Xenon flikkert/ module coderen vcds

Dag allen!

Omdat ik nieuw ben op dit forum zal ik me even voorstellen.
Ik ben Steven, ben 29 jaar en woon in het Oosten des lands. Ik ben sinds kort eigenaar van een Polo 6r, highline. Hij is uitgevoerd als R-line met Bi-xenon.
Sinds dat een garage bedrijf een nieuwe aircopomp heeft geplaatst stoort mijn xenon. (ze hebben hem nu maar overbrugt middels een relais)

Het volgende, in mijn auto is later xenon gebouwd. Dit middels adapter en niet via een aparte xenon module. Hij heeft het altijd goed gedaan en nu stoort hij als ik hem aan zet. Hij trilt alleen maar. Ik heb de 'byte 18' tread al helemaal doorgelezen en daar lijkt het hem niet in te zitten.
De comfortmodule is de 6R0 937 088D (softwarematig is dit de 6R0 937 088F).
Ik kan me herinneren dat, toen mijn lampen het nog deden, er een optie in VCDS was genaamd "Xenon light (with shutter)" deze ontbreekt nu en kan ik dus ook niet aanzetten!

Heeft iemand een vergelijkbare auto waarvan ik de code kan gebruiken of een oplossing?

Hij heeft een regen-/lichtsensor, xenon/led drl, rns 510, cruise control.

Alvast bedankt!
 
Het probleem is opgelost. Hoe? Allereerst heb ik een nieuwe bcm geprobeerd, dit loste het probleem niet op. Later verschillende codes op verschillende plaatsen in mijn bcm via vcds ingegeven. Ook geen succes. Toen maar eens gekeken naar de relais die het autobedrijf heeft gefabriceerd. Nadat de werking van de relais ongedaan werd gemaakt middels alles te herstellen naar originele staat doet alles het weer!

Het lijkt erop dat dat ze een signaaldraad/stuurdraad voor de bochtenverlichting verwisseld hebben met de voeding van de xenon, of juist andersom.
In ieder geval werkt het weer!
Waarschijnlijk is er bij het vervangen van de aircopomp de bcm in storing geslagen. In plaats van dat deze bij herstel daarna is uitgelezen is er voor gekozen om maar een relais te plaatsen. Deze zorgde er juist voor dat de auto de kuren bleef houden.

En ja, bi-xenon met start en stop werkt wel degelijk op een 88D en 88F module ;).
 
Het probleem is opgelost. Hoe? Allereerst heb ik een nieuwe bcm geprobeerd, dit loste het probleem niet op. Later verschillende codes op verschillende plaatsen in mijn bcm via vcds ingegeven. Ook geen succes. Toen maar eens gekeken naar de relais die het autobedrijf heeft gefabriceerd. Nadat de werking van de relais ongedaan werd gemaakt middels alles te herstellen naar originele staat doet alles het weer!

Het lijkt erop dat dat ze een signaaldraad/stuurdraad voor de bochtenverlichting verwisseld hebben met de voeding van de xenon, of juist andersom.
In ieder geval werkt het weer!
Waarschijnlijk is er bij het vervangen van de aircopomp de bcm in storing geslagen. In plaats van dat deze bij herstel daarna is uitgelezen is er voor gekozen om maar een relais te plaatsen. Deze zorgde er juist voor dat de auto de kuren bleef houden.

En ja, bi-xenon met start en stop werkt wel degelijk op een 88D en 88F module ;).
He, met een D-module volledige hoogte regeling etc? Kufatec claimt dat het niet mogelijk is? Als dat zo, dan ga ik ook voor hoogte regeling Big Grin
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
He, met een D-module volledige hoogte regeling etc? Kufatec claimt dat het niet mogelijk is? Als dat zo, dan ga ik ook voor hoogte regeling Big Grin
Hoo! Voordat ik dingen zeg die niet kloppen. Het betreft een oem bi-xenon set met led drl en bochten verlichting. Op de mijne zit geen hoogte regeling, niet automatisch en niet handmatig. Dus dan zou kufatec in jou geval waarschijnlijk wel gelijk hebben.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!