Zekering

Jiskefet1984

Actief lid
Hoi,

Weet iemand waar deze zekering voor is? Ik heb deze per ongeluk verwijderd en krijg nu een melding in de boordcomputer "wagen alleen in positie P verlaten. Werkplaats opzoeken AUB" met een oranje uitroepteken.

Mijn OBD kan de foutmelding niet opsporen, geen codes.

Bijlagen

• 20250807_134925~2.webp
    20250807_134925~2.webp
    2.2 MB · Weergaven: 9
Volkswagen  Polo AW Highline DSG 
Die melding heb ik ook al eens gehad. Bij mij moest de microswitch bij de versnellingspook vervangen worden. Onderdeeltje van misschien 15 euro.......reparatiekosten ruim €1200 vanwege het werk wat ze eraan hadden. Hoop dat het bij jou idd een zekering is.

Volkswagen  Polo 
Die melding heb ik ook al eens gehad. Bij mij moest de microswitch bij de versnellingspook vervangen worden. Onderdeeltje van misschien 15 euro.......reparatiekosten ruim €1200 vanwege het werk wat ze eraan hadden. Hoop dat het bij jou idd een zekering is.
Bij mij komt het door dat ik de zekering eruit gehaald had net, toen kreeg ik daarna meteen de melding bij het contact maken.

Het heeft geloof ik te maken met de portieren. Zodra ik een portier open, springt de melding naar boven.

Zekering is ook niet gesprongen.

Maar als het de portieren zouden zijn, waarom zou de boordcomputer dan aan geven om de auto alleen te verplaatsen in zijn P stand, dus word geadviseerd om niet in Drive te zetten.
Ga denk maar de ANWB bellen!

Dus je hebt misschien toch gelijk.

Toevallig moet mijn Polo morgen wel naar VW toe L, maar als ik niet kan/mag rijden dan word de afspraak lastig!

Ik heb nog Bovag garantie.

Ik weet niet of ANWB ook storing kunnen en/of willen resetten.

Volgens mij geeft hij alleen maar aan dat je de auto mag verlaten als je auto in "P" staat. Logisch als je de melding krijgt vanwege de zekering dat je die melding krijgt. Melding zou wel weer weg moeten zijn als je de zekering weer terug plaatst. Kan ook zijn dat hij deze melding opslaat en pas weg haalt na een reset via de computer. Maar ik ben geen monteur dus beste ff vragen ivm garantie.

Volkswagen  Polo 
Maar als het de portieren zouden zijn, waarom zou de boordcomputer dan aan geven om de auto alleen te verplaatsen in zijn P stand, dus word geadviseerd om niet in Drive te zetten.
Ga denk maar de ANWB bellen!

Dus je hebt misschien toch gelijk.

Toevallig moet mijn Polo morgen wel naar VW toe L, maar als ik niet kan/mag rijden dan word de afspraak lastig!

Ik heb nog Bovag garantie.

Ik weet niet of ANWB ook storing kunnen en/of willen resetten.
En in je eerste verhaal zet je nog verlaten en in je 2e verhaal staat verplaatsen. Verlaten houd in deur open en de auto niet in "P"gezet. 2e is een vreemde opmerking denk ik.

Volkswagen  Polo 
hallo heb je al een klein stukje gereden ? de melding gaat dan meestal wel weg .
de auto moet even een snelheid signaal zien , en kan dan pas de storing restten
groet Donna

hallo heb je al een klein stukje gereden ? de melding gaat dan meestal wel weg .
de auto moet even een snelheid signaal zien , en kan dan pas de storing restten
groet Donna
Ja klopt inderdaad! Ik heb net gereden en de melding verdween en is niet meer teruggekomen.
Heb de Polo net voor de deur bij VW gezet, ik had al een afspraak staan voor morgen. Ik ga dit wel melden en dat ze alsnog uit kunnen lezen.

Thanks!

Ik volg ben benieuwd waar het vandaan komt
De melding kwam nadat ik de zekering eruit had getrokken. Maar ik wil nu wel weten waar deze zekering voor was, waardoor ik deze melding kreeg. In de Handleiding werd dit niet aangegeven. Misschien kunnen ze mij dat vanmiddag wel vertellen na het uitlezen.

En hopen dat ze het geluid, wat waarschijnlijk de startmotor is nu zelf kunnen horen. Daarom heb ik mijn Polo gisteravond al daar neergezet want als de motor net gestart heeft en een stukje gereden heb, dan hoor je het geluid niet meer.

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!