Zelf monteren parkeersensoren achter Polo Blue Motion.

Dag mede polo rijders,

Ben nieuw op dit forum en dit is mijn eerste echte post :lol:
OnTopic: Helaas was ik genoodzaakt een andere achterbumper te kopen omdat ik van achter ben aangereden. Niet leuk maar kwam er beter dan eerst vanaf want heb er nu 1 met orginele parkeer sensoren. Maar daar houd het op. Ik heb verder helemaal niks maar zou graag de benodigde onderdelen willen kopen zodat ik het helemaal werkend kan krijgen. Aan een zoemer en regel apparaat kan ik heel makkelijk komen. Kan iemand mij vertellen wat ik nog meer moet hebben om het werkend te krijgen zoals kabels enz.. en waar ik het makkelijk zou kunnen kopen ?

Alvast dank! Ook al kan niemand mij helpen, heb al heel veel info uit deze site gehaald. Top site!!

Gr
 
Kan iemand mij vertellen wat ik nog meer moet hebben om het werkend te krijgen zoals kabels enz.. en waar ik het makkelijk zou kunnen kopen ?
carsystems.eu

Hier kun je de hele set kopen, maar ook in onderdelen. Zag dat ze sinds kort zelfs de sensoren voor je in elke gewenste kleur spuiten voor € 30,-

VW Polo 6R - Park Pilot Rear w. OPS - Candy White
PDC OPS Module 7E0919475 D Polo 6R - Transporter 7H - Multivan 7E - Amarok - Upgrade -
VW PDC Buzzer 8E0919279
We can repaint PDC Sensors - PAINTING SERVICES - Available
 
Dankje Houz74.
Hmm. Dus in principe hoef ik alleen aan de kabels te komen. Want bij jou eerste link word het hele pakket verkocht en dan zie ik als onderdelen de sensoren, regel apparaat, zoemer en kabels.
Zoemer en regel apparaat kan ik zo aan komen (word overal aangeboden ) maar de kabels word een probleem. Denk je dat ik de kabels ook lost kan kopen bij carsystems ? of ergens anders ??
 
Denk je dat ik de kabels ook lost kan kopen bij carsystems ? of ergens anders ??
Deze kabelset bieden ze ook aan, deze is zowel voor voor en achter:
VW Polo 6R - Park Pilot Front anf Rear w. OPS - Wire Harness
Verwacht dat de kabels voor alleen achter zo'n 2/3 van deze prijs kost.

Waarschijnlijk is het toch goedkoper om van hun de set te kopen. Misschien kunnen ze ook een speciaal prijsje maken voor een set minus de sensoren. Mail ze even. Verzendkosten zijn ook maar 12 euro.
 
Thnks Houz74!!

Denk dat het laatste linkje van jou mij wel op weg helpt. Heb ook op die website de kabels gevonden die van het regel apparaat naar de radio moeten.

PDC Park Distance Control - Central Electric Harness - VW Polo 6R


Achteraf vind ik het ook jammer dan ik niet een totaal pakket heb gekocht maar anders zat ik tijdelijk met 4 gaten in mn bumper ( pdc voorbereiding ). Hoop dat ik in totaal goedkoper of alsnog even duur uitkom.


 
Thnks Houz74!!

Denk dat het laatste linkje van jou mij wel op weg helpt. Heb ook op die website de kabels gevonden die van het regel apparaat naar de radio moeten.

PDC Park Distance Control - Central Electric Harness - VW Polo 6R


Achteraf vind ik het ook jammer dan ik niet een totaal pakket heb gekocht maar anders zat ik tijdelijk met 4 gaten in mn bumper ( pdc voorbereiding ). Hoop dat ik in totaal goedkoper of alsnog even duur uitkom.


Die link die jij geeft, is dezelfde als mijn eerste uit mijn post daarvoor. Alleen heb ik die van de duits-talige site af.

Als je de set koopt, heb je maar 1 adres waar je met problemen naar toe hoeft. Plus, je weet zeker dat het op elkaar past.
 
Hoi tommelman,
Kan je wel helpen.
Ja de bumper moet er geheel afgehaald worden.
Er zitten aan de binnen zijde markeringen waar de sensors gemonteerd "af fabriek " zitten.
De bekabeling kan je via een rubber die in de achterwand zit, naar binnen voeren.
De binnen bekleding dien je geheel te verwijderen.
Daar kun je de massa op een origineel massa punt bevestigen.
Het signaal reverse light. kun je aftakken van de rechter achter licht.

IMG_1856.jpg

Zelf heb een set gemonteerd die in in de kleur kan spuiten en met een pons via de achter zijde heb gemonteerd, en met een can bus kastje aangeloten heb op de RNS315 waarbij de radio op pdc schakeld als je hem in de reverse zet.

Grt. Marcopolo
 
Volkswagen  Polo  tsi 
Hoi tommelman,
Kan je wel helpen.
Ja de bumper moet er geheel afgehaald worden.
Er zitten aan de binnen zijde markeringen waar de sensors gemonteerd "af fabriek " zitten.
De bekabeling kan je via een rubber die in de achterwand zit, naar binnen voeren.
De binnen bekleding dien je geheel te verwijderen.
Daar kun je de massa op een origineel massa punt bevestigen.
Het signaal reverse light. kun je aftakken van de rechter achter licht.

IMG_1856.jpg

Zelf heb een set gemonteerd die in in de kleur kan spuiten en met een pons via de achter zijde heb gemonteerd, en met een can bus kastje aangeloten heb op de RNS315 waarbij de radio op pdc schakeld als je hem in de reverse zet.

Grt. Marcopolo

Hallo Marcopolo,

Ook ik wil vd week de sensoren gaan plaatsen.
Ik heb een vraagje aan je?

Dus jij zegt dat als ik de achterbumper eraf haal, dat je aan de binnenkant een markering ziet waar de sensoren moeten komen?
En aan welk achterlicht kan ik het beste de bedrading op aan sluiten. Gezien vanaf de achterkant van de auto?

Ik hoor graag van je.

Mvg Sander
 
Volkswagen  Polo  tsi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!