Welkom op MyPolo!

Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.

Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.

Paar probleempjes met polo

Discussie in '(2001-2005) Volkswagen Polo 9N' gestart door HansC, 29 apr 2018.

1. HansC

HansC New Member

Lid geworden:
    17 apr 2018

10
    0
    1
    Zoals jullie konden lezen in een ander topic heb ik sinds kort een Polo 9n uit 2002, de problemen met de airco zijn opgelost, ik loop nog wel tegen een paar andere problemen op.
    Ik zag dat toen de auto op de brug stond voor het vervangen van de condensor de linker ashoes los zat en er vet langs weg liep, de monteur zei dat de hoes met een ty rab vast zat en is los geschoten, er moet eigenlijk een metalen klem op zitten. Moet ik hier iets aan laten doen? De monteur gaf er verder geen aandacht aan.

De koppeling zit best wel hoog, maar schakelt wel goed en slipt niet, kan je dat nog afstellen? Of is de koppeling binnenkort aan vervanging toe? Er staat nog maar 167000 kilometer op.

Als ik over een slechte wegdek rijd dan piept het aan de rechterkant ergens, ik heb het idee de schokbrekers of veren, is dat een bekend probleem? Moet hier naar gekeken worden?

Graag jullie deskundig advies

Volkwagen Polo 1.4 16V

2. Google AdSense Advertenties

Word om alle Google Adsense reclame te verbergen.
  3. pigeon

pigeon Well-Known Member

Lid geworden:
    7 nov 2014

2.244
    1.211
    113
    De advies hoort officieel met een stalen band vast te zitten, deze kan je strakker zetten dan een tie wrap.

Over je koppeling, probeer dit eens, als ik het goed heb:

Handrem erop
    1ste versnelling en op laten komen
    Hoe later hij pakt, hoe meer versleten.

Mocht ik het verkeerd hebben, graag verbeteren.

Het piepgeluid durf ik niet te zeggen, een droog rubber, veer die ergens tegen wrijft?

Zoiets moet je eigenlijk horen/zien, dus is een garage misschien de beste optie of iemand in je vriendenkring met verstand van auto's?

volkswagen polo 6c 1.2 tsi 90 pk

4. HansC

HansC New Member

Lid geworden:
    17 apr 2018

10
    0
    1
    Is hier op het forum iemand te vinden in de buurt van Sliedrecht ?
    Ik zal de koppeling straks eens uitproberen ja

Volkwagen Polo 1.4 16V

5. pigeon

pigeon Well-Known Member

Lid geworden:
    7 nov 2014

2.244
    1.211
    113
    Er zijn hier meerdere leden uit de regio Rotterdam, misschien dat iemand je wil helpen. Als het nodig is wil ik best helpen, maar qua tijd zit ik vrij krap.

6. Brent Verhaegen

Premium member

Lid geworden:
    18 apr 2016

345
    138
    43
    In de doe-het-zelf winkel kan je metalen bandjeskopen die je met een schroef kan aanspannen.

Is wel belangrijk dat de hoes er goed, en vast op zit. Anders vliegt al het vet in het rond in de binnenkant van je velg, en dit krijg je er maar heel moeilijk weer af.
    Een kniegewricht Zonder vet zal snel beschadigd raken en dan zit je dieper in de kosten.
    Dus gewoon een metalen bandje rond doen, en als er al wat vet ontsnapt is kan je het best ook even bijvullen.

Spritmonitor.de Volkswagen Polo 9N3 1.2 6v 60pk BBM

7. pigeon

pigeon Well-Known Member

Lid geworden:
    7 nov 2014

2.244
    1.211
    113
    Pas wel op met die schroefkoppen, sommige hoezen willen met draaien van stuur de schroefkop raken en zichzelf opensnijden.

8. Emiel van Putten

Emiel van Putten Active Member

Lid geworden:
    17 feb 2017

585
    157
    43
    ja, of er is niet genoeg ruimte en hij freest een gleufje in je carterpan.....
    gewoon een bandje kopen die je met een tang strak perst.

oja, vet toevoegen en daarna vast zetten

VW 6C 1.4TDI DSG

9. pigeon

pigeon Well-Known Member

Lid geworden:
    7 nov 2014

2.244
    1.211
    113
    Als je het zelf niet ziet zitten, zal een garage er niet veel voor rekenen en het is altijd goedkoper dan een nieuwe homokineet.

10. Brent Verhaegen

Premium member

Lid geworden:
    18 apr 2016

345
    138
    43
    Oei, blijkbaar toch niet zo'n geweldig idee wat ik zeg dan. Weer wat bijgeleerd vandaag Stick Out Tongue

Spritmonitor.de Volkswagen Polo 9N3 1.2 6v 60pk BBM

Ruud9N vindt dit leuk.
  11. HansC

HansC New Member

Lid geworden:
    17 apr 2018

10
    0
    1

Volkwagen Polo 1.4 16V

12. pigeon

pigeon Well-Known Member

Lid geworden:
    7 nov 2014

2.244
    1.211
    113
    Mocht ik nodig zijn, laat het weten.

Mocht je eerst langs een garage gaan voor de hoes, laat ze het piepen controleren dmv een proefrit dan wel met jou erbij in de auto en laat hun de koppeling controleren als ze toch rijden, heb je gelijk alles gehad.

13. Google AdSense Advertenties

Word om alle Google Adsense reclame te verbergen.
  14. HansC

HansC New Member

Lid geworden:
    17 apr 2018

10
    0
    1
    ,
    Zo gezegd, zo gedaan, het piepen komt door de rubbers die even gesmeerd moeten worden, de aandrijfhoes moet wel binnenkort worden vervangen, kosten een paar tientjes, echter de koppeling is behoorlijk aan het verslijten, hij slipt nog niet, maar zit wel helemaal bovenin.
    Pigeon heeft aangeboden te helpen, maar kan je ook koppelingsplaten vervangen? Dan moet hij op de brug denk Ik? En heb je daar mogelijkheden voor? Ik hoor het graag.

Volkwagen Polo 1.4 16V

15. pigeon

pigeon Well-Known Member

Lid geworden:
    7 nov 2014

2.244
    1.211
    113
    Nee sorry dat kan ik niet, graag gedaan maar geen optie. Dat wordt echt garagewerk. Blij dat wel alles gevonden dan wel getest is.

Als je slim bent doe je de hoes bij je koppeling, dan moet toch alles los.

16. HansC

HansC New Member

Lid geworden:
    17 apr 2018

10
    0
    1
    Oké, maar toch bedankt tot zover;)

Volkwagen Polo 1.4 16V

17. pigeon

pigeon Well-Known Member

Lid geworden:
    7 nov 2014

2.244
    1.211
    113
    He daar is dit forum voor toch?

18. Ruud9N

Ruud9N Well-Known Member

Lid geworden:
    24 jul 2013

2.445
    560
    113
    Hans C, mijn koppeling grijpt al hoog aan sinds ik hem kocht in juli 2013. We zijn nu bijna 5 jaar verder en hij schakelt (gelukkig) nog steeds prima.
    Dus of mijn koppeling zit niet helemaal goed of zo snel gaat het allemaal niet. (ik hoop natuurlijk op het laatste want het schijnt niet goedkoop te zijn om het te laten repareren) Ik heb sindsdien 46.924km. gereden. (gemiddeld ca. 809km. p.m.)

Spritmonitor.de '03 Volkswagen Polo 9N 1.4 55kW/75PK.

19. Giltix

Giltix Active Member

Lid geworden:
    30 jul 2017

175
    31
    28
    Om nog even in te haken op het koppeling-verhaal: Volgens mij heeft de 9N een hydraulische koppeling. Die pakken altijd hoog ;)

Spritmonitor.de Volkswagen Polo 9N 1.4 75PK

20. Ruud9N

Ruud9N Well-Known Member

Lid geworden:
    24 jul 2013

2.445
    560
    113
    Dank je, ik hoop dat je gelijk hebt.

Spritmonitor.de '03 Volkswagen Polo 9N 1.4 55kW/75PK.

Deel Deze Pagina

XenForo/
  1. Deze site maakt gebruik van cookies om inhoud te personaliseren, uw ervaring te optimaliseren en om u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie