WortherSee 2012

Status
Niet open voor verdere reacties.
@roy misschien zijn hier wel een paar gasten die met je mee willen ;)

@bas net buiten velden, reifnitz of schiefling wat verder van het meer af zitten wel wat betaalbare appartementen volgens mij, iedergeval wat wij hebben is heel goed te betalen.
 
Ik ga niet meegaan maar als jullie gaan zou ik zeker vroeg genoeg gaan(een paar dagen op voorhand daar zijn) en tijdens het eigenlijke evenement huiswaarts keren.. alle toppers zijn toch al weg tegen dat het evenement begint dankzij politie etc.. bovendien is de drukte enorm tijdens die 3 dagen. De dagen ervoor kan je iets meer genieten van alle wagens etc. Jullie zullen trouwens wel heel snel iets op poten moeten zetten als jullie willen gaan want vele hotels vlakbij zijn nu reeds zo goed als volgeboekt, veel mensen reserveren al in oktober - november.
 
Ik heb vorig jaar in pension Seehof in Krumpendorf an Wörthersee gezeten.
Ligt direct aan het meer en het is een klein stukje rijden tot aan Reifnitz.
Prijzen zijn oké en de verzorging van de kamers en appartement zijn uitstekend.
Meer info kan je vinden op http://www.pension-seehof.at/

Als we met een groepje willen gaan moet je met 2 bestuurders per Polo rijden. Dat eind single rijden bijna niet te doen. Voor mij (vanuit Heerlen) is het rond de 1000km.
Voor de mensen uit het Noorden van het land is het dus nog een heel stuk langer.
Zelf heb ik altijd een overnachting in de buurt van München gehad.
Zondagavond rond 18.00 uur aangereden. Rond middernacht voorbij München en daar overnacht in een motel.
S'morgens op tijd op en dan door naar der See. Zo kom je uitgerust aan op de plek van bestemming en heb je nog wat van de dag. Bovendien is het schitterend om Oostenrijk met haar mooie natuur binnen te rijden bij daglicht.

De dagen vóór het evenement zijn inderdaad de mooiste. Je hebt dan meer tijd om de wagens rustig te bekijken en er lopen geen zatte lui rond die de sfeer verpesten.
1 of 2 dagen van het event zelf meepikken is toch zeker de moeite waard. Daarvoor heb je een entreekaart per auto en per persoon nodig. Die moeten op tijd besteld worden bij de organisatie.

Het lijkt mij te gek als we met een groepje van Mypolo.nl die kant op kunnen gaan.
 
Krumpendorf ligt idd aan de andere kant van het meer.
We hebben hier bewust voor gekozen omdat het daar lekker rustig is en je daar relaxed kan slapen. In de dorpjes rondom het hele meer zijn op parkeerplaatsen meetings overal dus overal kan je wagens bekijken.
 
@Roy,
Ik heb de rit vorig jaar zonder bijrijder gedaan en aan 1 stuk (1200km).
Er zijn er nog 3 bij ons in de club die alleen rijden.
De rest zijn stelletjes dus die rijden wel samen natuurlijk.
Wij hebben het eerste jaar de rit in 2 delen gedaan en bij Kirchberg een overnachting gepakt.
Maar dat was ons niet bevallen omdat je 2 dagen achter elkaar een lange rit hebt en we gaar aankwamen.
Het is prima te doen in 1 keer.
S'morgens om 5 uur vertrekken en s'middags om 5 uur aankomen.
S'avonds lekker happie doen, even bij de Shell kijken en dan onder de wol.
De andere dag ben je uitgerust en pak je gelijk alles mee.

Wat zeker niet aan te raden is is om s'nachts te gaan rijden.
Dat sloopt je echt want je komt dan s'morgens aan en je wilt slapen en dan mis je gewoon bijna een hele dag van al het moois wat er rijd.

Wat wij wel doen als we met een groepje rijden is dat iedereen een portofoon heeft.
Dat scheelt belkosten en is gewoon makkelijk en je kan met iedereen lekker ouwehoeren.
Wij stoppen onderweg 2x om te tanken en eventueel de wc te bezoeken.
Zorg dat je je onderweg goed kan vermaken met o.a. lekkere muziek die je niet snel zat word.
Kijk veel om je heen en ga niet voor je uit zitten staren naar je voorganger.
Maak foto's van de omgeving.
Het zijn allemaal dingen die helpen je allert te blijven.
Wij rijden over de hele rit gezien gemiddeld 104km/h.
Vorig jaar hadden we veel last van wegwerkzaamheden dus dat hielp niet echt maar als het kon was onze cruise snelheid 140-150km/h.
En als er 1 iemand moet tanken dan tankt iedereen anders sta je vaak stil en verlies je tijd.
Hoe blijf je met een groep auto's 1200km bij elkaar?
Nou als de eerste in gaat halen moet de achterste ook een baan om zodat de rest ook om kan.
Lukt niet altijd natuurlijk maar dit werkt echt goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!