VW Polo 6R 1.2 Easyline gekocht! (maar nog wel wat info nodig graag!)

Goeiemiddag!

Sinds vorige week ben ik de trotse eigenaar van een VW Polo 6R 1.2 Easyline uit 2011. Ik heb hem echt voor een 'prikkie' kunnen kopen (met 135.000 km erop, altijd dealer onderhouden, nieuwe banden, schokbrekers en APK). Daarnaast is hij ook 'geupgrade' met een nieuwe entertainment systeem (met carkit) en een remote control om te openen. Kortom, een prima aankoop! Echter, bij de aankoop wist ik dat ik de auto kocht wetende dat 'de distributieketting vervangen moet worden'. Daarnaast weet ik ook weet ik uit mijn vorige VW Polo tijdperk dat het redelijk eenvoudig is om een Polo van wat comfort te voorzien. Een paar upgrades dus, Wie kan mij verder helpen?

Distributieketting vervangen?
Ja, het motor management lampje op het dashboard brandt inderdaad en ik lees op diverse fora (incl die van de ANWB) dat de 1.2 TSI (dus de 105pk variant, niet de 60pk die ik heb) bekend staat om zijn distributieketting issues. Ook dat deze mogelijk onder garantie vervangen kan worden. Maar over de 1.2 60pk kan ik niks vinden. Nu vertelde de vorige eigenaresse dat het vervangen van de ketting bij een VW Dealer tussen de EUR 800.- en EUR 900.- gaat kosten. Kan iemand dit bevestigen? En wat zou een VAG-specialist ongeveer hiervoor rekenen? Ik denk dat ik morgen even met het beestje naar de lokale VW dealer ga om hem uit te laten lezen en informeren of ook de 1.2 60pk onder een eventuele coulanse regeling van PON zou vallen.

Upgraden van alles en nog wat
Nu is de Easyline wel erg easy! Geen knopjes op het stuur, geen flinke geluidsset.. Ik weet het, ik weet het. De prijs was er ook naar... ;) Ik overweeg hem echter wel te upgraden met wat extra basale features zoals een Cruise Control (met boord computer) en een trekhaak. Heeft iemand nog meer tips over mogelijke comfort upgrades die ik kan doen voor niet al te grote investering?

Manusje van alles
Van mijn vorige Polo weet ik nog dat ik een 'VAG-manusje van alles' bij mij in de buurt had wonen die o.a. de CC heeft ingebouwd en ook in het motormanagement wat dingen kon aanpassen. Ik ben eigenlijk op zoek naar iemand (of een betaalbare VAG-specialist) aan de west-kant van Utrecht of Utrecht zelf. Heeft iemand nog een gouden tip?

Alvast bedankt!

Grtz, Sander
 
Volkswagen  Polo  1.2 
Ja deze heeft zeker een ketting.
Dit is ook een 3 cilinder als ik het me niet vergis.
Ik denk ook dat de prijs zeker rond de 600 en 900 komen.
Iets minder bij een vag specialist en misschien iets meer bij een dealer

inderdaad, 3-pitter.. maakt geen indruk maar wel met ketting inderdaad.

Bedankt voor je richtprijs! Is van deze motor bekend dat de ketting (ook) kuren vertoont?
 
Volkswagen  Polo  1.2 
ik heb in mijn ibiza een 1.2 met ketting gehad. die heeft 200k gelopen zonder een wissel en toen heb ik de ibiza ingeruild. Waar haal je vandaan dat hij bij 120k al gewisseld moet worden?
 
Volkswagen  Polo  1.4 met 86 wilde dekhengsten 
  • Leuk
Waarderingen: VM407
ik heb in mijn ibiza een 1.2 met ketting gehad. die heeft 200k gelopen zonder een wissel en toen heb ik de ibiza ingeruild. Waar haal je vandaan dat hij bij 120k al gewisseld moet worden?
Eerste indicatie is het motormanagement lampje.. daarnaast schijnt haar VW dealer dat ook gezegd te hebben. Plus, ik zie verschijnende berichten op forums dat ook deze motor problemen kan krijgen met de ketting... maar goed, kan nog steeds iets anders aan de hand zijn. Even uitlezen binnenkort!
 
Volkswagen  Polo  1.2 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!