XENON 6C

lampen die door het bedrijf, waar de topic starter naar verwijst, geplaatst zijn.

maw: of op het forum iemand is die zijn ervaring wil delen
Ik heb het bij dit bedrijf laten doen, idd goede service en aardige mensen. Ik ben er wel tevreden mee, in de laagste stand heb ik nooit klachten gehad van tegenliggers maar dan is het zicht minder, ga ik 1 stand hoger dan is het zicht veel beter maar ook de tegenliggers klagen meer. Dus wel tevreden maar had misschien beter die dectane lampen van @iichel kunnen kopen als hij ze eerder had aangeboden Big Grin
 
  • Leuk
Waarderingen: vikashm en iichel
ik lees dat er geen onderscheid gemaakt wordt tussen een after market setje en het setje dat geplaatst wordt door bovengenoemd bedrijf.
Gaat het hier qua kwaliteit niet meer dan om een after market setje?

Just wondering..

Er zit wel verschil tussen de budget xenon sets en de betere versies. De ene gaat wat minder lang mee en kan bijv met het opstarten "twinkelen" of knipperen.

De duurdere setjes gaan wat langer mee, is mijn ervaring.
 
Opzich is, zoals eerder veteld, het opzich niet de schuld van het xenon lampje.
Een reflector heeft strooilicht, dat hoort er nu eenmaal bij.

Stel, een halogeen lamp heeft 80 lumen strooilicht (willekeurig getal). Dat is 10% van zijn totale opbrengst van 800 lumen.
Een xenonlamp heeft 2000 lumen. Door dezelfde reflector heeft deze dan ongeveer 200 lumen strooilicht.

Een xenon lamp H4 heeft het lichtpunt op een bepaalde plek zitten die redelijk gestandaardiseerd is. Daar is ook de reflector op afgestemd.
Als je gaat rommelen met de geometrie van het lampje dan verwacht ik dat je er eerder op achteruit gaat dan vooruit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wicko071
Het enige wat je met een H4 of H7 unit kunt doen is 'lekker knutselen' door hem proberen open te maken en er een lens in te plaatsen.
Het zal niet meevallen om hem open te krijgen, vooral een H7 is een 'aardig' klusje, ik heb eens een H7 unit ter beschikking gesteld aan iemand die hem open wilde maken met behulp van een magnetron, dat ging niet helemaal naar wens. :mrgreen::mrgreen::mrgreen:
 
  • Leuk
Waarderingen: Marco71
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!