Motorisch verschil tussen 95PK en 115PK

Kennis van mij had een Transporter gekocht en dacht ook de goedkopere versie te nemen en te chippen, echter is de bus nu binnen een jaar weer ingeruild omdat hij het vermogen i.c.m. de overbrengingsverhouding van de 5 bak niet lekker vond rijden. Weet niet of dit bij de Polo dezelfde ervaring is maar wellicht de afweging waard om toch voor de 6bak te kiezen..
 
  • Leuk
Waarderingen: FRL_AW
Kennis van mij had een Transporter gekocht en dacht ook de goedkopere versie te nemen en te chippen, echter is de bus nu binnen een jaar weer ingeruild omdat hij het vermogen i.c.m. de overbrengingsverhouding van de 5 bak niet lekker vond rijden. Weet niet of dit bij de Polo dezelfde ervaring is maar wellicht de afweging waard om toch voor de 6bak te kiezen..
Zelf ervaar ik dit bij mijn eigen 5-bak niet. Zijn lange versnellingen, maar rijdt heerlijk tot nu toe.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
Raar dat een dealer hier geen antwoord op heeft eigenlijk. Ik vond het wel een interessante vraag en wat ik lees op internet (zelf geen polo aw). Dat een polo aw 115 pk net wat soepeler vermogen levert. Het gas minder hoeft in te trappen waardoor je net wat makkelijker invoegt of inhaalt. Maar dit lijkt mij ook weer logisch, gezien deze meer vermogen heeft dan de 95pk. Vraag mij dan af of er nog verschil is na chippen.

Hier nog een 0-100 pk test van de polo aw 95 vs 115 pk variant.

 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
  • Leuk
Waarderingen: FRL_AW
Wat hier al eerder is gezegd; ik heb de 95 pk (koop een DSG! ;) ) en laten chiptunen naar 135 pk.
Ik zie dan geen meerwaarde om een 115 pk te kopen (tenzij je beslist schijfremmen achter wenst).
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line DSG  1.0 TSI 135pk (VAGtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: FRL_AW
Raar dat een dealer hier geen antwoord op heeft eigenlijk. Ik vond het wel een interessante vraag en wat ik lees op internet (zelf geen polo aw). Dat een polo aw 115 pk net wat soepeler vermogen levert. Het gas minder hoeft in te trappen waardoor je net wat makkelijker invoegt of inhaalt. Maar dit lijkt mij ook weer logisch, gezien deze meer vermogen heeft dan de 95pk. Vraag mij dan af of er nog verschil is na chippen.

Hier nog een 0-100 pk test van de polo aw 95 vs 115 pk variant.

Ja snap dat de 115PK iets soepeler rijdt. Wat we ons met name afvroegen wat het motorisch en technisch verschil was tussen de 95 en 115. Los van de 6-bak en schrijfremmen. Hier had de dealer geen technisch antwoord op.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
Verschil is tussen de 2.000 / 2.500 EUR. 6 bak of remschrijven 4x zijn niet belangrijk, gezien de meerprijs geeft die aan.
Is het prijsverschil zo groot geworden? Bij mij was de meerprijs 1.000 euro. Dat had ik absoluut over voor voor 4 schijfremmen en een extra versnelling. Leuk detail voor de 'nerds' onder ons, waar ik ongetwijfeld bij hoor. Er zit af-fabriek een verschil tussen de uitlaat nokkenaskleppen en de behuizing van de turbo: Bij de 115pk versie zijn deze van ander materiaal omdat ze een hogere temperatuur moeten weerstaan. Zeker als je gaat chiptunen zie ik daar de meerwaarde wel van in.

1609749831732.png

1609750193883.png
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Steve Up! TSI en FRL_AW
Is het prijsverschil zo groot geworden? Bij mij was de meerprijs 1.000 euro. Dat had ik absoluut over voor voor 4 schijfremmen en een extra versnelling. Leuk detail voor de 'nerds' onder ons, waar ik ongetwijfeld bij hoor. Er zit af-fabriek een verschil tussen de uitlaat nokkenaskleppen en de behuizing van de turbo: Bij de 115pk versie zijn deze van ander materiaal omdat ze een hogere temperatuur moeten weerstaan. Zeker als je gaat chiptunen zie ik daar de meerwaarde wel van in.

1609749831732.png

1609750193883.png
Dan zijn ze toch niet helemaal het zelfde :) lijkt er dus op dat de 115Pk versie iets sterker is dan de 95PK versie.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!