Hou ouder hoe gekker

Mooie kleur; nu niet verkrijgbaar zag ik. Had zelf geen witte gekozen maar een rode. Al is dat ook weer erg rood.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Net even een leuk ritje gemaakt. Eerste indrukken:
Je kunt met deze auto ook heerlijk rustig toeren. Voelt echt heel relaxed aan door het hoge koppel en de robuustheid. Het voelt allemaal heel solide aan, ligt als een blok op de weg en neemt bochten alsof het niets is. Trap je het gas dieper in en vooral in de sportstand dan is het heerlijk versnellen en moet je helaas snel weer van het gas om geen kans te lopen je rijbewijs te verliezen.
Audio systeem is echt top. Het is genieten, ook voor mijn echtgenote. Was een beetje bevreesd dat het allemaal wat te heftig zou zijn voor haar, maar ze voelt zich er heerlijk comfortabel en veilig in. Verbruik viel me ook niet tegen. Iets van 1 op 15,5 heen en 16,5 terug. Wel grotendeels max 100 in stand normaal , met een paar uitspattingen in de sportstand en met de flippers. Die laatste zal ik niet veel gaan gebruiken denk ik; heeft ook weinig zin, want de DSG schakelt op gegeven moment door, of je dat wil of niet.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Had echt het idee dat die GTI een stuk zwaarder is dan de Fabia. Maar dat is schijn, zelfs iets lichter. Komt omdat het allemaal een stuk robuuster aanvoelt denk ik.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
en met de flippers. Die laatste zal ik niet veel gaan gebruiken denk ik; heeft ook weinig zin, want de DSG schakelt op gegeven moment door, of je dat wil of niet.
Als je in D zet, kan je knuppeltje naar rechts.. dan bepaal je zelf wanneer deze schakelt.. door of flippers te gebruiken aan het stuur of knuppeltje tikje naar boven of naar beneden te drukken.
Dan zal het niet automatisch schakelen ;)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 16V 86PK 5D "GTI line" 
Als je in D zet, kan je knuppeltje naar rechts.. dan bepaal je zelf wanneer deze schakelt.. door of flippers te gebruiken aan het stuur of knuppeltje tikje naar boven of naar beneden te drukken.
Dan zal het niet automatisch schakelen ;)
O, ik dacht dat hij dan wel op gegeven moment bij bepaald toerental doorschakelt
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
O, ik dacht dat hij dan wel op gegeven moment bij bepaald toerental doorschakelt
als de pook opzij staat schakelt hij niet door, ja pas als je hem doortrekt tot zijn maximale rpm 6000+ zal hij doorschakelen, in de toerenbegrenzer rondrijden is ook niet wat. maar je kan dit eventueel uit laten zetten bij de tuner
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Voor het eerst getankt en wel BP Ultimate. Hij loopt er mooier op. Werkelijk verbruik was 1 op 15,1. Best netjes vind ik
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Rijd nu een tijdje in de auto en ben inmiddels aardig gewend. Ben er erg content mee en geniet van elke rit.
Wat me vooral eigenlijk verrast is het comfort. Hij nodigt bij normaal rijden veel meer uit tot relaxed rijden dan de Fabia. Dat komt door een aantal zaken denk ik. Het hogere koppel en vermogen, de ACC, een cilinder meer, de stoelen. Dat wil niet zeggen dat ik niet nu en dan lekker doortrek. In S wordt naar mijn zin ook bij deze auto te lang doorgetrokken. In D zou hij wat later mogen opschakelen, maar het is prima te doen. Wie weet laat ik dat meteen nog eens aanpassen wanneer deze motor eindelijk gechipped kan worden. Daar voel ik dan toch wel voor, want hoewel ik echt niets te kort kom, merk je wel dat het vermogen softwarematig is geknepen (het moet niet helemaal op een Golf GTI gaan lijken natuurlijk). En dan uiteraard meteen dat achterlijke SS systeem onklaar laten maken.

DCC met de diverse rijprofielen vind ik eigenlijk niet echt boeiend. Eco stand niet geprobeerd en ga ik ook niet doen. Verder moet ik zeggen dat de verschillen wel erg subtiel zijn. Hierbij speelt denk ik ook een rol dat ik de Faab met Eibach/Bilstein verlaging gewend was. Vond dat toen redelijk comfortabel, maar zelfs DCC in sport bij de Polo voelt nog vele malen comfortabeler aan. Is dus maar net wat je gewend bent.

Het verbruik (ruim 1 op 15) valt me ontzettend mee. Het zuinigst is hij bij lange stukken snelweg met 130 km/u, vergeleken met andere ritjes. Motor hoeft dan ook maar weinig inspanning te leveren natuurlijk.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Je start stop systeem kun je zo op iedere hoek van de straat uit laten zetten mocht je je heel erg storen, ik heb hem al gelijk uit gezet. gewoon heel simpel met de Carista app van een collega en een obd dongle
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
Nee, zo erg stoort het me niet. Wacht wel tot evt tuning. In sportstand werkt het sowieso niet, heb ik de indruk?
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Nee, zo erg stoort het me niet. Wacht wel tot evt tuning. In sportstand werkt het sowieso niet, heb ik de indruk?
Volgens mij wel hoor, ligt er misschien aan hoeveel koeling je motor wil hebben nadat je stil staat. of dat je je airco aan hebt enz enz is van meerdere dingen afhankelijk
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Want als je je startstop uit zet is eigenlijk het enige wat je zegt dat je auto veel spanning nodig heeft. en daardoor gaat je motor niet uit.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Ben nog steeds aangenaam verrast door het onverwacht gunstige verbruik. Itt wat hier soms wordt gesuggereerd, komt dit niet door de rijstijl. Ik ben dan inmiddels wel een oude opa, maar rijd zeker niet als zodanig. Geef de Polo regelmatig de sporen. Het gunstige verbruik is te verklaren doordat ik vnl lange stukken snelweg rijd, met iets meer dan de toegestane maximum snelheid. En met 140 km/u is de GTI zuiniger dan mijn Fabia 1.0 tsi, omdat hij dan veel meer op reserve rijdt.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Jorie en Snowdude
Eerste beurt vandaag ( zat nog bij de koop in).
Zelfde auto mee, maar 105 pk minder. Voelt echt als een compleet andere auto. Niet alleen qua power, rijdt op zich best vlot. Je hebt het idee dat je veel hoger zit dan die 1.5 cm. Maar vooral veel minder stabiel, zwabberiger.
 

Bijlagen

  • 20190815_082932.jpg
    20190815_082932.jpg
    2.2 MB · Weergaven: 45
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!