Xenon installatie problemen

Hi All,
Even in het kort. Ik heb een Polo 1.2tdi Bluemotion van 2011. Vandaag ben ik begonnen met het inbouwen van een lens en xenon set.

Helaas vandaag niet tot een mooi resultaat kunnen komen. Ik heb xenon set H1 waarbij alle benodigde kabels ook voor het gebruik van grootlicht. Alles dus aangesloten. Na het aansluiten zette ik de auto op contact en lichten aan. Dat blijft mooi branden. Echter bij het starten van de auto gaat deze na 3á6 seconden uit. Ik snap niet wat ervoor zorgt dat de lampen gewoon weer uitvallen.

Hoop dat iemand hier ervaren is met xenon en mij kan helpen dat allemaal toch aan de praat te krijgen.

op de foto waar de bekabeling te zien is. Is de overgebleven kabel overbodig omdat er een kastje is aangesloten om het grootlicht middels de lens mogelijk te maken.

182DED7D-146B-4AE6-8FA4-C1E0672D8EE9.jpeg
DD5077CC-1336-40D5-AB87-C953D5C8C2DE.jpeg
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion 
Heeft er niks mee te maken, ik heb ook aftermarket xenon en niks uitgecodeerd.

Feitelijk heb je alleen een plus en min nodig, dus je zou em zo op je accu kunnen zetten en testen.
Welke aftermarket kit heb jij? Die van mij is ook aftermarket.

Lampen doen het. Wat raar is is dat bij het op contact zetten deze wel brandt maar zodra je motor aanzet en lampen ook dan gaat deze na 3á6 seconden weer uit. En krijg hem daarna ook niet meer een.
Dus heeft testen direct op de accu zin?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion 
Welke aftermarket kit heb jij? Die van mij is ook aftermarket.

Lampen doen het. Wat raar is is dat bij het op contact zetten deze wel brandt maar zodra je motor aanzet en lampen ook dan gaat deze na 3á6 seconden weer uit. En krijg hem daarna ook niet meer een.
Dus heeft testen direct op de accu zin?


Testen kan nooit kwaad. Je sluit alle overige systemen uit die kunnen storen.

Mijn set is een stop/start set met canbus van xenonlamp.nl, nooit ellende gehad.
 
Testen kan nooit kwaad. Je sluit alle overige systemen uit die kunnen storen.

Mijn set is een stop/start set met canbus van xenonlamp.nl, nooit ellende gehad.
Ik heb het getest en de lampen branden met geen enkel probleem. Ik constateer hieruit dat dus waarschijnlijk de canbus van de auto niet samengaat met de xenon kit. Of sterker nog dat de set mogelijk niet canbus is of goed genoeg (veel verstand over canbus heb ik zelf niet).
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion 
Juist wat pigeon zegt.
Ik had een set zonder start stop, en dit moet anders kan de set raar doen.
Ik ben voor led gegaan..
Ik had hiervoor ook led in de koplampen zonder de lens. Echter, waren schenen deze niet ver genoeg en had ik daardoor niet een veel betere zicht dan bij de halogeen. Maar het zal dan wel aan het product liggen...
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion 
- Module 09 - Cent. Elect
- coding 07
- long coding helper
- byte 16 bit 4 opzoeken

Doe het even uit het hoofd dus kan een klein stapje vergeten zijn.

Maar is het verstandig om er zelf mee te beginnen? misschien is er iemand hier van het forum met wat vcds ervaring die je kan helpen.
Super bedankt. Ik ga het morgen proberen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion 
Ik heb zojuist lampcontrole via bovenstaande uitleg in de comments uitgezet. Echter, gaat de xenon na aantal seconden weer uit dit keer blijft die wel wat langer branden (15/20 seconden). Bij gebruik van grootlicht valt die ook weer weg.

Ik hoorde iets over een koude en warme diagnose van het canbus systeem. Zou het mogelijk daaraan kunnen liggen. Heeft iemand hier een idee over? En hoe ik daar met vcds bij kan.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion 
Welk type koplampen had je eerst?

Meestal komen de Bluemotions met H4 Koplampen en de Comfortline etc met H7.

Ik zie dat jij een H1 set gebruikt?

wellicht zit t probleem daar?

ik zeg maar wat hoor

Ik weet dat er wat aangepast moet worden als je van H4 naar h7 gaat. heeft met groot licht temaken.

h7 naar h1 kan volgensmij wel maar toch
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 140pk 
Welk type koplampen had je eerst?

Meestal komen de Bluemotions met H4 Koplampen en de Comfortline etc met H7.

Ik zie dat jij een H1 set gebruikt?

wellicht zit t probleem daar?

ik zeg maar wat hoor

Ik weet dat er wat aangepast moet worden als je van H4 naar h7 gaat. heeft met groot licht temaken.

h7 naar h1 kan volgensmij wel maar toch
Ik heb inderdaad een Bluemotion met standaard h4. Reden dat ik bezig met dit om te zetten naar h1 is omdat de lens voor h1 geschikt is.
Wat ik in ieder geval ook heb aangesloten om groot licht mogelijk te maken is het volgende.

Wat moet er volgens jou specifiek aangepast worden om dus van h4 naar h1 te gaan.

A4631F5D-2D75-42B7-A9B4-54E6B8A9EA0A.jpeg
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!