SanderSchuringa
Lid
Goeiemiddag!
Sinds vorige week ben ik de trotse eigenaar van een VW Polo 6R 1.2 Easyline uit 2011. Ik heb hem echt voor een 'prikkie' kunnen kopen (met 135.000 km erop, altijd dealer onderhouden, nieuwe banden, schokbrekers en APK). Daarnaast is hij ook 'geupgrade' met een nieuwe entertainment systeem (met carkit) en een remote control om te openen. Kortom, een prima aankoop! Echter, bij de aankoop wist ik dat ik de auto kocht wetende dat 'de distributieketting vervangen moet worden'. Daarnaast weet ik ook weet ik uit mijn vorige VW Polo tijdperk dat het redelijk eenvoudig is om een Polo van wat comfort te voorzien. Een paar upgrades dus, Wie kan mij verder helpen?
Distributieketting vervangen?
Ja, het motor management lampje op het dashboard brandt inderdaad en ik lees op diverse fora (incl die van de ANWB) dat de 1.2 TSI (dus de 105pk variant, niet de 60pk die ik heb) bekend staat om zijn distributieketting issues. Ook dat deze mogelijk onder garantie vervangen kan worden. Maar over de 1.2 60pk kan ik niks vinden. Nu vertelde de vorige eigenaresse dat het vervangen van de ketting bij een VW Dealer tussen de EUR 800.- en EUR 900.- gaat kosten. Kan iemand dit bevestigen? En wat zou een VAG-specialist ongeveer hiervoor rekenen? Ik denk dat ik morgen even met het beestje naar de lokale VW dealer ga om hem uit te laten lezen en informeren of ook de 1.2 60pk onder een eventuele coulanse regeling van PON zou vallen.
Upgraden van alles en nog wat
Nu is de Easyline wel erg easy! Geen knopjes op het stuur, geen flinke geluidsset.. Ik weet het, ik weet het. De prijs was er ook naar...
Ik overweeg hem echter wel te upgraden met wat extra basale features zoals een Cruise Control (met boord computer) en een trekhaak. Heeft iemand nog meer tips over mogelijke comfort upgrades die ik kan doen voor niet al te grote investering?
Manusje van alles
Van mijn vorige Polo weet ik nog dat ik een 'VAG-manusje van alles' bij mij in de buurt had wonen die o.a. de CC heeft ingebouwd en ook in het motormanagement wat dingen kon aanpassen. Ik ben eigenlijk op zoek naar iemand (of een betaalbare VAG-specialist) aan de west-kant van Utrecht of Utrecht zelf. Heeft iemand nog een gouden tip?
Alvast bedankt!
Grtz, Sander
Sinds vorige week ben ik de trotse eigenaar van een VW Polo 6R 1.2 Easyline uit 2011. Ik heb hem echt voor een 'prikkie' kunnen kopen (met 135.000 km erop, altijd dealer onderhouden, nieuwe banden, schokbrekers en APK). Daarnaast is hij ook 'geupgrade' met een nieuwe entertainment systeem (met carkit) en een remote control om te openen. Kortom, een prima aankoop! Echter, bij de aankoop wist ik dat ik de auto kocht wetende dat 'de distributieketting vervangen moet worden'. Daarnaast weet ik ook weet ik uit mijn vorige VW Polo tijdperk dat het redelijk eenvoudig is om een Polo van wat comfort te voorzien. Een paar upgrades dus, Wie kan mij verder helpen?
Distributieketting vervangen?
Ja, het motor management lampje op het dashboard brandt inderdaad en ik lees op diverse fora (incl die van de ANWB) dat de 1.2 TSI (dus de 105pk variant, niet de 60pk die ik heb) bekend staat om zijn distributieketting issues. Ook dat deze mogelijk onder garantie vervangen kan worden. Maar over de 1.2 60pk kan ik niks vinden. Nu vertelde de vorige eigenaresse dat het vervangen van de ketting bij een VW Dealer tussen de EUR 800.- en EUR 900.- gaat kosten. Kan iemand dit bevestigen? En wat zou een VAG-specialist ongeveer hiervoor rekenen? Ik denk dat ik morgen even met het beestje naar de lokale VW dealer ga om hem uit te laten lezen en informeren of ook de 1.2 60pk onder een eventuele coulanse regeling van PON zou vallen.
Upgraden van alles en nog wat
Nu is de Easyline wel erg easy! Geen knopjes op het stuur, geen flinke geluidsset.. Ik weet het, ik weet het. De prijs was er ook naar...

Manusje van alles
Van mijn vorige Polo weet ik nog dat ik een 'VAG-manusje van alles' bij mij in de buurt had wonen die o.a. de CC heeft ingebouwd en ook in het motormanagement wat dingen kon aanpassen. Ik ben eigenlijk op zoek naar iemand (of een betaalbare VAG-specialist) aan de west-kant van Utrecht of Utrecht zelf. Heeft iemand nog een gouden tip?
Alvast bedankt!
Grtz, Sander
Volkswagen
Polo