WortherSee 2012

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wij hebben ons Polo Club Holland - hotel ook alweer geboekt, met genoeg Polo's uit elke generatie weer die kant uit :cool: wat tips mbt accomodatie en datum, ga de week voor het evenement -> betere sfeer, mooiere auto's en minder chaos en politie-optreden. En kies een locatie in Velden -> kun je mooi stappen en desnoods lopend naar de Shell waar 's avonds de meetings zijn.
Tip van ander caliber -> bezoek 's avonds eens de parking van de camping aan de Faaker See, en blijf daar tot een 0:00 uur aanwezig mocht je de week voor het officiele GTI Treffen er zijn -> dat is zeker de moeite waard :cool:
 
Zoals eerder al aangegeven, ik zou er heel graag heen gaan.
Ik weet een mooie overnachtingsplaats, maar weet niet of er nog voldoende beschikbaar is.
Om daar te gaan informeren is het handiger om van te voren te weten wie er mee gaat.

Om een globele prijsberekening te maken onderstaande voorbeeld:

Benzine
Het is voor de meesten rond de 1200 km enkele reis. 2400 km heen en terug. Op de locatie rijdt je uiteraard ook nog een aantal km. Ik schat in totaal dus zo'n 2750 km (ruim genomen). Ieder voor zich kan dan wel berekenen wat de benizine kosten zijn.

Overnachting
Pension Seehof (in Krumpendorf).
Hier zijn bungalows of appartementen voor 4 personen beschikbaar. Deze kosten €98,- per dag per bungalow of appartement. Dit komt dus op rond de €25,- per overnachting incl. ontbijt. Eten overdag is meestal snacken rondom de See, (currywurst, pizzapunt of iets derdelijks). Voor het avondeten kan er gebruik gemaakt worden van de ontelbare restaurants die rondom het meer liggen. Dit kan je zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt. Je kan ook inkopen gaan doen bij de talloze plaatselijke supermarkten en s'avonds koken in het appartement of bungalow. Hier zal je rond de €25,- per dag voor kwijt zijn.
Afhankelijk van het aantal dagen kan je zelf uitrekenen hoeveel je aan overnachtingen kwijt bent.
Meer info: http://www.pension-seehof.at/index.htm

Entree
De dagen tijdens het evenement (16 – 19 mei) is het dorpje Reifnitz en Maria Wörth afgesloten en kom je er zonder entreebewijs niet in.
Als je met je auto het terrein op wilt betaal je €50,- per auto. Hierbij krijg je 2 entreekaarten + entree voor de auto die geldig zijn tijdens het gehele evenement.
Je kan ook los per dag betalen, dit kost €40,- per dag (+ auto).
Per persoon kost de entree voor alle dagen €15,- (zonder auto)
Ook kan je losse polsbandjes kopen per persoon per dag voor €5,-. Dan mag je niet met de auto het terrein op. Meer info http://www.woertherseetreffen.at/

Tijdens het evenement is parkeren in de zone kansloos. Toch is het gaaf om met je eigen wagen door het dorpje te rijden en in de file aan te sluiten en je wagen te showen.
Wil je dat niet, heeft het geen nut om een entreekaart voor je auto te kopen want je zult hoogstwaarschijnlijk de auto toch buiten de zone moeten parkeren.
Zelf heb ik altijd het volledige pakket gekocht.

Feesten?
Ik weet niet of er hier party-animals actief zijn maar feesten kan je tijdens het evenement zeer goed.
Je kan met een speedboat het meer over zodat je niet hoeft te rijden. In het dorpje Reifnitz kan je dan helemaal losgaan. Het is niet aan te raden om s ’avonds nog door het dorp te rijden vanwege de zatte mensen. Uiteraard kan je het uitgaan zo bont maken als je zelf wilt……
 
Qua km's kan het ook een stuk ruimer uitvallen dan die 2.750 die Roy aangaf kan ik uit ervaring vertellen :lol: ligt natuurlijk geheel aan jezelf, maar als je veel rondrijd en op de diverse plekken "mini-meetings" afgaat, stook je er met gemak meer dan die 350km doorheen die Roy aangeeft. Kies je er daarentegen voor om gewoon lekker de auto ergens neer te zetten en met je klapstoeltje langs de weg te gaan zitten auto's kijken die langskomen, dan kun je er ruim onder zitten. Persoonlijk zou ik zeggen auto in en rijden, en op de diverse locaties ff stoppen en rondstreunen, zo pak je veel meer sfeer meer, en juist het mooie van de Worthersee-ervaring -> het dynamische karakter in tegenstelling tot de gebruikelijke statische meeting waar alles stilstaat en je loopt.

Enkel zou ik wel haast maken te boeken als ik jullie was, ons hotel zit ook al sinds begin januari vol, en zo weet ik wel meer grote groepen/clubs die jaarlijks naar een vast hotel gaan die al rond de kerst boeken.
 
Showauto of daily, met beiden aldaar eens rondgereden, maakt niet uit, kom je voor de aandacht? Dan moet je inderdaad een showwaardig iets bij je hebben, kom je voor de sfeer/vibe en andere auto's? Dan maakt het niets uit waarin je komt.
 
Ik heb ook nog heel veel verlofuren opstaan, dus vrij krijgen zal niet zo'n probleem zijn. Wat is voor jou het beste Bas?
Wellicht handig om concreet aan te gevens wanneer we willen gaan alvorens ik het pension ga mailen.
Mijn voorkeur gaat naar zondag vroeg oprijden en vrijdag's of zaterdags terug. Dan moet je dus wel een week vrij nemen. Zo heb je een paar dagen voor het evenement en pik je het evenement zelf ook mee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!