Xenon advies?

Ik wil graag mijn H7 lampen upgraden naar Xenon en zou graag een zo OEM mogelijke look hebben. Ik snap dit dit lastig kan zijn aangezien er geen OEM projectoren zijn voor de 9N3. Kwa lampen is er wel wat keuze alleen kom ik er zelf niet uit.

  • Welk merk/type lamp kan ik het beste nemen?
  • 4300k of toch 5000k?
Ik ben een aantal merken tegengekomen. Heeft een van jullie hier ervaring mee?
M-Tech H7 4300K
http://www.mtech-automotive.com/tech-xenon-kits/tech/tech-xenon-4300k-slim-p-54060.html
Osram H7 4200K
http://store.xenonbooth.com/osram/25-osram-h7-4200k.html
Pilot Xenon H7 Pro Line
http://www.pilotxenonshop.com/pilot-xenon-h7
 
ik zou zelf voor de 5000k gaan, ik had 6000k maar dat werd vervelend aan de ogen in het donker, rij nu met 4300k.
super lichtopbrengst maar neigt al naar de halogeen kleur, dus voor de looks en comfort kun je het beste middelen op de 5000k denk ik
 
Volkswagen  Polo 6r bluemotion  1.2 TDI 75pk 
  • Leuk
Waarderingen: Ascari
Als ik mijn 2 cent in mag brengen over de xenon opties. 6000K komt het dichts bij de kleur van daglicht en is de meest gekozen kleur voor de achteraf ingebouwde xenon lampen. Er zijn inderdaad vele xenon kitjes in omloop en de ene is nog goedkoper dan de andere. Wil je de tijd en moeite besparen en niet net als Wicko071 met 3 verschillende setje aan de gang gaan, raad ik je graag het volgende aan:
PRIME™ H7 Xenon Kit met Canbus
http://www.hidxenonshop.nl/xenon-ve...us/prime-h1-h7-xenon-kit-canbus-slim-ballast/

Video:

 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
  • Leuk
Waarderingen: Ascari
Als we gaan voor effectieve lichtopbrengst (= hoeveel je ziet) is het beter om niet te kijken naar de kleur van daglicht maar de kleurgevoeligheid van de retina. de kegeltjes voor blauw zitten op 420nm (golflengtes van 420nm), 525 nm en 575 nm (resp blauw groen en rood).

Omgerekend naar kleurtemperatuur is het dan het beste om 4300K lampen te nemen (das ook de reden dat OEM xenon lampen vaak zo rond die waarde zitten).
Het verschil met 5000K is niet levensgroot, grotendeels is dat een persoonlijke keus (je verliest een klein percentage 'zicht' tov 4300K).

Je hebt iig H7 nodig voor je dimlicht en eventueel kun je nog een H1 pitje in het groot licht zetten. Nadeel van xenon groot licht is vaak dat ze even een paar seconden nodig hebben om op 'kracht' te komen.
Dus met seinen en zo is het minder ideaal. Ook slecht voor de levensduur van de lamp (metalen die verdampen en meteen weer neerslaan).

Er schijnen zogenaamde R-lampen zijn (reflector lampen) en daar zijn de ervaringen wisselend over.
Je kunt eens een setje halen die je aanspreekt qua prijs en kleurtemperatuur en voorzichtig monteren en proberen.
Als het echt niet bevalt (strooilicht, foutmeldingen, slecht aftstelbaar, verkeerd lichtbeeld) en de lampen niet beschadigingen kun je ze retour sturen naar de fabrikant.
Dat is de wet koop op afstand, die is bedoeld om internetaankopen te kunnen testen. Dit alles binnen de grenzen van redelijkeheid (niet beschadigd, kapot, verpakking netjes houden) en kost je de retour-verzendkosten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ascari
Ik zou geen Pilot nemen. Alleen maar gezeur met garantie en korte levensduur. Ik bestel mn sets altijd bij xenonlamp.nl (nee ik heb geen aandelen Stick Out Tongue) reed in de daily 3,5 jaar met een set.
 
Seat  Ibiza FR  1.8 20VT 
  • Leuk
Waarderingen: Ascari
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!