Goedenavond polo liefhebbers,
Allereerst, wat fijn om dit forum te hebben gevonden. Ik heb recent, een kleine drie maanden geleden een VW Polo uit 2002 gekocht, een prachtige grijze!
Ik ben er superblij mee, want ding rijdt AN SICH als een zonnetje, ware het niet, dat ik door de handelaar waar ik 'm heb gekocht met een kluitje het riet in word gestuurd en het liefst.. naja laat maar..
De situatie is als volgt, na ongeveer twee weken, begonnen de problemen. Ik verloor vermogen.. tijdens het rijden, vooral ernstig op het moment dat ik mijn auto net startte die dag. Naar mate de tijd vorderde werd het erger.. Lambdasonde vervangen, op het punt gestaan katalysator te vervangen (want uitlaatgaslampje brand) toch niet gedaan, want ik begon bij de handelaar nattigheid te voelen. Dus ben elders heengegaan.
Goed, al met al, auto bij een vriend open getrokken, kap van de motor afgehaald en de motor gestart. Gelijk viel ons oog, op een element (helaas geen duidelijke foto.. sorry) die blijkbaar, vacuum trekt ofzoiets... op het moment dat de motor startte trokken de oude rubbers helemaal dicht / strak, waardoor die vacuum niet goed vrij kon zijn ofzo.. (heb ik me laten uitleggen, maargoed).. Nu hebben we dat gepleisterd, door nieuwe stevige rubbers te plaatsen en zo kort mogelijk en mijn issue is nu 80% minder geworden, superfijn! De betreffende vriend, zei echter wel, dat het sowieso niet origineel was wat er zat... en dat het er normaal, anders uit zou moeten zien...
Probleem is... We weten niet hoe het heet... De een zegt carterslang, de ander noemt koelwaterslang, intercooler slang.. maar, die laatste trekt geen vacuum, en de een na laatste (koelwaterslang) lijkt me een doorvoer voor koelwater.. Dit ding, is zo droog als maar kan zijn en trekt puur alleen vacuum.. Maar nergens kan ik een soortgelijk onderdeel vinden en ik wil eigenlijk graag het origineel vinden...
Iemand, die mij hierbij kan assisteren? Die mij een exacte naam van dit geintje kan geven?
Foto 1 in de bijlagen, is de linkerkant (als je voor de auto staat) van het blok, met een code erop: PA66-GF30 wat wijst op "thermostaathuis" de andere kant (foto 2), is volgens mij de gasklep, daar komt het dikkere rubber weer op uit, (twee naast elkaar, een dunne en dikke variant, de dikke variant gaat het om).
Vermoedelijk als ik hier het originele of althans een goed replicaproduct kan vinden, is mijn hele probleem verdwenen... gaat het uitlaatgaslampje niet meer aan.. en heb ik ook geen valse lucht meer die ontsnapt (als ik mijn maat goed begrijp omdat we nu gepleisterd hebben...)
Sorry voor dit gare, misschien chaotische bericht! Mijn excuses... Ik heb redelijk wat kennis, vooral in de IT, wat minder van auto's
Aan allen, die de tijd hebben genomen, dit door te nemen, bedankt en voor degene met de gouden tip / productlink / iets, je krijgt een kratje bier van me.. <3
Allereerst, wat fijn om dit forum te hebben gevonden. Ik heb recent, een kleine drie maanden geleden een VW Polo uit 2002 gekocht, een prachtige grijze!
Ik ben er superblij mee, want ding rijdt AN SICH als een zonnetje, ware het niet, dat ik door de handelaar waar ik 'm heb gekocht met een kluitje het riet in word gestuurd en het liefst.. naja laat maar..
De situatie is als volgt, na ongeveer twee weken, begonnen de problemen. Ik verloor vermogen.. tijdens het rijden, vooral ernstig op het moment dat ik mijn auto net startte die dag. Naar mate de tijd vorderde werd het erger.. Lambdasonde vervangen, op het punt gestaan katalysator te vervangen (want uitlaatgaslampje brand) toch niet gedaan, want ik begon bij de handelaar nattigheid te voelen. Dus ben elders heengegaan.
Goed, al met al, auto bij een vriend open getrokken, kap van de motor afgehaald en de motor gestart. Gelijk viel ons oog, op een element (helaas geen duidelijke foto.. sorry) die blijkbaar, vacuum trekt ofzoiets... op het moment dat de motor startte trokken de oude rubbers helemaal dicht / strak, waardoor die vacuum niet goed vrij kon zijn ofzo.. (heb ik me laten uitleggen, maargoed).. Nu hebben we dat gepleisterd, door nieuwe stevige rubbers te plaatsen en zo kort mogelijk en mijn issue is nu 80% minder geworden, superfijn! De betreffende vriend, zei echter wel, dat het sowieso niet origineel was wat er zat... en dat het er normaal, anders uit zou moeten zien...
Probleem is... We weten niet hoe het heet... De een zegt carterslang, de ander noemt koelwaterslang, intercooler slang.. maar, die laatste trekt geen vacuum, en de een na laatste (koelwaterslang) lijkt me een doorvoer voor koelwater.. Dit ding, is zo droog als maar kan zijn en trekt puur alleen vacuum.. Maar nergens kan ik een soortgelijk onderdeel vinden en ik wil eigenlijk graag het origineel vinden...
Iemand, die mij hierbij kan assisteren? Die mij een exacte naam van dit geintje kan geven?

Foto 1 in de bijlagen, is de linkerkant (als je voor de auto staat) van het blok, met een code erop: PA66-GF30 wat wijst op "thermostaathuis" de andere kant (foto 2), is volgens mij de gasklep, daar komt het dikkere rubber weer op uit, (twee naast elkaar, een dunne en dikke variant, de dikke variant gaat het om).
Vermoedelijk als ik hier het originele of althans een goed replicaproduct kan vinden, is mijn hele probleem verdwenen... gaat het uitlaatgaslampje niet meer aan.. en heb ik ook geen valse lucht meer die ontsnapt (als ik mijn maat goed begrijp omdat we nu gepleisterd hebben...)
Sorry voor dit gare, misschien chaotische bericht! Mijn excuses... Ik heb redelijk wat kennis, vooral in de IT, wat minder van auto's

Aan allen, die de tijd hebben genomen, dit door te nemen, bedankt en voor degene met de gouden tip / productlink / iets, je krijgt een kratje bier van me.. <3
Bijlagen
Volkswagen
Polo 9N