Xenon met ballast

pologang

Nieuw lid
Hallo,

Ik heb daarnet xenon lampen met ballast in mijn polo 6r bm gestopt alleen komt er een error naar voren. Het rare is dat deze xenon lampen van een vriend van mij afkomen die hij ook in het zelfde type polo had zitten, maar bij hem gaven ze geen error.
Het enige verschil is dat de lampen bij hem in 1 keer goed geinstalleerd waren en bij mij niet ( accu pool bleek niet te werken ). Daardoor kreeg ik bij de eerste run een error. Kan het zo zijn dat door die eerste error hij altijd een error blijft geven ? Totdat die gewist word in het geheugen ?

Hieronder nog wat foto's van mijn xenon setje:

foto 3.JPGfoto 2.JPGfoto 1.JPG

PS: op mijn accu is er een positie leeg waar ik dus nog iets zou kunnen aansluiten. Er staat ook duidelijk reserve bij. Toch is het zo dat als ik de xenon set daarop aansluit, hij geen stroom geeft. Is er nog een handeling nodig waarna ik die positie kan gebruiken of..?

@iichel: Ja, ze zijn canbus compitabel. Die vriend van mij had ook geen error.

@Wicko071: Ja ze branden gelukkig wel. De error is inderdaad zo'n geel lampje op het dashboard.

Die error uit laten zetten heeft verder geen impact op mijn bcm of iets dergelijks toch ? Ik zal alleen zelf moeten kijken of er een lampje stuk gaat in de toekomst..
Of nieuwe ballasten halen met canbus. Maar dat zou stom zijn omdat ze bij die vriend van me wel werkte zonder error.

H4 koplampen. Maar die melding uitzetten zorgt ervoor dat ik nooit meer een melding krijg van een kapotte lamp toch ?

En weet jij toevallig ook hoe het zit met het accu gedeelte ?

Ja zover ik weet, zal je dan geen melding meer krijgen als je een kapotte lamp heb, hangt ook af wat voor lamp.. Kentekenverlichting of drl krijg je sowieso geen melding van..

Over de accu gedeelte, zou ik het niet weten.. Heb ook xenon geplaats maar bij mij werkte het wel goed en nog steeds..

Waar kan ik dat nalezen ? Welke lampen wel en niet een error doorgeven ?
Dan kan ik een afweging maken of ik de error uitzet of nieuwe ballasten koop.

Dat weet ik niet zo uit mijn hoofd.. Zijn gewoon de lampen die niet aan je bcm zijn gekoppeld zoals, kentekenverlichtig, drl als je die hebt en je interieur verlichting.. De rest zijn wel bcm gebonden, je koplampen, incl alles erin en je achterlichten incl alle soorten lampen erin..

Oke. Ik ga dan toch maar voor nieuwe ballasten.
Mijn vriendin rijd namelijk in de polo en als het aan haar ligt rijd zij honderd jaar door met een kapotte lamp omdat zij dit nooit eens in de zoveel tijd gaat checken.
De dashboard errors heeft ze wel braaf altijd aan mij gemeld dus dat zit dan weer goed.

Nog een vraagje:

Ik wil in mijn bocht verlichting led lampen zetten die ongeveer de zelfde kleur hebben als de xenon (6000k).
Is het zo dat met led lichten de bocht verlichting ook langzaam aan gaat en ook weer langzaam uit ? Of gaat hij dan bij het sturen gewoon letterlijk aan en uit ?
De reactie snelheid van led is namelijk sneller

Oke, dank!

Wat betreft mijn xenon lampen, mijn vriendin vind ze niet zo mooi en rijd er liever niet mee. Te blauw. En dat terwijl het maar 6000K is.
Dus daarom doe ik ze weer weg.

Voor €50 of een heel scherp bod mogen ze weg.
Ik kan er nu nog foto's van maken nu ze in de auto zitten. Van het weekend haal ik ze eruit.

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!