Zilveren handrem knopje trilt/tikt/ratelt

Hallo beste mensen,

Ik heb een aantal maanden geleden een VW polo uit 2019 aangeschaft. Nu merk ik sinds enige tijd dat er een tril/ratel geluid van het zilveren handrem knopje af komt. Hetzelfde verhaal als in dit topic: https://www.mypolo.nl/xenforo/threads/knop-handrem-rammelt.14411/
- Ik heb een nieuw handremknopje via de dealer aangeschaft en bevestigd maar dit bood geen resultaat.
- De auto is al bij een garage geweest. Die meneer heeft een stukje metaal uit de handremhoes gehaald wat er los in zat. De monteur had geen idee waar dit stukje metaal vandaan kwam. Ik had verwacht dat dit het probleem niet zou verhelpen omdat de tril toch echt van het knopje af komt maar een aantal dagen was het probleem daadwerkelijk verholpen. Toch is het tril geluid terug gekomen. Het is nu een iets ander geluid maar alsnog als ik het zilveren knopje vasthoud stopt de tril/ratel.
- Ik heb al zitten klooien door wat plakband op het knopje bevestigen en hem daarna op de handrem te drukken zodat er minder speling is tussen het knopje en de handremhoes maar dan kan ik het knopje niet meer fatsoenlijk gebruiken. Deze gaat dan erg stroef heen en weer en na een aantal keer gebruiken laat het plakband wat los.

Ik zit erover te twijfelen om de auto naar de dealer te brengen maar omdat ze het daar erg druk hebben (wachttijd meer dan 2 maanden) en het uurtarief is absurd hoog met daarnaast geen garantie dat het gefixt wordt, weerhoudt dit mij hiervan.

Heeft iemand van jullie tips/tricks?

Bedankt voor het meedenken!
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo  1.0 
Ik heb er zelf een stukje stevig papier tussen geschoven, Na een paar keer me handrem gebruiken is deze wat naar beneden verschoven en niet meer te zien. Maar de ratel is nogsteeds weg.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115 pk R-line, Audi RS 3 2.5 TFSI 400 pk 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Bedankt voor de tip. Ik ben vandaag met wat klittenband aan de slag gegaan en dit lijkt het gefixt te hebben (klittenband wel aan de hoes van de handrem bevestigd ipv aan het zilveren knopje anders blijft het niet goed vast zitten).
 
Volkswagen  Polo  1.0 
  • Leuk
Waarderingen: Jpv
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!