen betreft de vragen, echter vermoed ik wel dat de software moet worden aangepast zodra je de 2de kat weg haald.
Ik heb een versie met OPF gehad, die is er ondertussen onder vandaan en de midden demper is ook weg. Ik vind het zo hard zat, zonder asociaal te zijn.

De bedrijven die je noemt ken ik persoonlijk niet.

Succes !
 
Volkswagen  Polo GTI AW  2.0 
  • Leuk
Waarderingen: steves_ride
Uitlaat geluid is wel wat je zelf het mooiste vind, net als met velgen zeg maar.

Zelf heb ik een klep demper van JM tuning. (BLAST) (word bij meerdere uitlaat bedrijven geleverd.)
ook net als jij zonder de ''alle geluid dempende OPF''.
Met klep open is die echt extreem luid.
Met klep dicht komen er heerlijk binnen horende plofjes uit in S stand.
In D hoor je helemaal niks.
Met raam open hoor je ook helemaal niks, alleen maar wind ruis.

De mogelijkheid voor een andere downpipe zou ik overwegen met sport cat,
Dan heb je geen gedoe met APK, maar moet die wel getuned worden.
Zou meer voor vermogen zijn dan geluid.

De standaard catjes houden niet veel geluid tegen.

@Rosinfield Had een Miltek cat back. Die klinken ook al heel lekker.
Die heeft m ergens in t oosten eronder laten zetten, kan t alleen ff niet vinden waar.
Leuk topic over gti geluid: https://www.mypolo.nl/xenforo/threa...mijn-polo-gti-2-0-aw.15247/page-7#post-311292

Youtube filmpjes kijken, ook aan te raden.

Het is dus net hoe gek je het zelf wilt maken.

DSG bak ben ik volledig met je eens.
TVS is wel de grootste in dsg bakken, (dsg dokter) zou je dus prima terecht kunnen.
Maar als je de dsg laat tunen, is motor tuning toch ook aantrekkelijk lijkt mij.
Vooral als je nu al 98 tankt.

In t oosten is JD engineering ook een aanrader, maar kost wel wat.

Ben zelf van plan dsg en motor te laten tunen. (bij een tuner in Noord-Holland)
Meer voor de dsg dan het vermogen.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Uitlaat geluid is wel wat je zelf het mooiste vind, net als met velgen zeg maar.

Zelf heb ik een klep demper van JM tuning. (BLAST) (word bij meerdere uitlaat bedrijven geleverd.)
ook net als jij zonder de ''alle geluid dempende OPF''.
Met klep open is die echt extreem luid.
Met klep dicht komen er heerlijk binnen horende plofjes uit in S stand.
In D hoor je helemaal niks.
Met raam open hoor je ook helemaal niks, alleen maar wind ruis.

De mogelijkheid voor een andere downpipe zou ik overwegen met sport cat,
Dan heb je geen gedoe met APK, maar moet die wel getuned worden.
Zou meer voor vermogen zijn dan geluid.

De standaard catjes houden niet veel geluid tegen.

@Rosinfield Had een Miltek cat back. Die klinken ook al heel lekker.
Die heeft m ergens in t oosten eronder laten zetten, kan t alleen ff niet vinden waar.
Leuk topic over gti geluid: https://www.mypolo.nl/xenforo/threa...mijn-polo-gti-2-0-aw.15247/page-7#post-311292

Youtube filmpjes kijken, ook aan te raden.

Het is dus net hoe gek je het zelf wilt maken.

DSG bak ben ik volledig met je eens.
TVS is wel de grootste in dsg bakken, (dsg dokter) zou je dus prima terecht kunnen.
Maar als je de dsg laat tunen, is motor tuning toch ook aantrekkelijk lijkt mij.
Vooral als je nu al 98 tankt.

In t oosten is JD engineering ook een aanrader, maar kost wel wat.

Ben zelf van plan dsg en motor te laten tunen. (bij een tuner in Noord-Holland)
Meer voor de dsg dan het vermogen.
Ik weet dat uitlaat geluid relatief is. Wat voor de één te hard is is voor de ander te zacht. Het is meer dat ik wil weten maakt het verwijderen van de tweede kat veel verschil qua geluid? Moet er dan iets in de software aangepast worden? En krijg je geen gedonder met de APK?

Filmpjes heb ik al genoeg bekeken. Vaak niet duidelijk wat ze wel of niet gedaan hebben, slechte kwaliteit, etc. Ook is er gewoon niet veel informatie te vinden over die tweede kat, aangezien er vrij snel overgegaan is op de opf.

Dank voor de link, ik ga dat topic eens doorneuzen!
Ik ben bij TVS geweest, maar niet helemaal tevreden over hoe ze te werk gaan.

Zelf een milltek downpipe en vanaf daar een JMtuning uitlaat. Klep dicht is net als standaard met OPF, klep open is lekker geluidje zonder dat het per se asociaal is.
Wat viel er tegen aan TVS? Het is voor mij in de buurt en tot zover alleen goede berichten gehoord.

Hoe kan het dat bij jou de JMTuning uitlaat een lekker geluid geeft mét aangepaste downpipe en dat DeeOow zijn uitlaat volgens mij zonder aangepaste downpipe als zeer luid ervaart?
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSI GTI 200pk 
Ik weet dat uitlaat geluid relatief is. Wat voor de één te hard is is voor de ander te zacht. Het is meer dat ik wil weten maakt het verwijderen van de tweede kat veel verschil qua geluid? Moet er dan iets in de software aangepast worden? En krijg je geen gedonder met de APK?

Filmpjes heb ik al genoeg bekeken. Vaak niet duidelijk wat ze wel of niet gedaan hebben, slechte kwaliteit, etc. Ook is er gewoon niet veel informatie te vinden over die tweede kat, aangezien er vrij snel overgegaan is op de opf.

Dank voor de link, ik ga dat topic eens doorneuzen!

Wat viel er tegen aan TVS? Het is voor mij in de buurt en tot zover alleen goede berichten gehoord.

Hoe kan het dat bij jou de JMTuning uitlaat een lekker geluid geeft mét aangepaste downpipe en dat DeeOow zijn uitlaat volgens mij zonder aangepaste downpipe als zeer luid ervaart?
Wat mij tegenviel was het feit dat alles achter gesloten deuren ging. Mocht niet meekijken oid en het duurde echt belachelijk lang voor wat er moest gebeuren. Had van te voren aangegeven dat ik ook graag intercooler en downpipe wilde laten installeren (downpipe ivm niet kunnen rijden als ik het zelf zou doen door het verwijderen van de OPF). Geen leenauto, geen andere vervoersopties in de buurt dus heb ik daar van 8 uur s ochtends tot 5 uur s middags moeten wachten. Dat had echt 100% beter geregeld kunnen worden als ze van te voren hadden aangegeven dat het zo'n tijdrovende klus zou worden voor hun.

Dan inhoudelijk wat betreft het geleverde werk: prima montage en op zich een goede tuningfile, maar er waren voor hun 0 opties voor wat betreft voorkeuren. Ik kon bijv niet aangeven dat ik alleen pops en bangs (hoefde niet per se van mij) in de S of M stand wilde. Toen ik daarover informeerde zeiden ze dat dat niet mogelijk was, maar een uur later aan de telefoon vroeg de kerel bij de receptie 'heb je P&B's alleen in de S of ook in de D?'. Beetje vreemd.

Week na de tuning had ik wat gekkigheid met de versnellingsbak, beetje gebok en twijfelen qua schakelmomenten. Belde op en toen was het meteen de TVS-special zoals iedereen die een beetje bekend me ze is hem al 100x gehoord heeft: 'oh, waarschijnlijk ligt dat dan aan de mechatronic'. Aangegeven dat ik een week geleden was geweest (wisten ze al niet meer ofzo) en toen kon ik langskomen. 2 rondjes gereden (zonder mij erbij) en de conclusie was: wij voelen niks en kunnen het niet reproduceren, dus het probleem is er niet.

Uiteindelijk is het vanzelf weggegaan en heeft het waarschijnlijk gelegen aan dat het echt extreem warm was in die week en dat de mechatronic zichzelf nog aan het inleren was na de tuning + reset, maar de manier van communiceren hou ik totaal niet van als het om zulke bedragen gaat. Ze flashen gewoon een standaard file van hun erop, rijden 2 rondjes en als de AFR en wat andere parameters goed zijn dan is het voor hun ook prima en willen ze er niks meer aan doen (kost meer tijd en dus geld voor hun) terwijl ze wel adverteren met custom mogelijkheden.

Voor wat betreft de uitlaat is het denk ik subjectief. Ik heb een milltek downpipe met 200 cells katalysator en alleen de koude start + volle bak gas is hij vrij asociaal. Rij je normaal dan kun je gewoon met de klep open rijden en is het nog best beschaafd. Was nog van plan binnenkort eens filmpjes te maken met de GoPro van klep open en klep dicht zodat mensen het verschil kunnen horen. Die post ik hier dan waarschijnlijk ook nog wel.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 293pk 
Wat mij tegenviel was het feit dat alles achter gesloten deuren ging. Mocht niet meekijken oid en het duurde echt belachelijk lang voor wat er moest gebeuren. Had van te voren aangegeven dat ik ook graag intercooler en downpipe wilde laten installeren (downpipe ivm niet kunnen rijden als ik het zelf zou doen door het verwijderen van de OPF). Geen leenauto, geen andere vervoersopties in de buurt dus heb ik daar van 8 uur s ochtends tot 5 uur s middags moeten wachten. Dat had echt 100% beter geregeld kunnen worden als ze van te voren hadden aangegeven dat het zo'n tijdrovende klus zou worden voor hun.

Dan inhoudelijk wat betreft het geleverde werk: prima montage en op zich een goede tuningfile, maar er waren voor hun 0 opties voor wat betreft voorkeuren. Ik kon bijv niet aangeven dat ik alleen pops en bangs (hoefde niet per se van mij) in de S of M stand wilde. Toen ik daarover informeerde zeiden ze dat dat niet mogelijk was, maar een uur later aan de telefoon vroeg de kerel bij de receptie 'heb je P&B's alleen in de S of ook in de D?'. Beetje vreemd.

Week na de tuning had ik wat gekkigheid met de versnellingsbak, beetje gebok en twijfelen qua schakelmomenten. Belde op en toen was het meteen de TVS-special zoals iedereen die een beetje bekend me ze is hem al 100x gehoord heeft: 'oh, waarschijnlijk ligt dat dan aan de mechatronic'. Aangegeven dat ik een week geleden was geweest (wisten ze al niet meer ofzo) en toen kon ik langskomen. 2 rondjes gereden (zonder mij erbij) en de conclusie was: wij voelen niks en kunnen het niet reproduceren, dus het probleem is er niet.

Uiteindelijk is het vanzelf weggegaan en heeft het waarschijnlijk gelegen aan dat het echt extreem warm was in die week en dat de mechatronic zichzelf nog aan het inleren was na de tuning + reset, maar de manier van communiceren hou ik totaal niet van als het om zulke bedragen gaat. Ze flashen gewoon een standaard file van hun erop, rijden 2 rondjes en als de AFR en wat andere parameters goed zijn dan is het voor hun ook prima en willen ze er niks meer aan doen (kost meer tijd en dus geld voor hun) terwijl ze wel adverteren met custom mogelijkheden.

Voor wat betreft de uitlaat is het denk ik subjectief. Ik heb een milltek downpipe met 200 cells katalysator en alleen de koude start + volle bak gas is hij vrij asociaal. Rij je normaal dan kun je gewoon met de klep open rijden en is het nog best beschaafd. Was nog van plan binnenkort eens filmpjes te maken met de GoPro van klep open en klep dicht zodat mensen het verschil kunnen horen. Die post ik hier dan waarschijnlijk ook nog wel.
Dank voor jouw uitgebreide antwoord! Communicatie bij ze kan inderdaad beter las ik ook al via reviews op Google. Belangrijkste is dat ze goed werk leveren voor een prima prijs. Het sociale vermogen van een stoeptegel heb ik dan geen last van.

Ben benieuwd naar de filmpjes in ieder geval!
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSI GTI 200pk 
'heb je P&B's alleen in de S of ook in de D?'.


Voor wat betreft de uitlaat is het denk ik subjectief. Ik heb een milltek downpipe met 200 cells katalysator en alleen de koude start + volle bak gas is hij vrij asociaal. Rij je normaal dan kun je gewoon met de klep open rijden en is het nog best beschaafd. Was nog van plan binnenkort eens filmpjes te maken met de GoPro van klep open en klep dicht zodat mensen het verschil kunnen horen. Die post ik hier dan waarschijnlijk ook nog wel.
Ik zag op youtube toevallig een filmpje van Hartog tuning.
Die pops and bang kunnen ook op geluids niveau ingesteld worden. (harder en zachter)

Nu is jouw versnellingsbak getuned.
En zal je waarschijnlijk lekker rijden in D.
(met uitlaat klep open)
Op tempo met normaal doorrijden doet dat t ook wel in D ja.
Met niet getunede bak (ik dus) schakel al vrij snel naar S, rijd gewoon veel beter bij een bepaalde snelheid,
wissel ook wel regelmatig tussen D en S.
maar dan komen er echt beste klappen uit af en toe.
Misschien zijn ze bij jou wel zachter, of op andere momenten gezet.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Ik zag op youtube toevallig een filmpje van Hartog tuning.
Die pops and bang kunnen ook op geluids niveau ingesteld worden. (harder en zachter)

Nu is jouw versnellingsbak getuned.
En zal je waarschijnlijk lekker rijden in D.
(met uitlaat klep open)
Op tempo met normaal doorrijden doet dat t ook wel in D ja.
Met niet getunede bak (ik dus) schakel al vrij snel naar S, rijd gewoon veel beter bij een bepaalde snelheid,
wissel ook wel regelmatig tussen D en S.
maar dan komen er echt beste klappen uit af en toe.
Misschien zijn ze bij jou wel zachter, of op andere momenten gezet.
Nee, mijn bak is nog niet getuned. Wil dit graag laten doen omdat ik juist iets wil wat tussen de D en S in zit.

Filmpje van Hartog Tuning ken ik inderdaad. Top systeem waarbij je de boel er heel makkelijk weer tussen kan monteren. Alleen zij doen dan volgens mij weer niet de DSG aanpassen.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSI GTI 200pk 
Dit is mijn bericht op MyPolo.nl, dank voor het toelaten!

Ik was 6 jr lid van Motor-Talk maar heb me afgemeld na iedere keer gezever van sommige MT leden, de moraalridders die als ik iets plaatste over b.v. tuning of ledverlichting inbouwen in de knipperlichten achter begonnen te zeiken over nicht TüV geprüft enz.

@steves_ride. Waarschijnlijk heb ik de oplossingen waarom je vraagt. Heb mijn GTI (AW) nieuw aangeschaft in maart 2018 met alle opties die te vinden waren in de hand-out, bestelt begin november 2017 en bijna 5 maanden op gewacht. De GTI was nog niet bij de pers geïntroduceerd dus ik heb hem blind besteld.

Eerst tot einde garantie (4 jr) vanaf 3 jr met een plug & play DTE PowerControl X gereden (z.g.a.n. in doos en is nog te koop voor de halve prijs). Vanaf 4 jr met JD Engineering Stage 1 / DSG Stage 2 en vanaf afgelopen zomer Stage 2 / DSG Stage 2 met een Milltek downpipe en een K&N filter, het bladrooster heb ik eruit gehaald. Het resultaat was 305 pk en 522 Nm maar er zaten wat hickups in waar hij niet tevreden mee was. De 6 spanbanden moesten nog een eind strakker en na diverse runs hebben ze een goed compromis gevonden, een mooie koppel- en vermogenskromme op 300,5 pk en 515,8 Nm. Hij had nog geen sterkere Polo GTI gezien, de meeste zitten rond de 292 - 295 pk met dezelfde wijzigigen. Wie weet ligt het aan het inrijden, dat heb ik hooguit 400 km volgehouden, uiteraard niet dóórgaan als het niet sneller gaat en vanzelfsprekend met de olie op bedrijfstemperatuur. Olieverbruik is nog steeds nihil.

Ik hoor het wel wat je wilt weten, helaas kan ik hier geen filmpje of audio bestandje plaatsen. Hopelijk is bij jouw geen motor update uitgevoerd van 0004 > 0005 want dan hoor je sowieso geen plofjes meer bij het terugschakelen! Kunnen de mannen zo terug flashen zodat de originele pre-opf GTI weer klinkt zoals hij origineel bedoelt was vóór WLTP en VW woke werd!! De DSG schakelt in D, als je weinig gas geeft, pas bij 1850 tpm op en niet meer op een bespottelijke 1450 tpm, in S en M schakelt hij weliswaar nog steeds wanneer het hem uitkomt (gaat dus niet in de begrenzer) maar niet meer bij 6150 tpm maar pas bij 6650 tpm zodat het mooi aansluit op de volgende versnelling. Uiteraard heb ik het nepgeluid met een unlimited VIN VCDS WiFi uitgevinkt en nog een stuk of 15 andere zaken zoals de mega irritante start/stop. Laat je niks op de mouw spelden dat de Continental RAAX turbo te klein is en het vermogen afknijpt.

Met de P&P DTE PowerControl X (235 pk) wordt de auto al beter rijdbaar waarbij de 4e versnelling (140-180) een rijversnelling wordt en geen eindeloos drama. Met de Stage 1 (263 pk) wordt het echt fun en is de auto waar je ook kijkt nog volledig origineel, de 5e versnelling wordt zachtjesaan een rijversnelling. Zodra DSG Stage 2 erop zit schakelt hij rapper/soepeler en lijkt de bak al beter bij de auto te passen. Met 2x Stage 2 krijg je ook nog het sportieve geluid erbij in M en S, bergen koppel en staat in no time 225 km/u op de teller. Moet nog eens met Race Timer een meting doen, het is nu veel te koud voor de banden dus meer dan 5,9 / 15,7 zat er even niet in, het lijkt nu wel of de originele Continental SportContact 5 van hout zijn.

Ik wil nog eens de Michelin PS 4S monteren, die is nu ook te koop in 215/35 R18 maar helaas niet in 215/40 R18, geen idee of iemand dit heeft getest?
 

Bijlagen

  • JD Engineering GTI (Facebook).jpg
    JD Engineering GTI (Facebook).jpg
    145.1 KB · Weergaven: 54
  • Rollenbank meting JD Stage 2 - run73013b.jpg
    Rollenbank meting JD Stage 2 - run73013b.jpg
    108.5 KB · Weergaven: 52
  • 20230720_085450b.jpg
    20230720_085450b.jpg
    1 MB · Weergaven: 50
  • 20230720_091956b.jpg
    20230720_091956b.jpg
    4.9 MB · Weergaven: 38
  • 20230720_102138b.jpg
    20230720_102138b.jpg
    849.1 KB · Weergaven: 36
  • 20230720_102153b.jpg
    20230720_102153b.jpg
    908.1 KB · Weergaven: 48
Volkswagen  Polo GTI AW  2.0 TSI | JD Engineering Stage 2 & DSG Stage 2 - 301 pk | 516 Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Singer
Hoe kan ik zien of ik een opf heb of niet?

Ook een Volkswagen polo aw 2.0 gti 2

@Rene-GTI hoe vond je het installeren van de downpipe? Is dit redelijk makkelijk zelf te doen?
Programeren etc door een bedrijf laten doen natuurlijk.
OPF is niet te missen als je onder de auto kijkt.
Pre facelift en facelift hebben allemaal een OPF meen ik.
 
Volkswagen  Polo GTI 2023  2.0 TSI 207 PK 
  • Leuk
Waarderingen: @MK6.Polo.GTI_
OPF is midden 2019 stapsgewijs ingevoerd bij de polo AW.
Je kan kijken of je na de opf pot nog leidingen hebt.
Ter vergelijking een paar plaatjes van het internet bijgevoegd.
(Op de plaatjes zijn de bruine pijpen de originele volkswagen pijpen)
De pijp diameter is ook verschillend.
AW downpipe met opf.jpgAW downpipe zonder opf.jpg

Filmpje: op 3:23 kan je de richting van de leidingen zien.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Hoe kan ik zien of ik een opf heb of niet?

Ook een Volkswagen polo aw 2.0 gti 2

@Rene-GTI hoe vond je het installeren van de downpipe? Is dit redelijk makkelijk zelf te doen?
Programeren etc door een bedrijf laten doen natuurlijk.
Als je een Nederlandse AW hebt uit 2018 dan is het een pre OPF, ben er wel bijna zeker van ook als het een uit Duitsland geïmporteerde GTI is. Pas in 2019 kwam het WLTP geneuzel en werd een OPF geïnstalleerd, dan is het ook gelijk gedaan met de plofjes bij terugschakelen (M en S) mede omdat daar de motorsoftware 0005 in zit. Heb je dus nog wel plofjes, nooit 0004 laten flashen naar 0005 want je bent ze kwijt!! Ook hoor je vaak klachten over het moeten schoonbranden van het roetfilter. Kortom, het levert enkel ellende op.

Ik heb mee gekeken hoe de downpipe werd geïnstalleerd, zij hadden hem besteld. Het is geen rocket science, het duurde niet zo lang al bleek een beugel niet mee te zijn geleverd, die hadden ze nog liggen van een Golf 7 GTI, paste perfect.
 
Volkswagen  Polo GTI AW  2.0 TSI | JD Engineering Stage 2 & DSG Stage 2 - 301 pk | 516 Nm 
@steves_ride. Je ziet op mijn foto dat de originele uitlaat een voor- c.q. tussendemper heeft, deze komt te vervallen als je een Milltek monteert. De diameter is beduidend groter tot de steun. Ik wens geen asociale herrie dus geen versie met een klep. Is ook nergens voor nodig, als je met zo'n kleine modificatie al 300 pk en 516 Nm op de rol drukt. Het is toch 33% meer vermogen en ruim 60% meer koppel t.o.v. OEM voor een bescheiden bedrag en een nog steeds origineel ogende GTI was precies wat ik wilde! Vanwege het toegenomen vermogen/koppel en gewijzigde DSG is het nu echt een wolfje in schaapskleren geworden.

Nog even over het geluid, na Stage 1 heb ik het nepgeluid uitgevinkt middels een VCDS plugin waardoor het overdreven geluid in de auto verdwenen was. Overigens hoor je met weinig gas weinig tot geen verschil, het nepgeluid komt pas opzetten als je wat meer gas geeft.

Ik heb een panodak die vaak op de tochtstand staat, dan hoor je dat de auto buiten weinig geluid produceert, enkel als je met 0004 (origineel 2018) software rijdt in M en S, hoor je wat (licht) geroffel uit de uitlaat bij het terugschakelen, daarvoor moet de motor zeker 3000 tpm draaien en daarom hoor je het ook niet in D en Eco als de motor véél eerder opschakelt en bij het afremmen laat terugschakelt zodat de toeren altijd laag blijven.

Stage 2 (x2), dus met de Milltek en K&N filter zonder bladrooster, is het geluid inderdaad voller/dieper maar niet veel luider dan het origineel, dat was ook het laatste wat ik wilde! In de auto bij een constante snelheid van b.v. 110 km/u (zo'n 2000 tpm), is de uitlaat wel wat luider dan je gewend bent, iets meer een brom maar zéker niet irritant. Stage 2 wordt pas echt "wat" luider als je in M en S en hoger in de toeren rijdt, vooral na het gas loslaten boven de 4000 tpm is het ploffen niet ingetogen maar overtuigend, mooi te horen met het panodak in de tochtstand maar geen eindeloos geknal, een paar seconden stevig roffelen zeg maar. Het klinkt ook nooit asociaal dat iedereen 100 m verderop al omkijkt en bovendien, je kunt ook in D rijden binnen de bebouwde kom ;)...
 
Volkswagen  Polo GTI AW  2.0 TSI | JD Engineering Stage 2 & DSG Stage 2 - 301 pk | 516 Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Verwijderd lid 13633
@steves_ride. Je ziet op mijn foto dat de originele uitlaat een voor- c.q. tussendemper heeft, deze komt te vervallen als je een Milltek monteert. De diameter is beduidend groter tot de steun. Ik wens geen asociale herrie dus geen versie met een klep. Is ook nergens voor nodig, als je met zo'n kleine modificatie al 300 pk en 516 Nm op de rol drukt. Het is toch 33% meer vermogen en ruim 60% meer koppel t.o.v. OEM voor een bescheiden bedrag en een nog steeds origineel ogende GTI was precies wat ik wilde! Vanwege het toegenomen vermogen/koppel en gewijzigde DSG is het nu echt een wolfje in schaapskleren geworden.

Nog even over het geluid, na Stage 1 heb ik het nepgeluid uitgevinkt middels een VCDS plugin waardoor het overdreven geluid in de auto verdwenen was. Overigens hoor je met weinig gas weinig tot geen verschil, het nepgeluid komt pas opzetten als je wat meer gas geeft.

Ik heb een panodak die vaak op de tochtstand staat, dan hoor je dat de auto buiten weinig geluid produceert, enkel als je met 0004 (origineel 2018) software rijdt in M en S, hoor je wat (licht) geroffel uit de uitlaat bij het terugschakelen, daarvoor moet de motor zeker 3000 tpm draaien en daarom hoor je het ook niet in D en Eco als de motor véél eerder opschakelt en bij het afremmen laat terugschakelt zodat de toeren altijd laag blijven.

Stage 2 (x2), dus met de Milltek en K&N filter zonder bladrooster, is het geluid inderdaad voller/dieper maar niet veel luider dan het origineel, dat was ook het laatste wat ik wilde! In de auto bij een constante snelheid van b.v. 110 km/u (zo'n 2000 tpm), is de uitlaat wel wat luider dan je gewend bent, iets meer een brom maar zéker niet irritant. Stage 2 wordt pas echt "wat" luider als je in M en S en hoger in de toeren rijdt, vooral na het gas loslaten boven de 4000 tpm is het ploffen niet ingetogen maar overtuigend, mooi te horen met het panodak in de tochtstand maar geen eindeloos geknal, een paar seconden stevig roffelen zeg maar. Het klinkt ook nooit asociaal dat iedereen 100 m verderop al omkijkt en bovendien, je kunt ook in D rijden binnen de bebouwde kom ;)...
Heb precies het zelfde met alleen OPF + mid demper delete. De rest is allemaal standaard. DSG plofjes bij los laten en DSG farts bij het opschakelen. Zijn zo luid dat mensen een stuk verder op nog om kijken. Hoor vele vragen wat voor uitlaat systeem ik heb maar alles is standaard Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo GTI AW  2.0 
Heb precies het zelfde met alleen OPF + mid demper delete. De rest is allemaal standaard. DSG plofjes bij los laten en DSG farts bij het opschakelen. Zijn zo luid dat mensen een stuk verder op nog om kijken. Hoor vele vragen wat voor uitlaat systeem ik heb maar alles is standaard Stick Out Tongue
Dan heb je waarschijnlijk nog de 0004 FW erin zitten, anders zijn het geplof en de scheten absoluut pleite. Al eens voor/na op de bank gehad of de modificatie iets doet? Ik heb ter vergelijking audio bestandjes opgenomen met 0004 en 0005, het verschil tussen een wat sportieve auto en een saaie Polo (niet GTI). Helaas kan ik geen beeld- en geluidsbestanden delen op deze site.
 
Volkswagen  Polo GTI AW  2.0 TSI | JD Engineering Stage 2 & DSG Stage 2 - 301 pk | 516 Nm 
  • Leuk
Waarderingen: @MK6.Polo.GTI_
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!