zou je de polo inruilen voor een Audi A1?

De uitstraling en het idee van een Ford Focus Station zou ik niet echt willen vergelijken met dat van een Audi A1, pak dan gewoon een Golf? Liever 20% bijtelling dan rijden in een Ford zou ik zeggen ^^

Hoeveel krijg je nu terug dan van je Full option Bluemotion? je zegt dat je 12.000 euro erbij moet betalen maar je kan ook gewoon Occasion kopen?
wellicht kan je een goede deal krijgen als je hem bij een VW/Audi dealer koopt...ze zullen vast wel iets meer geven aan je omdat het zo'n nieuwe auto is.
maar goed het is alleen wel een verlies-verlies situatie dat wel...tenzij je genoegen neemt met een wat minder aangeklede Audi A1...maar volgens mij wilt iedereen wel de opties:
- Xenon / DRL lampen / Mistlampen
- MMI Navi
- Dikke 17/18 inch velgen
- S-line pakket
- volautomatisch airco
- Maybe Panorama/Schuifdak?
- Audi Soundsystem/Bose?

de laatste twee zijn beetje optional maar die andere zou ik wel nemen (bijv de occasion in mijn eerste post).
 
Ja Oké de achterkant kon maybe mooier...maar goed ieder zijn mening (ik vind hem in ieder geval erg nice uitzien!)

ik zie eerlijk gezegd meer mannen in de Audi A1 dan vrouwen o_O...althans die ik op de A2 snelweg heb gespot dan...

ik weet niet hoelang polodave in de A1 heeft gereden, maar hij bejubelde over de rij-eigenschappen.
 
Hoeveel krijg je nu terug dan van je Full option Bluemotion? je zegt dat je 12.000 euro erbij moet betalen maar je kan ook gewoon Occasion kopen?
wellicht kan je een goede deal krijgen als je hem bij een VW/Audi dealer koopt...ze zullen vast wel iets meer geven aan je omdat het zo'n nieuwe auto is.
maar goed het is alleen wel een verlies-verlies situatie dat wel...tenzij je genoegen neemt met een wat minder aangeklede Audi A1...maar volgens mij wilt iedereen wel de opties:
- Xenon / DRL lampen / Mistlampen
- MMI Navi
- Dikke 17/18 inch velgen
- S-line pakket
- volautomatisch airco
- Maybe Panorama/Schuifdak?
- Audi Soundsystem/Bose?

de laatste twee zijn beetje optional maar die andere zou ik wel nemen (bijv de occasion in mijn eerste post).

Ik heb gekeken naar een A1 Pro Line S, daar zitten eigenlijk alle naar mijn idee normale opties op. Op de A1 moet je in ieder geval Xenon koplampen en LED achterlichten hebben en een S-line achterbumper, anders is het geen gezicht in ieder geval.
Mijn voorkeur gaat naast de normale S-Line uit naar het Darkline pakket (18" rotor velgen, zwarte grille en donkere achterruiten) en liefst keyless entry. Opzich is Bose setje wel heel mooi, maar in de Pro Line S zit al het Audi sound system, daarmee overleef ik het wel.

In ieder geval staan kale Pro Line S modellen te koop voor 22.500 euro, ik ben bij een Dealer geweest waar een Darkline versie stond voor 23.500 euro. Voor mijn Polo gaven ze 15.000 euro terug maar dan ging de premie die op de A1 zat eraf en werd die dus 24.500 euro. (ex kosten rijklaar maken uiteraard) Feitelijk geven ze dus 13.000 euro voor de Polo. Als ik de Polo kaal inlever (gewoon als standaard fulloption BM) zou dat 12.000 zijn.

Excuses ik bedoelde Sdu7cb ...
die had in de A1 gereden

Heb inderdaad met de A1 gereden, tijd geleden eens met de 1.4TFSI S-tronic (122pk), die wil zeker vooruit. Ik had toen mijn A4 2.0TDI nog maar zag die A1 gelijk zitten. Kort geleden gereden met de 1.2TFSI (86pk) en ik vind het 10x beter rijden dan de BlueMotion.

Het koppel van de A1 1.2 is voor het gevoel niet veel lager dan de BM. De A1 is over het geheel flink wat krachtiger, met name boven de 60km/h waar de BM flink inzakt en de prestaties toch echt tegenvallen kan de A1 wel van zijn plaats komen. Groot verschil is ook het geluid uiteraard, waar de BM van tractor als je stilstaat naar brombeer gaat als je aan het rijden bent is de A1 stil en als je wat hoger in de toeren zit klinkt het gewoon goed zonder de diesel ratel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Sdu7cb

dat is erg veel geld...beter toch een aantal jaren verder tuffen met de polo en dan pas inruilen
wat bedoel je eigenlijk met de premie ging van de A1 af? dus eigenlijk was het gewoon exclusief rijkosten klaar maken...ik vind 1000 euro voor rijkostenklaar maken echt belachelijk...dat er een onderhoud gepleegd moet worden OK!....maar 1000 euro >_<...

maar ik zou er zelf ook aan moeten geloven denken...ik denk dat ik met mijn huidige polo blij moet zijn als ik 15.000 terug kan vangen...als je geluk heb maybe 16.000 maar meer zullen ze ook niet geven...maar je klinkt overtuigd dat je graag de Audi A1 zou willen rijden...
maar wellicht kun je een Audi A1 terugkopen die wat meer km op de teller heeft? minder bij betalen (dat is dan nog wel te behappen)
 
Die A1 die hij had staan zat al 2000 euro korting op (vandaar die prijs van 23.500). Als ik die van mij zou inruilen zou dat vervallen en ik een "behoorlijker" bedrag voor mijn auto terugkrijgen. Het standaard verhaaltje van de dealer dus eigenlijk. Het rijklaar maken van 1000 euro slaat inderdaad nergens op: zeker bij een voorraad model als je het mij vraagt..

Heb trouwens al gekeken naar gebruikte A1tjes met wat meer op de tellen, maar vreemdgenoeg gaat er bij een dergelijke A1 met bv 15000 op de teller (net als die van mij!) maar iets van 2000 euro van de prijs af Stick Out Tongue Heb dat ook al eens aan een dergelijke dealer verteld dat het vreemd is dat mijn auto zoveel keer harder af zou schrijven als die A1. Maarja, weinig aan te doen...
 
Hmm ja dat is hoe de dealers te werk gaan helaas...ze zeggen dan vaak al je hebt al korting gekregen terwijl dat helemaal niet zo is (en je wordt genaaid op rijkostenklaar maken).

vreemd idd dat met dezelfde km stand ze jouw auto zo hard price slashen en de A1 dan nog steeds op 22-23k laten staan...ik durf te wedden dat als je deze A1 zou inruilen ze dezelfde trucje uithalen.

Maar hou er wel rekening mee dat die 1.4 TFSI S-tronic redelijk wat zuipt...op autoweek.nl zitten mensen te klagen dat ze rond de 7.5/8L op de 100km rijden dat is toch aardig wat :S voor zo'n klein auto
 
Yeah dat de 1.4TFSI S-tronic wel een slok lust heb ik gehoord / beperkt gemerkt met rijden, maar ik zou gaan voor de 1.2TFSI, wel de voordelen, niet de nadelen zou ik zeggen (geen DSG :( en geen dubbele uitlaat) maar opzich mee te leven, nu ook een 5 handbak dus geen probleem.
 
Er staat bij ons op de parkeerplaats regelmatig een zilvere A1 met S-line pakket en dikke velgen, ik moet zeggen dat ik daar best wel blij van word. Ik zou mijn GTI voor geen goud omruilen voor een A1, tenzij het dat beest met 265pk is, dan zou ik er eens goed over na moeten denken :)
 
N maat van me heeft dit dus gedana. Hij heeft zijn Polo 6R 1,2 TSI Highline, ingeruild voor een Audi A1 1.2 TSI S-Line. Het was een actie bij de dealer, ander had hij het nooit gedaan.
De prijs van de A1 ligt veel hoger, maar de kwaliteit ligt ook een stuk hoger. Als geld geen rol zou spelen, zou ik voor de A1 gaan. Maar als geld geen rol zou spelen, kocht ik iets heel anders voor dat geld.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!