Yellow 1.2 'Cup edition'

Hallo mede polo rijders!

Ik ben Sander, 21 jaar en woon in Veldhoven.
Nadat ik vorige week een ongeluk heb gehad en mijn vorige auto (lupo) total loss is verklaard moest er natuurlijk een z.s.m. nieuwe auto komen!

Dit is uiteindelijk een polo 1.2 uit 2002 geworden, welke in 2007 volledig 'Cup Edition' is uitgebouwd door de vorige eigenaar. Hij is dus alles behalve snel, maar wel zuinig en ziet er leuk uit (vind ik) wat voorlopig meer dat goed genoeg is voor deze arme student ; )

Voor en achterbumper, spoiler, uitlaat, verlaging, getint glas, koplampen met xenon, 17" velgen, stuur.. alles is vervangen. En door zijn knalgele kleur trekt het heel wat bekijks op de weg.

Hier alvast wat foto's die ik vanavond heb geschoten:

75935291-1.jpg


37687362-1.jpg


86644026-1.jpg


50898459-1.jpg


Meer volgen er snel (in daglicht) en updates worden natuurlijk ook gemeld.
Het eerste wat er gaat gebeuren is een van de lampjes van de kentekenverlichting vervangen want ik zag op de foto dat deze het niet doet!
En zaterdag word het dak gedaan omdat deze wat doffer/lichter is geworden door de zon.
 
Welkom op ons forum Sander ;), had de Polo al meerdere keren op MP zien staan en volgens mij is ie voor een heel mooi prijsje naar jou gegaan.. Veel plezier met je "cup"! Vind zelf het motorische gedeelte minder belangrijk dan het uiterlijk (scheelt weer centjes aan de pomp). Als je de 24ste tijd heb kom dan even langs de Meern voor onze meet & greet !
 
Welkom hier!

persoonlijk ben ik ABSOLUUT geen fan van een bodykit van de snelste uitvoering op een traag beestje te plakken. (is misschien ook de reden waarom ik zoveel mogelijk GTI rotzooi eraf haal..)
dat doet de charme van een echte cup edition te niet.

echter vind ik je wagen er zeker wel netjes uitzien.
 
Wagen is echt super mooi! Ik zou zelf ook wel graag zo'n cup editie willen hebben :shock: Maar wat ik dan wel heel zonden vind is dat er een 1.2 inhangt.. Eigenlijk moet je er dan nu ook een gti motor inlepelen en het project van de vorige eigenaar afmaken. Beetje lullig bij een stoplicht nu, staat er een citroen c1 (1.0L blok) naast je, rijd die je er dik uit (0-100).
 
Haha snap de reacties goed hoor. Het liefst had ik ook de originele cup edition maar daar heb ik simpelweg de centen niet voor. Misschien dat de sticker en de gti tekens er nog wel af gaan. 1.2 valt me ook tegen, had hiervoor een 1.4 en daarmee merk je het verschil al goed. Maarja, ben verder op alles vooruit gegaan dus mag volgens mij niet klagen!

Vandaag bij de garage geweest omdat het lampje van de motor opeens begon te branden. Oh oh! Gelukkig viel het mee en ging het om een sensor, meteen een nieuwe laten bestellen natuurlijk.

Het lijkt me leuk om ook naar de meeting te gaan, even kijken of het uitkomt. Anders rijd ik ook graag mee met de mannen uit het zuiden.
Meteen even laten zien dat ik zelf geen 'Johnny' ben haha! Bij het stoplicht valt het wel mee, maar heb de auto ook pas een paar dagen dus wie weet kom ik er nog tegen..
 
@MinuS Mooie Polo hoor!!. Ik ben ook echt weg van de CUP polo, vind het een prachtige wagen. Betreft de GTI logo's moet je gewoon doen wat jij het mooiste vind!. Als je zin hebt om mee te rijden naar de meet dan ben je natuurlijk altijd welkom Big Grin .
 
Ik heb zelf ook een sloom blok in mijn polo met cup bodykit, vind hetzelf ook jammer dat ik geen 1.8 20vt erin heb zitten met minimaal 180pk's, maar niet iedereen heeft het geld om een echte te kopen, en tevens ook te rijden met deze belachelijk hoge brandstofprijzen en extreem hoge verzekeringskosten voor jonge rijders!

Zo zijn we toch een stukje dichter bij onze droom! Tevens is een GTI blokje erin leggen ook niet zomaar gebeurd, buiten dat het gewoon minimaal 4500euro aan kosten met zich meebrengt voor de onderdelen moet je de auto opnieuw laten keuren bij de rdw en zal ook een rijtest moeten ondergaan (deze complete keuring incl nieuw kentekenbewijs zal ook nog eens meer dan 1000euro kosten)

Tevens vind ik vermogen sowieso niet boeiend, ik rij voornamelijk alleen kleine stukjes naar mn werk.. daar voldoet de 1.4 ook gewoon voor.. en nee hij trekt niet de stoeptegels uit de straat.. maar stoplichtsprintjes doe ik wel met mn Golf 1 GTI als ie klaar is ;)
 
Super vette bak hoor!!
Vooral de kleur ziet er echt Geweldig uit!! Je ziet ze hier in buurt niet rijden in deze kleur.
Mocht je zin hebben en tijd hebben de 24e kom zeker langs. Ik rijd zelf ook mee met t zuiden Big Grin
Altijd nice n stukje toeren en polo's kijken.
 
Ik krijg helaas de kleur van het dak niet meer mooi van kleur, deze is te erg verkleurd en ga ik dus opnieuw laten spuiten. Maar zal ik dit laten doen in het originele geel of misschien toch zwart?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!