Paar probleempjes met polo

Zoals jullie konden lezen in een ander topic heb ik sinds kort een Polo 9n uit 2002, de problemen met de airco zijn opgelost, ik loop nog wel tegen een paar andere problemen op.
Ik zag dat toen de auto op de brug stond voor het vervangen van de condensor de linker ashoes los zat en er vet langs weg liep, de monteur zei dat de hoes met een ty rab vast zat en is los geschoten, er moet eigenlijk een metalen klem op zitten. Moet ik hier iets aan laten doen? De monteur gaf er verder geen aandacht aan.

De koppeling zit best wel hoog, maar schakelt wel goed en slipt niet, kan je dat nog afstellen? Of is de koppeling binnenkort aan vervanging toe? Er staat nog maar 167000 kilometer op.

Als ik over een slechte wegdek rijd dan piept het aan de rechterkant ergens, ik heb het idee de schokbrekers of veren, is dat een bekend probleem? Moet hier naar gekeken worden?

Graag jullie deskundig advies
 
Volkwagen  Polo  1.4 16V 
De advies hoort officieel met een stalen band vast te zitten, deze kan je strakker zetten dan een tie wrap.

Over je koppeling, probeer dit eens, als ik het goed heb:

Handrem erop
1ste versnelling en op laten komen
Hoe later hij pakt, hoe meer versleten.

Mocht ik het verkeerd hebben, graag verbeteren.

Het piepgeluid durf ik niet te zeggen, een droog rubber, veer die ergens tegen wrijft?

Zoiets moet je eigenlijk horen/zien, dus is een garage misschien de beste optie of iemand in je vriendenkring met verstand van auto's?
 
In de doe-het-zelf winkel kan je metalen bandjeskopen die je met een schroef kan aanspannen.

Is wel belangrijk dat de hoes er goed, en vast op zit. Anders vliegt al het vet in het rond in de binnenkant van je velg, en dit krijg je er maar heel moeilijk weer af.
Een kniegewricht Zonder vet zal snel beschadigd raken en dan zit je dieper in de kosten.
Dus gewoon een metalen bandje rond doen, en als er al wat vet ontsnapt is kan je het best ook even bijvullen.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
Als het nodig is wil ik best helpen, maar qua tijd zit ik vrij krap.[/QUOT

Ik wil graag gebruik maken van je hulp. De versnelling heb ik uitgeprobeerd zoals je had beschreven en het valt best wel mee, als ik de koppeling op laat komen met handrem aan, dan reageer hij vrijwel direct, dus het zal wel wennen zijn denk ik, voor de hoes kan ik even langs een garage rijden ja, wellicht ook meteen even naar het piepen laten kijken dan
 
Volkwagen  Polo  1.4 16V 
,
Mocht je eerst langs een garage gaan voor de hoes, laat ze het piepen controleren dmv een proefrit dan wel met jou erbij in de auto en laat hun de koppeling controleren als ze toch rijden, heb je gelijk alles gehad

Zo gezegd, zo gedaan, het piepen komt door de rubbers die even gesmeerd moeten worden, de aandrijfhoes moet wel binnenkort worden vervangen, kosten een paar tientjes, echter de koppeling is behoorlijk aan het verslijten, hij slipt nog niet, maar zit wel helemaal bovenin.
Pigeon heeft aangeboden te helpen, maar kan je ook koppelingsplaten vervangen? Dan moet hij op de brug denk Ik? En heb je daar mogelijkheden voor? Ik hoor het graag.
 
Volkwagen  Polo  1.4 16V 
Hans C, mijn koppeling grijpt al hoog aan sinds ik hem kocht in juli 2013. We zijn nu bijna 5 jaar verder en hij schakelt (gelukkig) nog steeds prima.
Dus of mijn koppeling zit niet helemaal goed of zo snel gaat het allemaal niet. (ik hoop natuurlijk op het laatste want het schijnt niet goedkoop te zijn om het te laten repareren) Ik heb sindsdien 46.924km. gereden. (gemiddeld ca. 809km. p.m.)
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!